W jaki sposób reputacja marki przekłada się na sprzedaż?
Zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen? To możliwe!
Inflacja w br. wyniesie 7,2 proc. w porównaniu do 5,1 proc. rok wcześniej – podaje GUS. Wzrost cen jest widoczny w gospodarce. W jaki sposób je regulować? Czy zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen jest możliwe? Kluczem do osiągnięcia sukcesu biznesowego jest praca nad renomą i autentycznością marki. Firmy, które są rozpoznawalne i posiadają zaufanie wśród konsumentów, generują wyższą sprzedaż nawet, gdy w związku z obecną sytuacją gospodarczą zdecydują się podnieść ceny produktów i usług.
W jaki sposób reputacja marki przekłada się na sprzedaż? Aż 86 proc. klientów decyduje się na dokonanie zakupów w firmie, która ich zadaniem jest autentyczna[1]. Konsumenci oczekują od marek uczciwości. Ale autentyczność marki to stosunkowo nowa koncepcja, promowana głównie przez Milenialsów, a także Pokolenie Z.
Zwiększenie sprzedaży za pomocą autentyczności
Konsumenci z pokolenia Z i Milenialsi żądają, aby firmy dbały o coś więcej niż tylko zysk. A jeśli nie mogą tego zobaczyć w marce, nie wahają się szukać firmy, która to robi. Kolejnym kluczowym czynnikiem jest zaufanie. Aż 81 procent konsumentów stwierdziło, że muszą być w stanie zaufać marce, aby kupować jej produkty. Oprócz autentyczności istotna jest także transparentność działań. Konsumenci cenią marki, które informują w jaki sposób pozyskują półprodukty czy materiały, jak traktują pracowników, a także jakie wartości są dla nich ważne.
– Budowanie reputacji, autentyczności i transparentności marki to czasochłonny proces, ale w perspektywie długoterminowej przynosi wymierne zyski. Brandy, które są rozpoznawalne i aktywnie działają w obszarach CSR, generują wyższe przychody. Obserwujemy także wzrost lojalności klientów do społecznie odpowiedzialnych firm, nawet gdy te podniosą ceny – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. – Ważne, by proces budowania wizerunku marki opierał się na wielokanałowych działaniach. Firma powinna edukować, generować angażujące treści i wychodzić poza już utarte schematy.
Co ciekawe, każdy detal budujący markę ma znaczenie. Badania potwierdzają, że aż 80 proc. konsumentów zwraca uwagę na logotyp firmy, a także stronę internetową.
Strona wizytówką firmy
Milenialsi i Pokolenie Z zwracają uwagę na wygląd strony internetowej. W jaki sposób powinna być zbudowana, by przyniosła wymierne efekty?
– Witryna internetowa jest wizytówką każdej firmy. Coraz więcej marek decyduje się na rebranding, aby ich strona była interaktywna, prosta w użyciu i dostosowana do potrzeb klientów – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Kluczowe znaczenie odgrywają także kolory i logotyp. Ten powinien być nowoczesny i klasyczny zarazem. Pamiętajmy także o optymalizacji strony internetowej zgodnie z dobrymi praktykami UX oraz SEO. To zapewni wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce Google oraz ruchu na stronie.
Wyrobienie sobie opinii o danej witrynie zajmuje około 50 milisekund (0,05 sekundy)[2]. To ważna informacja dla marek – strona jest wizytówką i wpływa na pozyskiwanie klientów. Bądź ich utratę.
Jaka jeszcze powinna być marka, aby konsumenci odbierali ją jako autentyczną? Klienci doceniają, gdy firma ma spójną markę. W rzeczywistości konsekwentna prezentacja marki zwiększyła przychody wybranych firm o 33 procent[3]. Jakie są korzyści ze spójnego wizerunku? Utrzymanie spójnego wizerunku marki pomaga klientom pozycjonować firmę i ułatwia jej zapamiętanie.
[1] Stackla
[2] 8ways, 2019
[3] Lucidpress

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.