Komunikaty PR

Sukcesy Whirlpool Corporation pomimo licznych wyzwań

2022-07-27  |  16:01
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
  • Ujemna marża GAAP (7,3%) i strata na akcję rozwodnioną w wysokości 6,62 USD, na którą wpłynęły jednorazowe opłaty w wysokości 747 mln USD, w dużej mierze spowodowane spadkiem sprzedaży w Rosji i utratą wartości aktywów w regionie EMEA.
  • Realizacja marży EBIT(2) w ujęciu bieżącym (bez uwzględnienia GAAP) w wysokości 9,0% oraz zysku na akcję rozwodnioną(1) (bez uwzględnienia GAAP) w wysokości 5,97 USD pomimo podwyższonej inflacji kosztów i spowolnienia popytu.
  • Region Ameryki Północnej osiągnął dobre wyniki z marżą EBIT(3) na poziomie 14,1% dzięki wcześniejszym podwyżkom w oparciu o rosnące koszty, które zostały zbilansowane niższymi wolumenami i podwyższoną inflacją po stronie kosztowej.
  • Wypłata ok. 400 mln USD w postaci odkupów i dywidend w drugim kwartale – kolejny krok na drodze do realizacji zobowiązania wypłat dla akcjonariuszy (łącznie ponad 1,5 mld USD w ciągu roku).
  • Postępy w przeglądzie strategicznym EMEA i globalnej transformacji portfolio dzięki umowie o zbyciu działalności Whirlpool w Rosji.
  • Zrewidowana prognoza na cały rok 2022 do 9,50-11,50 USD zysku na akcję rozwodnioną w ujęciu GAAP i 22,00-24,00 USD w ujęciu bieżącym(2); środki pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 1,85 mld USD; wolne przepływy pieniężne(4) w wysokości 1,25 mld USD.

 

Warszawa, 26 lipca 2022 r. – Whirlpool Corporation (NYSE: WHR), wiodąca firma globalna zajmująca się produkcją i sprzedażą sprzętu AGD, podaje dziś do wiadomości publicznej swoje wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku.

 

Nasze marże EBIT sięgają 9% w ujęciu globalnym(2) i 14% w Ameryce Północnej. To kolejny dowód na to, że nasz model biznesowy jest bardziej rentowny i elastyczny – podkreślił Marc Bitzer, Prezes i Dyrektor Generalny Whirlpool Corporation. – Co więcej, długoterminowe podstawy popytu pozostają stabilne, a my kontynuujemy transformację naszego portfolio, aby pozycjonować całą organizację w celu zwiększenia naszej wartości w perspektywie długofalowej.

 

GŁÓWNE DANE

Wyniki za II kw.

2022

2021

Zmiana

Sprzedaż netto (mln USD)

5 097

5 324

(227)

(4,3%)

Sprzedaż netto bez uwzględnienia kursu wymiany walut (mln USD)

5 203

5 324

(121)

(2,3%)

Zysk netto GAAP dostępny dla Whirlpool (mln USD)

(371)

581

(952)

-

Bieżący EBIT(2) (mln USD)

461

607

(146)

(24,1%)

Zysk/strata GAAP na akcję rozwodnioną (USD)

(6,62)

9,15

(15,77)

-

Bieżący zysk na jedną akcję rozwodnioną(1) (USD)

5,97

6,64

(0,67)

(10,1%)

 

 

PRZEPŁYWY ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH

Wolne przepływy pieniężne od początku roku

2022

2021

Zmiana

Środki pieniężne wygenerowane przez (bądź wykorzystane do) prowadzenia działalności operacyjnej (mln USD)

(180)

646

(826)

Wolne przepływy pieniężne(4) (mln USD)

(397)

462

(859)

 

 

NAJWAŻNIEJSZE DANE ZA KWARTAŁ

  • Spadek sprzedaży netto o 4,3% (lub bez uwzględnienia kursów wymiany walut: o 2,3%) pod wpływem zakłóceń w łańcuchu dostaw i spowolnienia popytu – częściowo zniwelowany korzystnym miksem marketingowym (produkt i cena).
  • Działania skierowane na rynek przyniosły 675 punktów bazowych z perspektywy miksu: uprzednio ogłoszone działania cenowe w oparciu o koszty w pełni wdrożono na całym świecie.

 

W II kwartale dokonaliśmy wypłat około 400 milionów dolarów naszym udziałowcom, zarazem kontynuując finansowanie innowacji – zaakcentował Jim Peters, Dyrektor Finansowy Whirlpool Corporation. – Nasz silny bilans dobrze pozycjonuje nas do inwestowania w wysokomarżowe i szybko rozwijające się obszary biznesowe. Zmierzamy do realizacji naszego zobowiązania na rok 2022 –  wypłat 1,5 mld dolarów na rzecz akcjonariuszy.

 

DANE DOT. REGIONU EMEA - EUROPY, BLISKIEGO WSCHODU I AFRYKI

Europa, Bliski Wschód i Afryka

II kw.
2022

II kw.
2021

Zmiana

Zmiana bez uwzględnienia wpływu kursu walut

Sprzedaż netto (mln USD)

1 008

1 250

(19,4%)

(10,3%)

EBIT(3) (mln USD)

2

31

(93,5%)

-

 

  • Negatywny wpływ na popyt wynika z trwającej wojny w Ukrainie; spadek przychodów bez uwzględnienia wpływu kursu walut sięga 10,3%.
  • Na marżę EBIT(3) w wysokości 0,2% (w porównaniu do 2,5% w analogicznym okresie roku poprzedniego) wpłynęły niższe wolumeny i inflacja po stronie kosztów, częściowo skompensowanych przez działania cenowe w oparciu o koszty.

 

W drugim kwartale nasza działalność w regionie EMEA osiągnęła dobre wyniki, w tym 270 punktów bazowych przy marży EBIT – pomimo inflacji kosztów, ciągłych wyzwań związanych z łańcuchem dostaw oraz wpływu wojny w Ukrainie. Jestem dumny z nieustającego zaangażowania i poświęcenia naszych Pracowników w regionie, którzy w tych trudnych czasach nadal koncentrują się na dostarczaniu usług naszym klientom – podkreślił Gilles Morel, Prezes Whirlpool EMEA i Wiceprezes Wykonawczy Whirlpool Corporation. – Patrzymy w przyszłość i nadal realizujemy naszą strategię, zachowując przy tym organizacyjną elastyczność, i dostosowując się do zmieniającego się otoczenia.

 

PERSPEKTYWY NA CAŁY ROK 2022

  • Prognozowana wysokość przychodów: ok. 20,7 mld USD (spadek o ok. 6%).
  • Obniżenie zysku na akcję rozwodnioną z 24,00-26,00 USD do 9,50-11,50 USD
    w ujęciu GAAP; z 22,00-24,00 USD w ujęciu bieżącym(2)).
  • Zmniejszenie ilości środków pieniężnych z działalności operacyjnej z 1,95 mld USD do 1,85 mld USD; wolne przepływy pieniężne(4) na poziomie 1,25 mld USD pozostaną na tym samym pułapie.
  • Stopa podatkowa obliczona zgodnie z GAAP na poziomie 24 do 26% w porównaniu z 34 do 36%, a skorygowana stopa podatkowa (bez uwzględniania GAAP) pozostaje bez zmian na poziomie 21 do 23%.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental Biuro prasowe
2024-07-24 | 09:30

Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental

Biznes i sport, mimo że są na pierwszy rzut oka różne, mają więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Weźmy na przykład tenis. W obu przypadkach kluczowa jest
Gospodarka Niewypłacalności firm w Polsce
2024-07-24 | 09:00

Niewypłacalności firm w Polsce

Allianz Trade spodziewa się, że trend wzrostowy w zakresie niewypłacalności firm utrzyma się dłużej niż można było wcześniej oczekiwać (4700 przypadków w 2024 r., tj. +5%
Gospodarka AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu
2024-07-23 | 14:35

AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu

Najważniejsze informacje Q2 2024 (w porównaniu z Q2 2023) • Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, przy wzroście wolumenu sprzedaży o 1%; Wzrost przychodów o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.