Komunikaty PR

Sukcesy Whirlpool Corporation pomimo licznych wyzwań

2022-07-27  |  16:01
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
  • Ujemna marża GAAP (7,3%) i strata na akcję rozwodnioną w wysokości 6,62 USD, na którą wpłynęły jednorazowe opłaty w wysokości 747 mln USD, w dużej mierze spowodowane spadkiem sprzedaży w Rosji i utratą wartości aktywów w regionie EMEA.
  • Realizacja marży EBIT(2) w ujęciu bieżącym (bez uwzględnienia GAAP) w wysokości 9,0% oraz zysku na akcję rozwodnioną(1) (bez uwzględnienia GAAP) w wysokości 5,97 USD pomimo podwyższonej inflacji kosztów i spowolnienia popytu.
  • Region Ameryki Północnej osiągnął dobre wyniki z marżą EBIT(3) na poziomie 14,1% dzięki wcześniejszym podwyżkom w oparciu o rosnące koszty, które zostały zbilansowane niższymi wolumenami i podwyższoną inflacją po stronie kosztowej.
  • Wypłata ok. 400 mln USD w postaci odkupów i dywidend w drugim kwartale – kolejny krok na drodze do realizacji zobowiązania wypłat dla akcjonariuszy (łącznie ponad 1,5 mld USD w ciągu roku).
  • Postępy w przeglądzie strategicznym EMEA i globalnej transformacji portfolio dzięki umowie o zbyciu działalności Whirlpool w Rosji.
  • Zrewidowana prognoza na cały rok 2022 do 9,50-11,50 USD zysku na akcję rozwodnioną w ujęciu GAAP i 22,00-24,00 USD w ujęciu bieżącym(2); środki pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 1,85 mld USD; wolne przepływy pieniężne(4) w wysokości 1,25 mld USD.

 

Warszawa, 26 lipca 2022 r. – Whirlpool Corporation (NYSE: WHR), wiodąca firma globalna zajmująca się produkcją i sprzedażą sprzętu AGD, podaje dziś do wiadomości publicznej swoje wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku.

 

Nasze marże EBIT sięgają 9% w ujęciu globalnym(2) i 14% w Ameryce Północnej. To kolejny dowód na to, że nasz model biznesowy jest bardziej rentowny i elastyczny – podkreślił Marc Bitzer, Prezes i Dyrektor Generalny Whirlpool Corporation. – Co więcej, długoterminowe podstawy popytu pozostają stabilne, a my kontynuujemy transformację naszego portfolio, aby pozycjonować całą organizację w celu zwiększenia naszej wartości w perspektywie długofalowej.

 

GŁÓWNE DANE

Wyniki za II kw.

2022

2021

Zmiana

Sprzedaż netto (mln USD)

5 097

5 324

(227)

(4,3%)

Sprzedaż netto bez uwzględnienia kursu wymiany walut (mln USD)

5 203

5 324

(121)

(2,3%)

Zysk netto GAAP dostępny dla Whirlpool (mln USD)

(371)

581

(952)

-

Bieżący EBIT(2) (mln USD)

461

607

(146)

(24,1%)

Zysk/strata GAAP na akcję rozwodnioną (USD)

(6,62)

9,15

(15,77)

-

Bieżący zysk na jedną akcję rozwodnioną(1) (USD)

5,97

6,64

(0,67)

(10,1%)

 

 

PRZEPŁYWY ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH

Wolne przepływy pieniężne od początku roku

2022

2021

Zmiana

Środki pieniężne wygenerowane przez (bądź wykorzystane do) prowadzenia działalności operacyjnej (mln USD)

(180)

646

(826)

Wolne przepływy pieniężne(4) (mln USD)

(397)

462

(859)

 

 

NAJWAŻNIEJSZE DANE ZA KWARTAŁ

  • Spadek sprzedaży netto o 4,3% (lub bez uwzględnienia kursów wymiany walut: o 2,3%) pod wpływem zakłóceń w łańcuchu dostaw i spowolnienia popytu – częściowo zniwelowany korzystnym miksem marketingowym (produkt i cena).
  • Działania skierowane na rynek przyniosły 675 punktów bazowych z perspektywy miksu: uprzednio ogłoszone działania cenowe w oparciu o koszty w pełni wdrożono na całym świecie.

 

W II kwartale dokonaliśmy wypłat około 400 milionów dolarów naszym udziałowcom, zarazem kontynuując finansowanie innowacji – zaakcentował Jim Peters, Dyrektor Finansowy Whirlpool Corporation. – Nasz silny bilans dobrze pozycjonuje nas do inwestowania w wysokomarżowe i szybko rozwijające się obszary biznesowe. Zmierzamy do realizacji naszego zobowiązania na rok 2022 –  wypłat 1,5 mld dolarów na rzecz akcjonariuszy.

 

DANE DOT. REGIONU EMEA - EUROPY, BLISKIEGO WSCHODU I AFRYKI

Europa, Bliski Wschód i Afryka

II kw.
2022

II kw.
2021

Zmiana

Zmiana bez uwzględnienia wpływu kursu walut

Sprzedaż netto (mln USD)

1 008

1 250

(19,4%)

(10,3%)

EBIT(3) (mln USD)

2

31

(93,5%)

-

 

  • Negatywny wpływ na popyt wynika z trwającej wojny w Ukrainie; spadek przychodów bez uwzględnienia wpływu kursu walut sięga 10,3%.
  • Na marżę EBIT(3) w wysokości 0,2% (w porównaniu do 2,5% w analogicznym okresie roku poprzedniego) wpłynęły niższe wolumeny i inflacja po stronie kosztów, częściowo skompensowanych przez działania cenowe w oparciu o koszty.

 

W drugim kwartale nasza działalność w regionie EMEA osiągnęła dobre wyniki, w tym 270 punktów bazowych przy marży EBIT – pomimo inflacji kosztów, ciągłych wyzwań związanych z łańcuchem dostaw oraz wpływu wojny w Ukrainie. Jestem dumny z nieustającego zaangażowania i poświęcenia naszych Pracowników w regionie, którzy w tych trudnych czasach nadal koncentrują się na dostarczaniu usług naszym klientom – podkreślił Gilles Morel, Prezes Whirlpool EMEA i Wiceprezes Wykonawczy Whirlpool Corporation. – Patrzymy w przyszłość i nadal realizujemy naszą strategię, zachowując przy tym organizacyjną elastyczność, i dostosowując się do zmieniającego się otoczenia.

 

PERSPEKTYWY NA CAŁY ROK 2022

  • Prognozowana wysokość przychodów: ok. 20,7 mld USD (spadek o ok. 6%).
  • Obniżenie zysku na akcję rozwodnioną z 24,00-26,00 USD do 9,50-11,50 USD
    w ujęciu GAAP; z 22,00-24,00 USD w ujęciu bieżącym(2)).
  • Zmniejszenie ilości środków pieniężnych z działalności operacyjnej z 1,95 mld USD do 1,85 mld USD; wolne przepływy pieniężne(4) na poziomie 1,25 mld USD pozostaną na tym samym pułapie.
  • Stopa podatkowa obliczona zgodnie z GAAP na poziomie 24 do 26% w porównaniu z 34 do 36%, a skorygowana stopa podatkowa (bez uwzględniania GAAP) pozostaje bez zmian na poziomie 21 do 23%.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.