SUSHI ODPORNE NA PANDEMIĘ – rozwój franczyzy SushiKushi.
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
SUSHI ODPORNE NA PANDEMIĘ – rozwój franczyzy SushiKushi.
Kuchnia japońska z możliwością szybkiej dostawy wygrywa biznesowo. Taką tendencję zaobserwowali eksperci rynku gastronomicznego, śledzący trendy i zachowania konsumentów podczas pandemii oraz w procesie wychodzenia z polockdownowego kryzysu.
Biznes gastronomiczny dopiero co otrząsnął się po kolejnych falach koronawirusa, widmo ponownego zamknięcia sektora jest mało realne, jednak w branży daleko jeszcze do optymizmu. Mimo stałego zagrożenia wynikającego ze spadających obrotów część sektora gastronomicznego – kuchnia japońska, oparta przede wszystkim na dostawach, przeżywa okres prosperity. Warto się przyjrzeć bliżej temu modelowi prowadzenia gastronomii, bowiem rokowania są wyjątkowo obiecujące.
Sushi najlepsze na wynos.
W Polsce rynek kuchni japońskiej jeszcze przed pandemią zdecydowanie nabierał tempa. Lockdown dynamicznie wpłynął na rozwój segmentu delivery, pomógł sektorowi szybkich dań oraz spowodował jego profesjonalizację.
„Sushi jest idealnym daniem na wynos. Do tego naszą specjalnością są szybkie dowozy. To wszystko powoduje, że ten biznes jest odporny na pandemię. Zauważamy stale rosnącą modę na kuchnię azjatycką oraz wzrastającą świadomość dotyczącą zdrowia i jakości stanowiącej filar tej kuchni. Wyniki sprzedażowe sieci same wskazują, że okres pandemii jedynie pomógł nam w rozwoju. Biliśmy w tym okresie życiowe rekordy sprzedaży, prawie we wszystkich lokalach.” - mówi Radosław Szwugier, szef rozwoju franczyzy SushiKushi.
SushiKushi to sieć franczyzowa pochodząca z Łodzi. Wyróżnikiem franczyzy SushiKushi jest również to, że ponad 80 % sprzedaży stanowią dostawy lub odbiór własny. Jedynie kilka punktów franczyzowych charakteryzuje się salą dla gości z obsługą i stacjonarną sprzedażą. Gross zamówień to wynosy. To przede wszystkim przyczyniło się do sukcesu finansowego tego formatu biznesu.
Zamawiamy więcej Sushi
Według raportu, które przeprowadziło POSbistro na ponad 1 tys. lokali gastronomicznych z różnych segmentów, tj. restauracji, pizzerii, itp. fani sushi zdecydowanie pomogli i spowodowali, że w wynikach obrotów ten sektor branży już całościowo wrócił do obrazu sprzed pandemii.
Dodatkowo segment sushi od zawsze charakteryzował się wysokimi średnimi rachunkami zamówienia, a wyniki raportu potwierdzają, że ta tendencja wzrosła zdecydowanie od pierwszego lockdownu i stale nieprzerwanie idzie do góry. To powoduje niezwykły optymizm w tym sektorze i dalszą chęć inwestycji w rozwój kuchni japońskiej.
SushiKushi to franczyza pochodząca z Łodzi. W tym roku dynamicznie rozwija swoją sieć aż a 7 nowych punktów sprzedaży. Rozpoczęte w tym roku inwestycje to w sumie 5 nowych lokalizacji — w Gdańsku, Bydgoszczy, Legnicy, Grudziądzu oraz Szczecinie. Na dniach nastąpi otwarcie 2 nowych punktów w Sieradzu i Grodzisku Mazowieckim. Obecnie franczyza może pochwalić się prawie 30 lokalami w całej Polsce. Dodatkowym atutem jest indywidualne podejście do każdego zainteresowanego wejściem w biznes sushi.
"Jesteśmy siecią „rodzinną” - wspieramy się wzajemnie.” - mówi Radosław Szwugier z SushiKushi - „Pomagamy każdemu franczyzobiorcy. W miastach, gdzie jest kilka franczyz, właściciele wymieniają się pracownikami, współpracują przy akcjach marketingowych, dzięki czemu optymalizują koszty. Na każdym etapie tworzenia projektu wspieramy z centrali i jak tylko możemy pomagamy w najlepszym prowadzeniu biznesu.”
Rynek kuchni japońskiej zdecydowanie ma się lepiej. Franczyzowy format biznesowy przyciąga nowych inwestorów bez względu na niepewność na rynku. Jest też bardziej bezpieczny i łatwiejszy w planowaniu oraz zwrocie z inwestycji. Charakterystyką zimy jest powrót do wzmożonych dostaw, który przyczyni się na pewno do kolejnego wzrostu sprzedaży sushi. Dodatkowo widoczna moda na ramen może sprawić, że rok 2022 może być rekordowy całościowo dla japońskiej kuchni w Polsce.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.