Somfy partnerem XII Kongresu Stolarki Polskiej
Drawbridge Media sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl
Somfy partnerem XII Kongresu Stolarki Polskiej
W warszawskim hotelu DoubleTree by Hilton rozpoczyna się dziś (26 maja) kolejna edycja Kongresu Stolarki Polskiej. Somfy Polska jest partnerem wspierającym to wydarzenie.
Organizowany cyklicznie już po raz 12. przez Związek Polskie Okna i Drzwi kongres to największe spotkanie przedstawicieli branży stolarki budowlanej, a także reprezentantów świata biznesu, nauki, polityki i mediów.
W tym roku dyskusje skupią się wokół trzech bloków tematycznych. W ramach pierwszego, zatytułowanego „Branża na tle sytuacji geopolitycznej”, poruszone zostaną takie kwestie, jak wzrost cen stolarki na tle sytuacji branży budowlanej czy wpływ problemów z dostępnością surowców na ciągłość produkcji. Hasłem wiodącym drugiego bloku będą zagadnienia związane w kryzysem klimatycznym, m.in. wpływ sytuacji politycznej na rozwój sektora odnawialnych źródeł energii, a także poziom zaawansowania technologicznego rozwiązań branży stolarki otworowej w zakresie zrównoważonego budownictwa.
– Zminimalizowanie śladu węglowego w budownictwie to jeden z najbardziej efektywnych sposobów łagodzenia skutków kryzysu klimatycznego. W tym kontekście cieszy fakt, że coraz więcej producentów okien oferuje je już w zestawach ze zautomatyzowanymi osłonami przeciwsłonecznymi. Takie okna nie tylko skutecznie chronią budynki latem przed przegrzaniem, a zimą przed nadmiernym wyziębieniem, ale także przyczyniają się do ograniczenia zużycia wysokoemisyjnej i coraz droższej energii pozyskiwanej z paliw kopalnych – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu Somfy Polska, czołowego dostawcy automatyki budynkowej i mieszkaniowej oraz urządzeń smart home.
Wreszcie kongresowy trzeci blok to „Sprzedaż i marketing przyszłości”. Tu dyskusje będą skupiać się wokół takich problemów, jak: zdefiniowanie przyszłych kanałów sprzedaży, rosnące znaczenie sklepów internetowych, wpływ inflacji na sprzedaż produktów stolarki budowlanej czy budowa marki w czasie kryzysu.
Jako że wydarzenie to, po ubiegłorocznej zdalnej odsłonie spowodowanej pandemią, wraca do formuły stacjonarnej, jego uczestnicy znów będą mieli doskonałą okazję do nawiązania ciekawych kontaktów biznesowych i wymiany doświadczeń. Kongres zakończy uroczysta gala, podczas której wręczone zostaną branżowe nagrody i wyróżnienia.
![Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1274533482,w_222,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
![Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_815997875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.