Ty zamawiasz, wspólnie wspieramy
Pyszne.pl, czołowy serwis do zamawiania jedzenia online w Polsce i Polska Akcja Humanitarna ruszają z zimową akcją mającą na celu niesienie pomocy i zapewnienie posiłków najbardziej potrzebującym.
Od każdego zamówienia złożonego 19 grudnia Pyszne.pl przekaże 2 zł dla programu Pajacyk oraz innych programów dostępu do żywności PAH. Inicjatywa ta pozwala każdemu na czynny udział w akcji charytatywnej bez wychodzenia z domu, łącząc pyszne jedzenie z pomaganiem.
Razem pomagajmy!
W ramach programu Pajacyk Polska Akcja Humanitarna od 1998 roku pomaga dzieciom w potrzebie, finansując pełnowartościowe posiłki w szkołach i placówkach środowiskowych. Ze względu na prawie dwukrotny wzrost liczby osób głodujących w 2020 r., wsparciem żywnościowym zostaną objęte także osoby w krajach, w których PAH działa od lat.
“Tam, gdzie jesteśmy obecni od lat, w Afryce i na Bliskim Wschodzie, ludzie żyją często z dnia na dzień, nie wiedząc, co zjedzą jutro. Pandemia uderzyła najmocniej właśnie w nich i to oni potrzebują dziś naszego wsparcia” - mówi Helena Krajewska z Polskiej Akcji Humanitarnej. - “Dzięki akcji z Pyszne.pl możemy razem pomóc dzieciom w Polsce oraz osobom, które w 2021 roku może po prostu czekać głód. Pokażmy, że na koniec tak złego roku można wspólnie zrobić coś dobrego!”
“Jesteśmy serwisem do zamawiania jedzenia online, wszystko u nas kręci się wokół tematu jedzenia, dlatego też - szczególnie w tym wyjątkowym, świątecznym czasie - chcemy pomóc tym, dla których zakup podstawowego posiłku jest wyzwaniem. Dzięki tej akcji mamy nadzieję zasponsorować przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy posiłków we współpracy z Pajacykiem i PAH.” - mówi Katarzyna Makowska, odpowiedzialna za marketing Pyszne.pl.
Firma Just Eat Takeaway, której częścią jest platforma Pyszne.pl, w swej akcji nie ogranicza się tylko do Polski. W kampanii świątecznej pomocy udział weźmie bowiem 17 krajów, a łączny dochód zostanie przekazany na konto wybranych fundacji charytatywnych.
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.