Transformacja cyfrowa a zaufanie w biznesie i społeczeństwie
W ciągu kilku tygodni trwania pandemii świat zmienił się bardziej niż w ciągu ostatnich 10 lat. Transformacja cyfrowa przyspieszyła. Jakie będą tego biznesowe, gospodarcze i społeczne skutki? Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej zaprasza do udziału w bezpłatnym wykładzie online pt. „Trust in Digital World”, który 24 czerwca br. poprowadzi Achilles Georgiu, wykładowca Szkoły Biznesu PW oraz Central European University w Budapeszcie.
Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, w ramach bezpłatnych spotkań edukacyjnych online, zaprasza do rozmów na ważne tematy społeczno-biznesowe uznanych praktyków biznesu oraz najlepszych wykładowców akademickich. Eksperci dzielą się wiedzą i opiniami w kwestiach, które są obecnie istotne dla osób działających w biznesie.
Tym razem Szkoła zaprosiła do przeprowadzenia otwartego wykładu online, Achillesa Georgiu, który jest wykładowcą w Szkole Biznesu PW na kierunkach MBA oraz dyrektorem programowym kierunku magisterskiego Technology Management & Innovation na Wydziale Ekonomii i Biznesu w CEU w Budapeszcie. Tematem spotkania pt. „Trust in Digital World” będzie wpływ technologii na rozwój społeczeństw i organizacji biznesowych pod kątem budowania społecznego zaufania.
Digitalizacja świata postępuje w coraz szybszym tempie, a wprowadzanie technologii takich jak np. przetwarzanie w chmurze sztuczna inteligencja, powodują intensywne zmiany w naszym świecie w obszarze życia społecznego i funkcjonowania biznesowego. Nowe technologie przyczyniają się często do przedefiniowywania całych modeli biznesowych, a przez to zmian w obszarze gospodarki i miejsc pracy. Transformacja cyfrowa ma również wpływ na pogłębianie się przepaści cyfrowej w biznesie i społeczeństwie. Przechodząca przez świat pandemia Covid-19 zmienia biznes i nasze codzienne funkcjonowanie w różnych obszarach społeczno-gospodarczych. Ewidentnie w sytuacji pandemii i łatwiej mają firmy, które już działają w oparciu o nowe technologie. Wyzwania przed jakimi stoją teraz i w przyszłości są zupełne różne od tych,, z którymi zmagają się firmy, które zostały „zmuszone” przez pandemię do cyfrowej transformacji.
Z jakimi wyzwaniami w trakcie i po pandemii mierzyły się i mierzyć będą firmy na świcie? Na te i wiele innych pytań spróbuje odpowiedzieć Achilles Georgiu, podczas spotkania online, które odbędzie się 24 czerwca, o godzinie 17.00.
Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie na: biznes.edu.pl
![Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1274533482,w_222,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
![Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_815997875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.