Komunikaty PR

Speedmail zamknął 2021 rok z 20-proc. wzrostem sprzedaży

2022-02-28  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Dynamika sprzedaży największego w Polsce niezależnego operatora pocztowego wróciła już niemal do stanu sprzed pandemii. Spółka Speedmail, która niedawno podsumowała swoje wyniki finansowe, informuje że rok 2021 zakończyła 20-proc. wzrostem sprzedaży liczonej rok do roku. To tylko o 4 punkty procentowe mniej, niż w poprzedzającym wybuch pandemii roku 2019. Firma sukcesywnie zwiększa swój zasięg, otwiera kolejne oddziały oraz usprawnia standardy obsługi.

Wynik za 2021 rok cieszy nas tym bardziej, że był to rok, w którym Speedmail obchodził 10-lecie swojego działania na polskim rynku. Dodatnią dynamikę sprzedaży utrzymujemy od wielu lat. Niewielkim wyjątkiem od reguły był rok 2020, kiedy ze względu na pandemię oraz lockdowny, które mocno wpłynęły na stan gospodarki, nasz wzrost mierzył się wartością jednocyfrową. Obecnie powracamy jednak do dawnego poziomu, a obserwując stały przyrost klientów, liczymy że rok 2022 zakończymy jeszcze lepszym wynikiem – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail.

W minionym roku spółka pozyskała ponad 70 nowych nadawców masowych – w tym urzędy miast i gmin, przedsiębiorstwa wodociągowe i spółki komunalne, firmy dystrybucyjne, banki. Jednym z przykładów może być Urząd Miasta Krakowa, dla którego Speedmail zobowiązał się dostarczyć w ciągu 12 miesięcy ponad 120 tys. przesyłek pocztowych. Spółka przedłużyła także m.in. kontrakt z firmą ubezpieczeniową Generali Polska oraz nawiązała współpracę z kolejnymi dużymi nadawcami.

Obecnie największy udział w strukturze jej sprzedaży stanowi branża bankowo-finansowa (20 proc.). Tuż za nią plasuje się telekomunikacja (14 proc.).  Najbardziej dynamiczny wzrost ubiegłego roku dotyczył administracji publicznej, która dziś stanowi ok. 11 proc. w strukturze sprzedaży firmy. Jednym z kół napędowych całej branży pocztowej jest dziś branża windykacyjna. Znajduje to odzwierciedlenie w strukturze sprzedaży Speedmail, gdzie znajduje się ona na piątym miejscu z wynikiem 9 proc. Wśród pozostałych segmentów obsługiwanych przez spółkę znajdują się m.in.: fundacje, media, branża wydawnicza, medyczna oraz obszar e-commerce.

Poza wynikiem sprzedaży, w roku 2021 zwiększyliśmy także nasz zasięg terytorialny. Dzięki nowym placówkom otwieranym w miejscowościach takich jak: Mrągowo, Wałcz, Bielawa, Kłodzko czy Koziegłowy docieramy z przesyłkami do jeszcze większej grupy odbiorców. Jednocześnie stale pracujemy nad rozwojem naszej oferty oraz poprawą standardów obsługi. W minionym roku wprowadziliśmy m.in. tablety z podpisem biometrycznym, a nasz serwis www zajął wysokie miejsce w „Rankingu dostępności serwisów internetowych firm pocztowych” opracowanym na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej – dodaje prezes Speedmail.

Spółka, która posiada obecnie ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast Polski zapowiada dalszy rozwój. Planuje stale powiększać zasięg oraz pozyskiwać kolejnych klientów, celując w takie obszary jak: administracja samorządowa, bankowość, branża ubezpieczeniowa, telekomunikacja czy nadawcy korespondencji marketingowej.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.