Startuje kampania „Teraz pstrąg”

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR
ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl
Pstrągi to najpopularniejsze ryby w Polsce. Mają prozdrowotne właściwości i przede wszystkim pysznie smakują. Hodowane są w rodzinnych gospodarstwach na terenie całego kraju, dzięki czemu są łatwo dostępne w małych i dużych sklepach. Korzyści z włączenia pstrąga do codziennej diety przedstawia kampania „Teraz pstrąg”, której ambasadorem jest znany kucharz, Pascal Brodnicki. Za kreację i produkcję odpowiada agencja Brand New Heaven.
Pstrąg to ryba, którą można przyrządzić w bardzo prosty sposób. Jego mięso jest delikatne w smaku i pyszne, a dzięki temu, że polski pstrąg dostępny jest lokalnie, a także pakowany jest w technologii MAP, mamy gwarancję jakości i świeżości mięsa. W sklepach znajdziemy zarówno całe ryby, jak i filety czy dzwonki. Dużą zaletą pstrąga jest to, że można go przygotować na wiele sposobów. Idealnie sprawdzi się na grillu (pieczony na przykład w całości z dodatkiem świeżych ziół), ale można go też klasycznie usmażyć, udusić czy ugotować. Fani sushi z pewnością pokochają surowego lub marynowanego pstrąga w orientalnym wydaniu, a ci, którzy lubią w kuchni eksperymentować, pewnie sami opracują idealną wersję pstrąga.
“Można go gotować w bulionie, piec na grillu, sparzyć, blanszować, czy też podsmażyć delikatnie na patelni wcześniej obtaczając w mącę - ryba wtedy będzie miała taką chrupiącą brązową skórkę. Ważne aby pamiętać przy smażeniu ryby o odpowiedniej temperaturze tłuszczu, inaczej mięso będzie suche i niesmaczne, powinno to być od 120 do 150 stopni. Teraz mówię o najprostszych przepisach, ale pstrąg daje nam nieograniczone możliwości, można zrobić z niego dosłownie wszystko!”
Mówi Ambasador kampanii, kucharz Pascal Brodnicki
Skąd się biorą pstrągi?
Pstrąg, którego bez problemu kupimy przez cały rok w lokalnych sklepach czy marketach, pochodzi ze znajdujących się na terenie całej Polski, w większości niewielkich, rodzinnych gospodarstw zaliczanych do nowoczesnej akwakultury. Jako że pstrągi to ryby rzeczne, które lubią dobrze natlenione i szybko płynące wody, do ich hodowli – zwanej akwakulturą, stosuje się stawy przepływowe imitujące warunki naturalne panujące w rzece. Ważne jest też, aby wody były bardzo czyste, dlatego jakość wody w gospodarstwach podlega stałej kontroli. W akwakulturze stosuje się nowoczesne, kilkustopniowe systemy oczyszczania wody, co ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Woda z rzek często jest uzdatniana, zanim trafi do akwakultury, zatem produkcja pstrąga nie obciąża dodatkowo środowiska naturalnego, a poprawia dobrostan ryb.
Akwakultura w Polsce i UE
Dla wielu hodowców pstrąga akwakultura jest sposobem na życie i ogromną pasją. Nowoczesna i zrównoważona akwakultura (forma gospodarki polegająca na hodowli wybranych rodzajów organizmów wodnych w naturalnych lub sztucznych zbiornikach wodnych) to postęp technologiczny dla jakości wód i ochrony środowiska. Akwakultura zmniejsza potrzebę połowu większej ilości dzikich ryb, a tym samym przyczynia się do zachowania naturalnych zasobów rybnych. Co więcej, produkowana w ten sposób żywność ma mniejszy wpływ na klimat i środowisko niż inne gałęzie rolnictwa, a przede wszystkim zapewnia żywność, która jest świeża i lokalna. Rozwój tego sektora wspiera Unia Europejska, która realizuje strategię przejścia krajów UE na zrównoważony system żywnościowy, zdrowy dla ludzi i mniej szkodliwy dla środowiska. Niestety obecnie unijna akwakultura zaspokaja tylko 10 proc. unijnego spożycia żywności pochodzenia morskiego. Dlatego tak ważny jest fakt, że zrównoważona hodowla pstrąga w Polsce prowadzona jest zgodnie z ideą slow food (hodowany od 2 do 4 lat) i wypełnia większość z 17 celów zrównoważonego rozwoju (agenda ONZ).
Teraz pstrąg!
Akwakultura to niewątpliwie przyszłość, poszanowanie środowiska i przede wszystkim zdrowy rozwój nas i naszych dzieci, co podkreśla kampania „Teraz pstrąg” zainicjowana przez Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych. Jej ambasadorem jest kucharz, prezenter telewizyjny i autor książek kucharskich, Pascal Brodnicki. Kulinarne szlify zdobywał on we francuskich szkołach gastronomicznych, a następnie pracował w najlepszych restauracjach w Nowym Jorku i Francji. W Polsce popularność przyniósł mu program „Po prostu gotuj!”, a obecnie prowadzi kanał w serwisie YouTube „Tuba smaku”.
“30% dzikich ryb osiągnęło już destrukcyjny limit swoich zasobów biologiczny, a połowa populacji jest na wyginięciu. Świat potrzebuje akwakultury, aby zaspokoić stale rosnące zapotrzebowanie na ryby, czy na owoce morza. Akwakultura daje nam możliwość zjedzenia ryby, która rozwijała się w swoim tempie i przez to jest zdrowa. Takie działanie naprawdę może uratować nasz świat i ekosystem. “
Do udziału w kampanii zostali zaproszeni także influencerzy, w tym m.in. popularna kucharka i autorka książek kulinarnych, Anna Starmach, dietetyk, Paulina Ihnat oraz znani kucharze, Damian Kordas i Grzegorz Zawierucha. Kampania w outdoorze wystartowała 15 października, wtedy również wystartowała na Facebooku, Instagramie, VOD i YouTube, a spoty telewizyjne emitowane są już od 18 października. To pierwsza odsłona kampanii w ramach trzyletniego programu, który potrwa do 2023 roku. Kreacją zajmuje się zespół, na którego czele stoi Adam Kaczanowski, a obsługą - Tomasz Wesoły, Robert Pietrzyk i Zuzanna Bielińska. Za działania PR odpowiada Karolina Kowalska.
Więcej informacji na stronie: www.terazpstrag.pl
Akcja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.