W jaki sposób reputacja marki przekłada się na sprzedaż?
Zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen? To możliwe!
Inflacja w br. wyniesie 7,2 proc. w porównaniu do 5,1 proc. rok wcześniej – podaje GUS. Wzrost cen jest widoczny w gospodarce. W jaki sposób je regulować? Czy zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen jest możliwe? Kluczem do osiągnięcia sukcesu biznesowego jest praca nad renomą i autentycznością marki. Firmy, które są rozpoznawalne i posiadają zaufanie wśród konsumentów, generują wyższą sprzedaż nawet, gdy w związku z obecną sytuacją gospodarczą zdecydują się podnieść ceny produktów i usług.
W jaki sposób reputacja marki przekłada się na sprzedaż? Aż 86 proc. klientów decyduje się na dokonanie zakupów w firmie, która ich zadaniem jest autentyczna[1]. Konsumenci oczekują od marek uczciwości. Ale autentyczność marki to stosunkowo nowa koncepcja, promowana głównie przez Milenialsów, a także Pokolenie Z.
Zwiększenie sprzedaży za pomocą autentyczności
Konsumenci z pokolenia Z i Milenialsi żądają, aby firmy dbały o coś więcej niż tylko zysk. A jeśli nie mogą tego zobaczyć w marce, nie wahają się szukać firmy, która to robi. Kolejnym kluczowym czynnikiem jest zaufanie. Aż 81 procent konsumentów stwierdziło, że muszą być w stanie zaufać marce, aby kupować jej produkty. Oprócz autentyczności istotna jest także transparentność działań. Konsumenci cenią marki, które informują w jaki sposób pozyskują półprodukty czy materiały, jak traktują pracowników, a także jakie wartości są dla nich ważne.
– Budowanie reputacji, autentyczności i transparentności marki to czasochłonny proces, ale w perspektywie długoterminowej przynosi wymierne zyski. Brandy, które są rozpoznawalne i aktywnie działają w obszarach CSR, generują wyższe przychody. Obserwujemy także wzrost lojalności klientów do społecznie odpowiedzialnych firm, nawet gdy te podniosą ceny – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. – Ważne, by proces budowania wizerunku marki opierał się na wielokanałowych działaniach. Firma powinna edukować, generować angażujące treści i wychodzić poza już utarte schematy.
Co ciekawe, każdy detal budujący markę ma znaczenie. Badania potwierdzają, że aż 80 proc. konsumentów zwraca uwagę na logotyp firmy, a także stronę internetową.
Strona wizytówką firmy
Milenialsi i Pokolenie Z zwracają uwagę na wygląd strony internetowej. W jaki sposób powinna być zbudowana, by przyniosła wymierne efekty?
– Witryna internetowa jest wizytówką każdej firmy. Coraz więcej marek decyduje się na rebranding, aby ich strona była interaktywna, prosta w użyciu i dostosowana do potrzeb klientów – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Kluczowe znaczenie odgrywają także kolory i logotyp. Ten powinien być nowoczesny i klasyczny zarazem. Pamiętajmy także o optymalizacji strony internetowej zgodnie z dobrymi praktykami UX oraz SEO. To zapewni wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce Google oraz ruchu na stronie.
Wyrobienie sobie opinii o danej witrynie zajmuje około 50 milisekund (0,05 sekundy)[2]. To ważna informacja dla marek – strona jest wizytówką i wpływa na pozyskiwanie klientów. Bądź ich utratę.
Jaka jeszcze powinna być marka, aby konsumenci odbierali ją jako autentyczną? Klienci doceniają, gdy firma ma spójną markę. W rzeczywistości konsekwentna prezentacja marki zwiększyła przychody wybranych firm o 33 procent[3]. Jakie są korzyści ze spójnego wizerunku? Utrzymanie spójnego wizerunku marki pomaga klientom pozycjonować firmę i ułatwia jej zapamiętanie.
[1] Stackla
[2] 8ways, 2019
[3] Lucidpress

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.