SUSHI ODPORNE NA PANDEMIĘ – rozwój franczyzy SushiKushi.
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
SUSHI ODPORNE NA PANDEMIĘ – rozwój franczyzy SushiKushi.
Kuchnia japońska z możliwością szybkiej dostawy wygrywa biznesowo. Taką tendencję zaobserwowali eksperci rynku gastronomicznego, śledzący trendy i zachowania konsumentów podczas pandemii oraz w procesie wychodzenia z polockdownowego kryzysu.
Biznes gastronomiczny dopiero co otrząsnął się po kolejnych falach koronawirusa, widmo ponownego zamknięcia sektora jest mało realne, jednak w branży daleko jeszcze do optymizmu. Mimo stałego zagrożenia wynikającego ze spadających obrotów część sektora gastronomicznego – kuchnia japońska, oparta przede wszystkim na dostawach, przeżywa okres prosperity. Warto się przyjrzeć bliżej temu modelowi prowadzenia gastronomii, bowiem rokowania są wyjątkowo obiecujące.
Sushi najlepsze na wynos.
W Polsce rynek kuchni japońskiej jeszcze przed pandemią zdecydowanie nabierał tempa. Lockdown dynamicznie wpłynął na rozwój segmentu delivery, pomógł sektorowi szybkich dań oraz spowodował jego profesjonalizację.
„Sushi jest idealnym daniem na wynos. Do tego naszą specjalnością są szybkie dowozy. To wszystko powoduje, że ten biznes jest odporny na pandemię. Zauważamy stale rosnącą modę na kuchnię azjatycką oraz wzrastającą świadomość dotyczącą zdrowia i jakości stanowiącej filar tej kuchni. Wyniki sprzedażowe sieci same wskazują, że okres pandemii jedynie pomógł nam w rozwoju. Biliśmy w tym okresie życiowe rekordy sprzedaży, prawie we wszystkich lokalach.” - mówi Radosław Szwugier, szef rozwoju franczyzy SushiKushi.
SushiKushi to sieć franczyzowa pochodząca z Łodzi. Wyróżnikiem franczyzy SushiKushi jest również to, że ponad 80 % sprzedaży stanowią dostawy lub odbiór własny. Jedynie kilka punktów franczyzowych charakteryzuje się salą dla gości z obsługą i stacjonarną sprzedażą. Gross zamówień to wynosy. To przede wszystkim przyczyniło się do sukcesu finansowego tego formatu biznesu.
Zamawiamy więcej Sushi
Według raportu, które przeprowadziło POSbistro na ponad 1 tys. lokali gastronomicznych z różnych segmentów, tj. restauracji, pizzerii, itp. fani sushi zdecydowanie pomogli i spowodowali, że w wynikach obrotów ten sektor branży już całościowo wrócił do obrazu sprzed pandemii.
Dodatkowo segment sushi od zawsze charakteryzował się wysokimi średnimi rachunkami zamówienia, a wyniki raportu potwierdzają, że ta tendencja wzrosła zdecydowanie od pierwszego lockdownu i stale nieprzerwanie idzie do góry. To powoduje niezwykły optymizm w tym sektorze i dalszą chęć inwestycji w rozwój kuchni japońskiej.
SushiKushi to franczyza pochodząca z Łodzi. W tym roku dynamicznie rozwija swoją sieć aż a 7 nowych punktów sprzedaży. Rozpoczęte w tym roku inwestycje to w sumie 5 nowych lokalizacji — w Gdańsku, Bydgoszczy, Legnicy, Grudziądzu oraz Szczecinie. Na dniach nastąpi otwarcie 2 nowych punktów w Sieradzu i Grodzisku Mazowieckim. Obecnie franczyza może pochwalić się prawie 30 lokalami w całej Polsce. Dodatkowym atutem jest indywidualne podejście do każdego zainteresowanego wejściem w biznes sushi.
"Jesteśmy siecią „rodzinną” - wspieramy się wzajemnie.” - mówi Radosław Szwugier z SushiKushi - „Pomagamy każdemu franczyzobiorcy. W miastach, gdzie jest kilka franczyz, właściciele wymieniają się pracownikami, współpracują przy akcjach marketingowych, dzięki czemu optymalizują koszty. Na każdym etapie tworzenia projektu wspieramy z centrali i jak tylko możemy pomagamy w najlepszym prowadzeniu biznesu.”
Rynek kuchni japońskiej zdecydowanie ma się lepiej. Franczyzowy format biznesowy przyciąga nowych inwestorów bez względu na niepewność na rynku. Jest też bardziej bezpieczny i łatwiejszy w planowaniu oraz zwrocie z inwestycji. Charakterystyką zimy jest powrót do wzmożonych dostaw, który przyczyni się na pewno do kolejnego wzrostu sprzedaży sushi. Dodatkowo widoczna moda na ramen może sprawić, że rok 2022 może być rekordowy całościowo dla japońskiej kuchni w Polsce.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.