Komunikaty PR

Startuje kampania „Teraz pstrąg”

2021-10-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR

ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl

Pstrągi to najpopularniejsze ryby w Polsce. Mają prozdrowotne właściwości i przede wszystkim pysznie smakują. Hodowane są w rodzinnych gospodarstwach na terenie całego kraju, dzięki czemu są łatwo dostępne w małych i dużych sklepach. Korzyści z włączenia pstrąga do codziennej diety przedstawia kampania „Teraz pstrąg”, której ambasadorem jest znany kucharz, Pascal Brodnicki. Za kreację i produkcję odpowiada agencja Brand New Heaven.

Pstrąg to ryba, którą można przyrządzić w bardzo prosty sposób. Jego mięso jest delikatne w smaku i pyszne, a dzięki temu, że polski pstrąg dostępny jest lokalnie, a także pakowany jest w technologii MAP, mamy gwarancję jakości i świeżości mięsa. W sklepach znajdziemy zarówno całe ryby, jak i filety czy dzwonki. Dużą zaletą pstrąga jest to, że można go przygotować na wiele sposobów. Idealnie sprawdzi się na grillu (pieczony na przykład w całości z dodatkiem świeżych ziół), ale można go też klasycznie usmażyć, udusić czy ugotować. Fani sushi z pewnością pokochają surowego lub marynowanego pstrąga w orientalnym wydaniu, a ci, którzy lubią w kuchni eksperymentować, pewnie sami opracują idealną wersję pstrąga.

“Można go gotować w bulionie, piec na grillu, sparzyć, blanszować, czy też podsmażyć delikatnie na patelni wcześniej obtaczając w mącę - ryba wtedy będzie miała taką chrupiącą brązową skórkę. Ważne aby pamiętać przy smażeniu ryby o odpowiedniej temperaturze tłuszczu, inaczej mięso będzie suche i niesmaczne, powinno to być od 120 do 150 stopni. Teraz mówię o najprostszych przepisach, ale pstrąg daje nam nieograniczone możliwości, można zrobić z niego dosłownie wszystko!”

Mówi Ambasador kampanii, kucharz Pascal Brodnicki

Skąd się biorą pstrągi?

Pstrąg, którego bez problemu kupimy przez cały rok w lokalnych sklepach czy marketach, pochodzi ze znajdujących się na terenie całej Polski, w większości niewielkich, rodzinnych gospodarstw zaliczanych do nowoczesnej akwakultury. Jako że pstrągi to ryby rzeczne, które lubią dobrze natlenione i szybko płynące wody, do ich hodowli – zwanej akwakulturą, stosuje się stawy przepływowe imitujące warunki naturalne panujące w rzece. Ważne jest też, aby wody były bardzo czyste, dlatego jakość wody w gospodarstwach podlega stałej kontroli. W akwakulturze stosuje się nowoczesne, kilkustopniowe systemy oczyszczania wody, co ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Woda z rzek często jest uzdatniana, zanim trafi do akwakultury, zatem produkcja pstrąga nie obciąża dodatkowo środowiska naturalnego, a poprawia dobrostan ryb.

Akwakultura w Polsce i UE

Dla wielu hodowców pstrąga akwakultura jest sposobem na życie i ogromną pasją. Nowoczesna i zrównoważona akwakultura (forma gospodarki polegająca na hodowli wybranych rodzajów organizmów wodnych w naturalnych lub sztucznych zbiornikach wodnych) to postęp technologiczny dla jakości wód i ochrony środowiska. Akwakultura zmniejsza potrzebę połowu większej ilości dzikich ryb, a tym samym przyczynia się do zachowania naturalnych zasobów rybnych. Co więcej, produkowana w ten sposób żywność ma mniejszy wpływ na klimat i środowisko niż inne gałęzie rolnictwa, a przede wszystkim zapewnia żywność, która jest świeża i lokalna. Rozwój tego sektora wspiera Unia Europejska, która realizuje strategię przejścia krajów UE na zrównoważony system żywnościowy, zdrowy dla ludzi i mniej szkodliwy dla środowiska. Niestety obecnie unijna akwakultura zaspokaja tylko 10 proc. unijnego spożycia żywności pochodzenia morskiego. Dlatego tak ważny jest fakt, że zrównoważona hodowla pstrąga w Polsce prowadzona jest zgodnie z ideą slow food (hodowany od 2 do 4 lat) i wypełnia większość z 17 celów zrównoważonego rozwoju (agenda ONZ).

Teraz pstrąg!

Akwakultura to niewątpliwie przyszłość, poszanowanie środowiska i przede wszystkim zdrowy rozwój nas i naszych dzieci, co podkreśla kampania „Teraz pstrąg” zainicjowana przez Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych. Jej ambasadorem jest kucharz, prezenter telewizyjny i autor książek kucharskich, Pascal Brodnicki. Kulinarne szlify zdobywał on we francuskich szkołach gastronomicznych, a następnie pracował w najlepszych restauracjach w Nowym Jorku i Francji. W Polsce popularność przyniósł mu program „Po prostu gotuj!”, a obecnie prowadzi kanał w serwisie YouTube „Tuba smaku”.

“30% dzikich ryb osiągnęło już destrukcyjny limit swoich zasobów biologiczny, a połowa populacji jest na wyginięciu. Świat potrzebuje akwakultury, aby zaspokoić stale rosnące zapotrzebowanie na ryby, czy na owoce morza. Akwakultura daje nam możliwość zjedzenia ryby, która rozwijała się w swoim tempie i przez to jest zdrowa. Takie działanie naprawdę może uratować nasz świat i ekosystem. “

 

Do udziału w kampanii zostali zaproszeni także influencerzy, w tym m.in. popularna kucharka i autorka książek kulinarnych, Anna Starmach, dietetyk, Paulina Ihnat oraz znani kucharze, Damian Kordas i Grzegorz Zawierucha. Kampania w outdoorze wystartowała 15 października, wtedy również wystartowała na Facebooku, Instagramie, VOD i YouTube, a spoty telewizyjne emitowane są już od 18 października. To pierwsza odsłona kampanii w ramach trzyletniego programu, który potrwa do 2023 roku. Kreacją zajmuje się zespół, na którego czele stoi Adam Kaczanowski, a obsługą - Tomasz Wesoły, Robert Pietrzyk i Zuzanna Bielińska. Za działania PR odpowiada Karolina Kowalska.

Więcej informacji na stronie: www.terazpstrag.pl

Akcja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych Biuro prasowe
2024-04-26 | 08:00

Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych

Co 5. firma nie reguluje zobowiązań wobec kontrahentów, bo sama nie otrzymuje zapłaty od klientów – wynika z badania „Przeterminowanie faktur w polskich
Gospodarka Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
2024-04-23 | 14:00

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.

W I kw. 2024 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 4 796 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad dwa tys. –
Gospodarka Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
2024-04-23 | 09:07

Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana przez większość z nas majówka. Planujemy wyjazdy, wypady za miasto, albo zwyczajnie przeznaczymy ten czas na wypoczynek w domowym zaciszu.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.