Speedmail zamknął 2021 rok z 20-proc. wzrostem sprzedaży
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Dynamika sprzedaży największego w Polsce niezależnego operatora pocztowego wróciła już niemal do stanu sprzed pandemii. Spółka Speedmail, która niedawno podsumowała swoje wyniki finansowe, informuje że rok 2021 zakończyła 20-proc. wzrostem sprzedaży liczonej rok do roku. To tylko o 4 punkty procentowe mniej, niż w poprzedzającym wybuch pandemii roku 2019. Firma sukcesywnie zwiększa swój zasięg, otwiera kolejne oddziały oraz usprawnia standardy obsługi.
– Wynik za 2021 rok cieszy nas tym bardziej, że był to rok, w którym Speedmail obchodził 10-lecie swojego działania na polskim rynku. Dodatnią dynamikę sprzedaży utrzymujemy od wielu lat. Niewielkim wyjątkiem od reguły był rok 2020, kiedy ze względu na pandemię oraz lockdowny, które mocno wpłynęły na stan gospodarki, nasz wzrost mierzył się wartością jednocyfrową. Obecnie powracamy jednak do dawnego poziomu, a obserwując stały przyrost klientów, liczymy że rok 2022 zakończymy jeszcze lepszym wynikiem – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail.
W minionym roku spółka pozyskała ponad 70 nowych nadawców masowych – w tym urzędy miast i gmin, przedsiębiorstwa wodociągowe i spółki komunalne, firmy dystrybucyjne, banki. Jednym z przykładów może być Urząd Miasta Krakowa, dla którego Speedmail zobowiązał się dostarczyć w ciągu 12 miesięcy ponad 120 tys. przesyłek pocztowych. Spółka przedłużyła także m.in. kontrakt z firmą ubezpieczeniową Generali Polska oraz nawiązała współpracę z kolejnymi dużymi nadawcami.
Obecnie największy udział w strukturze jej sprzedaży stanowi branża bankowo-finansowa (20 proc.). Tuż za nią plasuje się telekomunikacja (14 proc.). Najbardziej dynamiczny wzrost ubiegłego roku dotyczył administracji publicznej, która dziś stanowi ok. 11 proc. w strukturze sprzedaży firmy. Jednym z kół napędowych całej branży pocztowej jest dziś branża windykacyjna. Znajduje to odzwierciedlenie w strukturze sprzedaży Speedmail, gdzie znajduje się ona na piątym miejscu z wynikiem 9 proc. Wśród pozostałych segmentów obsługiwanych przez spółkę znajdują się m.in.: fundacje, media, branża wydawnicza, medyczna oraz obszar e-commerce.
– Poza wynikiem sprzedaży, w roku 2021 zwiększyliśmy także nasz zasięg terytorialny. Dzięki nowym placówkom otwieranym w miejscowościach takich jak: Mrągowo, Wałcz, Bielawa, Kłodzko czy Koziegłowy docieramy z przesyłkami do jeszcze większej grupy odbiorców. Jednocześnie stale pracujemy nad rozwojem naszej oferty oraz poprawą standardów obsługi. W minionym roku wprowadziliśmy m.in. tablety z podpisem biometrycznym, a nasz serwis www zajął wysokie miejsce w „Rankingu dostępności serwisów internetowych firm pocztowych” opracowanym na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej – dodaje prezes Speedmail.
Spółka, która posiada obecnie ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast Polski zapowiada dalszy rozwój. Planuje stale powiększać zasięg oraz pozyskiwać kolejnych klientów, celując w takie obszary jak: administracja samorządowa, bankowość, branża ubezpieczeniowa, telekomunikacja czy nadawcy korespondencji marketingowej.
Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.