W jaki sposób reputacja marki przekłada się na sprzedaż?
Zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen? To możliwe!
Inflacja w br. wyniesie 7,2 proc. w porównaniu do 5,1 proc. rok wcześniej – podaje GUS. Wzrost cen jest widoczny w gospodarce. W jaki sposób je regulować? Czy zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen jest możliwe? Kluczem do osiągnięcia sukcesu biznesowego jest praca nad renomą i autentycznością marki. Firmy, które są rozpoznawalne i posiadają zaufanie wśród konsumentów, generują wyższą sprzedaż nawet, gdy w związku z obecną sytuacją gospodarczą zdecydują się podnieść ceny produktów i usług.
W jaki sposób reputacja marki przekłada się na sprzedaż? Aż 86 proc. klientów decyduje się na dokonanie zakupów w firmie, która ich zadaniem jest autentyczna[1]. Konsumenci oczekują od marek uczciwości. Ale autentyczność marki to stosunkowo nowa koncepcja, promowana głównie przez Milenialsów, a także Pokolenie Z.
Zwiększenie sprzedaży za pomocą autentyczności
Konsumenci z pokolenia Z i Milenialsi żądają, aby firmy dbały o coś więcej niż tylko zysk. A jeśli nie mogą tego zobaczyć w marce, nie wahają się szukać firmy, która to robi. Kolejnym kluczowym czynnikiem jest zaufanie. Aż 81 procent konsumentów stwierdziło, że muszą być w stanie zaufać marce, aby kupować jej produkty. Oprócz autentyczności istotna jest także transparentność działań. Konsumenci cenią marki, które informują w jaki sposób pozyskują półprodukty czy materiały, jak traktują pracowników, a także jakie wartości są dla nich ważne.
– Budowanie reputacji, autentyczności i transparentności marki to czasochłonny proces, ale w perspektywie długoterminowej przynosi wymierne zyski. Brandy, które są rozpoznawalne i aktywnie działają w obszarach CSR, generują wyższe przychody. Obserwujemy także wzrost lojalności klientów do społecznie odpowiedzialnych firm, nawet gdy te podniosą ceny – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. – Ważne, by proces budowania wizerunku marki opierał się na wielokanałowych działaniach. Firma powinna edukować, generować angażujące treści i wychodzić poza już utarte schematy.
Co ciekawe, każdy detal budujący markę ma znaczenie. Badania potwierdzają, że aż 80 proc. konsumentów zwraca uwagę na logotyp firmy, a także stronę internetową.
Strona wizytówką firmy
Milenialsi i Pokolenie Z zwracają uwagę na wygląd strony internetowej. W jaki sposób powinna być zbudowana, by przyniosła wymierne efekty?
– Witryna internetowa jest wizytówką każdej firmy. Coraz więcej marek decyduje się na rebranding, aby ich strona była interaktywna, prosta w użyciu i dostosowana do potrzeb klientów – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Kluczowe znaczenie odgrywają także kolory i logotyp. Ten powinien być nowoczesny i klasyczny zarazem. Pamiętajmy także o optymalizacji strony internetowej zgodnie z dobrymi praktykami UX oraz SEO. To zapewni wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce Google oraz ruchu na stronie.
Wyrobienie sobie opinii o danej witrynie zajmuje około 50 milisekund (0,05 sekundy)[2]. To ważna informacja dla marek – strona jest wizytówką i wpływa na pozyskiwanie klientów. Bądź ich utratę.
Jaka jeszcze powinna być marka, aby konsumenci odbierali ją jako autentyczną? Klienci doceniają, gdy firma ma spójną markę. W rzeczywistości konsekwentna prezentacja marki zwiększyła przychody wybranych firm o 33 procent[3]. Jakie są korzyści ze spójnego wizerunku? Utrzymanie spójnego wizerunku marki pomaga klientom pozycjonować firmę i ułatwia jej zapamiętanie.
[1] Stackla
[2] 8ways, 2019
[3] Lucidpress
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.