Speedmail zamknął 2021 rok z 20-proc. wzrostem sprzedaży
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Dynamika sprzedaży największego w Polsce niezależnego operatora pocztowego wróciła już niemal do stanu sprzed pandemii. Spółka Speedmail, która niedawno podsumowała swoje wyniki finansowe, informuje że rok 2021 zakończyła 20-proc. wzrostem sprzedaży liczonej rok do roku. To tylko o 4 punkty procentowe mniej, niż w poprzedzającym wybuch pandemii roku 2019. Firma sukcesywnie zwiększa swój zasięg, otwiera kolejne oddziały oraz usprawnia standardy obsługi.
– Wynik za 2021 rok cieszy nas tym bardziej, że był to rok, w którym Speedmail obchodził 10-lecie swojego działania na polskim rynku. Dodatnią dynamikę sprzedaży utrzymujemy od wielu lat. Niewielkim wyjątkiem od reguły był rok 2020, kiedy ze względu na pandemię oraz lockdowny, które mocno wpłynęły na stan gospodarki, nasz wzrost mierzył się wartością jednocyfrową. Obecnie powracamy jednak do dawnego poziomu, a obserwując stały przyrost klientów, liczymy że rok 2022 zakończymy jeszcze lepszym wynikiem – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail.
W minionym roku spółka pozyskała ponad 70 nowych nadawców masowych – w tym urzędy miast i gmin, przedsiębiorstwa wodociągowe i spółki komunalne, firmy dystrybucyjne, banki. Jednym z przykładów może być Urząd Miasta Krakowa, dla którego Speedmail zobowiązał się dostarczyć w ciągu 12 miesięcy ponad 120 tys. przesyłek pocztowych. Spółka przedłużyła także m.in. kontrakt z firmą ubezpieczeniową Generali Polska oraz nawiązała współpracę z kolejnymi dużymi nadawcami.
Obecnie największy udział w strukturze jej sprzedaży stanowi branża bankowo-finansowa (20 proc.). Tuż za nią plasuje się telekomunikacja (14 proc.). Najbardziej dynamiczny wzrost ubiegłego roku dotyczył administracji publicznej, która dziś stanowi ok. 11 proc. w strukturze sprzedaży firmy. Jednym z kół napędowych całej branży pocztowej jest dziś branża windykacyjna. Znajduje to odzwierciedlenie w strukturze sprzedaży Speedmail, gdzie znajduje się ona na piątym miejscu z wynikiem 9 proc. Wśród pozostałych segmentów obsługiwanych przez spółkę znajdują się m.in.: fundacje, media, branża wydawnicza, medyczna oraz obszar e-commerce.
– Poza wynikiem sprzedaży, w roku 2021 zwiększyliśmy także nasz zasięg terytorialny. Dzięki nowym placówkom otwieranym w miejscowościach takich jak: Mrągowo, Wałcz, Bielawa, Kłodzko czy Koziegłowy docieramy z przesyłkami do jeszcze większej grupy odbiorców. Jednocześnie stale pracujemy nad rozwojem naszej oferty oraz poprawą standardów obsługi. W minionym roku wprowadziliśmy m.in. tablety z podpisem biometrycznym, a nasz serwis www zajął wysokie miejsce w „Rankingu dostępności serwisów internetowych firm pocztowych” opracowanym na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej – dodaje prezes Speedmail.
Spółka, która posiada obecnie ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast Polski zapowiada dalszy rozwój. Planuje stale powiększać zasięg oraz pozyskiwać kolejnych klientów, celując w takie obszary jak: administracja samorządowa, bankowość, branża ubezpieczeniowa, telekomunikacja czy nadawcy korespondencji marketingowej.
Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.
![Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1274533482,w_222,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
![Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_815997875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.