Komunikaty PR

Speedmail zamknął 2021 rok z 20-proc. wzrostem sprzedaży

2022-02-28  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Dynamika sprzedaży największego w Polsce niezależnego operatora pocztowego wróciła już niemal do stanu sprzed pandemii. Spółka Speedmail, która niedawno podsumowała swoje wyniki finansowe, informuje że rok 2021 zakończyła 20-proc. wzrostem sprzedaży liczonej rok do roku. To tylko o 4 punkty procentowe mniej, niż w poprzedzającym wybuch pandemii roku 2019. Firma sukcesywnie zwiększa swój zasięg, otwiera kolejne oddziały oraz usprawnia standardy obsługi.

Wynik za 2021 rok cieszy nas tym bardziej, że był to rok, w którym Speedmail obchodził 10-lecie swojego działania na polskim rynku. Dodatnią dynamikę sprzedaży utrzymujemy od wielu lat. Niewielkim wyjątkiem od reguły był rok 2020, kiedy ze względu na pandemię oraz lockdowny, które mocno wpłynęły na stan gospodarki, nasz wzrost mierzył się wartością jednocyfrową. Obecnie powracamy jednak do dawnego poziomu, a obserwując stały przyrost klientów, liczymy że rok 2022 zakończymy jeszcze lepszym wynikiem – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail.

W minionym roku spółka pozyskała ponad 70 nowych nadawców masowych – w tym urzędy miast i gmin, przedsiębiorstwa wodociągowe i spółki komunalne, firmy dystrybucyjne, banki. Jednym z przykładów może być Urząd Miasta Krakowa, dla którego Speedmail zobowiązał się dostarczyć w ciągu 12 miesięcy ponad 120 tys. przesyłek pocztowych. Spółka przedłużyła także m.in. kontrakt z firmą ubezpieczeniową Generali Polska oraz nawiązała współpracę z kolejnymi dużymi nadawcami.

Obecnie największy udział w strukturze jej sprzedaży stanowi branża bankowo-finansowa (20 proc.). Tuż za nią plasuje się telekomunikacja (14 proc.).  Najbardziej dynamiczny wzrost ubiegłego roku dotyczył administracji publicznej, która dziś stanowi ok. 11 proc. w strukturze sprzedaży firmy. Jednym z kół napędowych całej branży pocztowej jest dziś branża windykacyjna. Znajduje to odzwierciedlenie w strukturze sprzedaży Speedmail, gdzie znajduje się ona na piątym miejscu z wynikiem 9 proc. Wśród pozostałych segmentów obsługiwanych przez spółkę znajdują się m.in.: fundacje, media, branża wydawnicza, medyczna oraz obszar e-commerce.

Poza wynikiem sprzedaży, w roku 2021 zwiększyliśmy także nasz zasięg terytorialny. Dzięki nowym placówkom otwieranym w miejscowościach takich jak: Mrągowo, Wałcz, Bielawa, Kłodzko czy Koziegłowy docieramy z przesyłkami do jeszcze większej grupy odbiorców. Jednocześnie stale pracujemy nad rozwojem naszej oferty oraz poprawą standardów obsługi. W minionym roku wprowadziliśmy m.in. tablety z podpisem biometrycznym, a nasz serwis www zajął wysokie miejsce w „Rankingu dostępności serwisów internetowych firm pocztowych” opracowanym na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej – dodaje prezes Speedmail.

Spółka, która posiada obecnie ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast Polski zapowiada dalszy rozwój. Planuje stale powiększać zasięg oraz pozyskiwać kolejnych klientów, celując w takie obszary jak: administracja samorządowa, bankowość, branża ubezpieczeniowa, telekomunikacja czy nadawcy korespondencji marketingowej.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.