Komunikaty PR

Unilever podsumowuje kolejny rok drogi do redukcji plastiku

2020-10-29  |  13:41
Biuro prasowe

 

Unilever, właściciel m.in. marek takich jak: Dove, Domestos, Knorr, Cif, czy Magnum, podsumował kolejny rok działań związanych z redukcją odpadów plastikowych. Pomimo pandemii Covid-19, firma znacznie zwiększyła wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

W ubiegłym roku Unilever stał się pierwszym dużym producentem towarów konsumpcyjnych, który zobowiązał się do tak znaczącej redukcji plastiku w swoim portfolio. Firma poinformowała, że do 2025 r. o połowę zmniejszy zużycie pierwotnego plastiku, redukując zużycie opakowań z tworzyw sztucznych o ponad 100 tys. ton i zwiększając wykorzystanie plastiku pochodzącego z recyklingu. W ciągu roku firma:

  • zwiększyła wykorzystanie plastiku pochodzącego z recyklingu opakowań od konsumentów (PCR) do blisko 75 000 ton*, co stanowi ponad 10 proc. używanego przez nią plastiku. To duży krok w realizacji celu, który zakłada, że do 2025 r. Unilever stosować będzie co najmniej 25 proc. plastiku PCR w opakowaniach swoich produktów. Firma spodziewa się też, że wykorzystanie PCR podwoi się w ciągu następnych 12 miesięcy;
  • wprowadziła innowacyjne rozwiązania przyczyniające się do całkowitego ograniczenia użycia plastiku. Jednym z nich jest zastosowanie nadających się do recyklingu pojemników na lody, wyprodukowanych na bazie papieru. Rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić około 4 500 ton plastiku;
  • kontynuowała prace nad stworzeniem i testowaniem nowych modeli biznesowych, związanych z opakowaniami wielokrotnego użytku i wielokrotnego napełniania;
  • opracowała szczegółowe plany dla poszczególnych krajów, dotyczące zbierania i przetwarzania opakowań plastikowych w ilości większej niż ta, którą wprowadza na rynek.

 

– Kultura produktów jednorazowych i związane z nią modele biznesowe niestety nadal dominują w naszym życiu i niszczą naszą planetę. Mimo trudnych warunków nie możemy jednak zapominać o skali problemu zanieczyszczenia plastikiem. Bardzo ważne jest, abyśmy we współpracy z innymi producentami branżowymi wciąż ograniczali liczbę zużywanych przez nas tworzyw sztucznych i efektywnie przechodzili na gospodarkę o obiegu zamkniętym – mówi Alan Jope, CEO Unilever.

Nowe podejście do plastiku

Unilever prowadzi badania w zakresie poszukiwania nowych sposobów dostarczania produktów, kierując się przy tym zasadą "Less, Better, No" plastic.

  • Poprzez Less Plastic (Mniej Plastiku) Unilever rozumie badania i opracowanie nowych opakowań. W Polsce w keczupie Hellmann’s zastąpiono czerwoną butelkę PET na łatwiejszą do ponownego przetworzenia butelkę transparentną PET oraz zmniejszono gramaturę o 33% - dzięki czemu tylko w Polsce wyeliminowano 40 ton plastiku w skali roku. Innym lokalnym przykładem mogą być nadające się do recyklingu i wykonane w 99% z papieru opakowania lodów Ben&Jerry’s. We Francji marka Signal wprowadziła na rynek szczoteczkę do zębów z wymienną główką i metalowym uchwytem. Do produkcji wymiennych głowic wykorzystywany jest plastik PCR, co redukuje użycie pierwotnego plastiku o 95%.
  • Better Plastic (Lepszy Plastik) czyli używanie do produkcji opakowań plastików pochodzących z recyklingu najlepiej opisać na przykładach. Dove, jedna z największych na świecie marek kosmetycznych przeszła na wykorzystywanie butelek pochodzących w 100% z recyklingu. Dzięki temu rozwiązaniu tylko w naszym kraju używane jest aż 500 ton mniej pierwotnego plastiku rocznie. Innymi markami dostępnym na polskim rynku, których opakowania się w 100% wykonane z plastiku pochodzącego z recyklingu są również Seventh Generation, czy Love Beauty and Planet. Magnum wypuszcza na rynek w Europie 7 milionów opakowań lodów  wykonanych z plastiku pochodzącego z recyklingu. Od początku przyszłego roku również w Polsce będą dostępne pinty Magnum w opakowaniach wykonanych w 100% z PCR. Z kolei  w Niemczech marka Seventh Generation wprowadziła na rynek butelki wykonane z pozyskiwanego lokalnie w Hamburgu plastiku pochodzącego z recyklingu.
  • W ramach inicjatywy No Plastic (Bez Plastiku) w Polsce wszystkie majonezy Hellmann’s są teraz dostępne wyłącznie w szklanych opakowaniach. Wśród rozwiązań wprowadzonych już w innych krajach warto wspomnieć opakowania produktów z zerową zawartością plastiku wprowadzone przez markę Seventh Generation. Z kolei marka PG Tips do 2021 r. usunie folię plastikową z pudełek, wprowadzając w pełni biodegradowalne torebki na herbatę.

 

Unilever współpracuje z wieloma partnerami, pomagając w zbiórce i przetwarzaniu opakowań plastikowych. W tym celu realizuje programy w wielu krajach, w tym w Brazylii, Indiach, Indonezji, na Filipinach, w Rosji, RPA, Tajlandii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Wkraczając w refillową rewolucję

Refill to nic innego, jak możliwość ponownego napełnienia pustych butelek po ulubionych produktach kosmetykach, żelach pod prysznic czy detergentach. Pierwszym produktem do prania refill Unilever było OMO Concentrate. Produkt został przetestowany w Brazylii w 2019 r. i odniósł wielki sukces. Na jego użytkowanie zdecydowało się 30 proc. tamtejszych konsumentów.

W ciągu 12 miesięcy od wprowadzenia na rynek w Wielkiej Brytanii Cif Ecorefills, Unilever zredukował 171 ton tworzyw sztucznych w samej Wielkiej Brytanii i umożliwił setkom tysięcy klientów ponowne użycie butelek typu spray bez potrzeby zakupu kolejnych. Ten rozcieńczalny format został od tego czasu wprowadzony w Polsce oraz wielu krajach europejskich, Kanadzie i Australii.

Unilever kontynuuje też testowanie stacji refillowych w sklepach. Nawet w trakcie Covid-19 firma planuje kolejne pilotaże na całym świecie. W tym miesiącu w Wielkiej Brytanii Unilever uruchomił swoją największą w Europie stację refillową. W automatach można napełnić opakowania wielokrotnego użytku środkami do prania, czy produktami do higieny osobistej.

Aby przyspieszyć przejście na gospodarkę obiegu zamkniętego i jeszcze bardziej ograniczyć wykorzystanie tworzyw sztucznych, firma powołała dedykowane zespoły, które zajmują się opracowywaniem nowych modeli biznesowych.

– Ponowne wykorzystywanie i wielokrotne napełnianie opakowań może radykalnie zmniejszyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych, dlatego przeprojektowanie naszych produktów stanowi dla nas priorytet. Na przykład inwestycja w Cif Ecorefill rozpoczęła się jako projekt pilotażowy w Wielkiej Brytanii, a obecnie została wprowadzona w kolejnych krajach. Podejście "testuj, ucz się i udoskonalaj" jest niezbędne, aby uświadomić nam, do czego jeszcze jesteśmy w stanie dojść w zakresie modelu refill.

Kontynuujemy także działania dotyczące rozwiązań refill w sklepach – również w warunkach Covid-19. W tym miesiącu w Wielkiej Brytanii nawiązaliśmy współpracę z siecią Asda. Testujemy możliwość uzupełniania opakowań niektórymi produktami do prania, pielęgnacji ciała czy herbatą. Będziemy współpracować z partnerem, ponieważ wierzymy, że tego typu rozwiązania mają sens – niezależnie od tego, czy opakowania będą uzupełniane w domu, w sklepie, czy w podróży.

Jesteśmy zdeterminowani, aby dokonać prawdziwej rewolucji w ponownym użyciu i uzupełnianiu opakowań. Dziś dzielimy się naszymi doświadczeniami i z nadzieją patrzymy na szansę współpracy z rządami, organizacjami pozarządowymi i szeroko pojętym przemysłem, aby jak najszybciej przejść od fazy pilotażowej do wprowadzania rozwiązań na szeroką skalę – powiedział Richard Slater, dyrektor ds. badań i rozwoju Unilever.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental Biuro prasowe
2024-07-24 | 09:30

Sukces w biznesie i tenisie na trzy nogi – refleks, precyzja i mental

Biznes i sport, mimo że są na pierwszy rzut oka różne, mają więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Weźmy na przykład tenis. W obu przypadkach kluczowa jest
Gospodarka Niewypłacalności firm w Polsce
2024-07-24 | 09:00

Niewypłacalności firm w Polsce

Allianz Trade spodziewa się, że trend wzrostowy w zakresie niewypłacalności firm utrzyma się dłużej niż można było wcześniej oczekiwać (4700 przypadków w 2024 r., tj. +5%
Gospodarka AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu
2024-07-23 | 14:35

AkzoNobel odnotowuje wzrost trzeci kwartał z rzędu

Najważniejsze informacje Q2 2024 (w porównaniu z Q2 2023) • Wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 2%, przy wzroście wolumenu sprzedaży o 1%; Wzrost przychodów o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.