Komunikaty PR

Startuje kampania „Teraz pstrąg”

2021-10-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR

ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl

Pstrągi to najpopularniejsze ryby w Polsce. Mają prozdrowotne właściwości i przede wszystkim pysznie smakują. Hodowane są w rodzinnych gospodarstwach na terenie całego kraju, dzięki czemu są łatwo dostępne w małych i dużych sklepach. Korzyści z włączenia pstrąga do codziennej diety przedstawia kampania „Teraz pstrąg”, której ambasadorem jest znany kucharz, Pascal Brodnicki. Za kreację i produkcję odpowiada agencja Brand New Heaven.

Pstrąg to ryba, którą można przyrządzić w bardzo prosty sposób. Jego mięso jest delikatne w smaku i pyszne, a dzięki temu, że polski pstrąg dostępny jest lokalnie, a także pakowany jest w technologii MAP, mamy gwarancję jakości i świeżości mięsa. W sklepach znajdziemy zarówno całe ryby, jak i filety czy dzwonki. Dużą zaletą pstrąga jest to, że można go przygotować na wiele sposobów. Idealnie sprawdzi się na grillu (pieczony na przykład w całości z dodatkiem świeżych ziół), ale można go też klasycznie usmażyć, udusić czy ugotować. Fani sushi z pewnością pokochają surowego lub marynowanego pstrąga w orientalnym wydaniu, a ci, którzy lubią w kuchni eksperymentować, pewnie sami opracują idealną wersję pstrąga.

“Można go gotować w bulionie, piec na grillu, sparzyć, blanszować, czy też podsmażyć delikatnie na patelni wcześniej obtaczając w mącę - ryba wtedy będzie miała taką chrupiącą brązową skórkę. Ważne aby pamiętać przy smażeniu ryby o odpowiedniej temperaturze tłuszczu, inaczej mięso będzie suche i niesmaczne, powinno to być od 120 do 150 stopni. Teraz mówię o najprostszych przepisach, ale pstrąg daje nam nieograniczone możliwości, można zrobić z niego dosłownie wszystko!”

Mówi Ambasador kampanii, kucharz Pascal Brodnicki

Skąd się biorą pstrągi?

Pstrąg, którego bez problemu kupimy przez cały rok w lokalnych sklepach czy marketach, pochodzi ze znajdujących się na terenie całej Polski, w większości niewielkich, rodzinnych gospodarstw zaliczanych do nowoczesnej akwakultury. Jako że pstrągi to ryby rzeczne, które lubią dobrze natlenione i szybko płynące wody, do ich hodowli – zwanej akwakulturą, stosuje się stawy przepływowe imitujące warunki naturalne panujące w rzece. Ważne jest też, aby wody były bardzo czyste, dlatego jakość wody w gospodarstwach podlega stałej kontroli. W akwakulturze stosuje się nowoczesne, kilkustopniowe systemy oczyszczania wody, co ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Woda z rzek często jest uzdatniana, zanim trafi do akwakultury, zatem produkcja pstrąga nie obciąża dodatkowo środowiska naturalnego, a poprawia dobrostan ryb.

Akwakultura w Polsce i UE

Dla wielu hodowców pstrąga akwakultura jest sposobem na życie i ogromną pasją. Nowoczesna i zrównoważona akwakultura (forma gospodarki polegająca na hodowli wybranych rodzajów organizmów wodnych w naturalnych lub sztucznych zbiornikach wodnych) to postęp technologiczny dla jakości wód i ochrony środowiska. Akwakultura zmniejsza potrzebę połowu większej ilości dzikich ryb, a tym samym przyczynia się do zachowania naturalnych zasobów rybnych. Co więcej, produkowana w ten sposób żywność ma mniejszy wpływ na klimat i środowisko niż inne gałęzie rolnictwa, a przede wszystkim zapewnia żywność, która jest świeża i lokalna. Rozwój tego sektora wspiera Unia Europejska, która realizuje strategię przejścia krajów UE na zrównoważony system żywnościowy, zdrowy dla ludzi i mniej szkodliwy dla środowiska. Niestety obecnie unijna akwakultura zaspokaja tylko 10 proc. unijnego spożycia żywności pochodzenia morskiego. Dlatego tak ważny jest fakt, że zrównoważona hodowla pstrąga w Polsce prowadzona jest zgodnie z ideą slow food (hodowany od 2 do 4 lat) i wypełnia większość z 17 celów zrównoważonego rozwoju (agenda ONZ).

Teraz pstrąg!

Akwakultura to niewątpliwie przyszłość, poszanowanie środowiska i przede wszystkim zdrowy rozwój nas i naszych dzieci, co podkreśla kampania „Teraz pstrąg” zainicjowana przez Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych. Jej ambasadorem jest kucharz, prezenter telewizyjny i autor książek kucharskich, Pascal Brodnicki. Kulinarne szlify zdobywał on we francuskich szkołach gastronomicznych, a następnie pracował w najlepszych restauracjach w Nowym Jorku i Francji. W Polsce popularność przyniósł mu program „Po prostu gotuj!”, a obecnie prowadzi kanał w serwisie YouTube „Tuba smaku”.

“30% dzikich ryb osiągnęło już destrukcyjny limit swoich zasobów biologiczny, a połowa populacji jest na wyginięciu. Świat potrzebuje akwakultury, aby zaspokoić stale rosnące zapotrzebowanie na ryby, czy na owoce morza. Akwakultura daje nam możliwość zjedzenia ryby, która rozwijała się w swoim tempie i przez to jest zdrowa. Takie działanie naprawdę może uratować nasz świat i ekosystem. “

 

Do udziału w kampanii zostali zaproszeni także influencerzy, w tym m.in. popularna kucharka i autorka książek kulinarnych, Anna Starmach, dietetyk, Paulina Ihnat oraz znani kucharze, Damian Kordas i Grzegorz Zawierucha. Kampania w outdoorze wystartowała 15 października, wtedy również wystartowała na Facebooku, Instagramie, VOD i YouTube, a spoty telewizyjne emitowane są już od 18 października. To pierwsza odsłona kampanii w ramach trzyletniego programu, który potrwa do 2023 roku. Kreacją zajmuje się zespół, na którego czele stoi Adam Kaczanowski, a obsługą - Tomasz Wesoły, Robert Pietrzyk i Zuzanna Bielińska. Za działania PR odpowiada Karolina Kowalska.

Więcej informacji na stronie: www.terazpstrag.pl

Akcja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Public Relations KEY PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Prawo

Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.