Komunikaty PR

W jaki sposób reputacja marki przekłada się na sprzedaż?

2022-02-19  |  01:00
Biuro prasowe

Zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen? To możliwe!

Inflacja w br. wyniesie 7,2 proc. w porównaniu do 5,1 proc. rok wcześniej – podaje GUS. Wzrost cen jest widoczny w gospodarce. W jaki sposób je regulować? Czy zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen jest możliwe? Kluczem do osiągnięcia sukcesu biznesowego jest praca nad renomą i autentycznością marki. Firmy, które są rozpoznawalne i posiadają zaufanie wśród konsumentów, generują wyższą sprzedaż nawet, gdy w związku z obecną sytuacją gospodarczą zdecydują się podnieść ceny produktów i usług.

W jaki sposób reputacja marki przekłada się na sprzedaż? Aż 86 proc. klientów decyduje się na dokonanie zakupów w firmie, która ich zadaniem jest autentyczna[1]. Konsumenci oczekują od marek uczciwości. Ale autentyczność marki to stosunkowo nowa koncepcja, promowana głównie przez Milenialsów, a także Pokolenie Z.

Zwiększenie sprzedaży za pomocą autentyczności

Konsumenci z pokolenia Z i Milenialsi żądają, aby firmy dbały o coś więcej niż tylko zysk. A jeśli nie mogą tego zobaczyć w marce, nie wahają się szukać firmy, która to robi. Kolejnym kluczowym czynnikiem jest zaufanie. Aż 81 procent konsumentów stwierdziło, że muszą być w stanie zaufać marce, aby kupować jej produkty. Oprócz autentyczności istotna jest także transparentność działań. Konsumenci cenią marki, które informują w jaki sposób pozyskują półprodukty czy materiały, jak traktują pracowników, a także jakie wartości są dla nich ważne.

 –  Budowanie reputacji, autentyczności i transparentności marki to czasochłonny proces, ale w perspektywie długoterminowej przynosi wymierne zyski. Brandy, które są rozpoznawalne i aktywnie działają w obszarach CSR, generują wyższe przychody. Obserwujemy także wzrost lojalności klientów do społecznie odpowiedzialnych firm, nawet gdy te podniosą ceny – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. – Ważne, by proces budowania wizerunku marki opierał się na wielokanałowych działaniach. Firma powinna edukować, generować angażujące treści i wychodzić poza już utarte schematy.

Co ciekawe, każdy detal budujący markę ma znaczenie. Badania potwierdzają, że aż 80 proc. konsumentów zwraca uwagę na logotyp firmy, a także stronę internetową.

Strona wizytówką firmy

Milenialsi i Pokolenie Z zwracają uwagę na wygląd strony internetowej. W jaki sposób powinna być zbudowana, by przyniosła wymierne efekty?

 –  Witryna internetowa jest wizytówką każdej firmy. Coraz więcej marek decyduje się na rebranding, aby ich strona była interaktywna, prosta w użyciu i dostosowana do potrzeb klientów – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Kluczowe znaczenie odgrywają także kolory i logotyp. Ten powinien być nowoczesny i klasyczny zarazem. Pamiętajmy także o optymalizacji strony internetowej zgodnie z dobrymi praktykami UX oraz SEO. To zapewni wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce Google oraz ruchu na stronie.

Wyrobienie sobie opinii o danej witrynie zajmuje około 50 milisekund (0,05 sekundy)[2]. To ważna informacja dla marek – strona jest wizytówką i wpływa na pozyskiwanie klientów. Bądź ich utratę.

Jaka jeszcze powinna być marka, aby konsumenci odbierali ją jako autentyczną? Klienci doceniają, gdy firma ma spójną markę. W rzeczywistości konsekwentna prezentacja marki zwiększyła przychody wybranych firm o 33 procent[3]. Jakie są korzyści ze spójnego wizerunku? Utrzymanie spójnego wizerunku marki pomaga klientom pozycjonować firmę i ułatwia jej zapamiętanie.  

 

 


[1] Stackla

[2] 8ways, 2019

[3] Lucidpress

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie Biuro prasowe
2024-07-03 | 10:35

Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie

MOOVIN Interiors to warszawska pracownia architektury wnętrz, która jako jedyna oferuje kompleksowe usługi wykończenia wnętrz w standardzie Concierge. Dzięki temu zapewnia swoim
Gospodarka Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
2024-06-27 | 08:00

Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw

Wytrzymałość polskich przedsiębiorców ma swoje granice, zwłaszcza, jeżeli chodzi o pieniądze. 40 proc. firm z sektora MŚP przekazuje do windykacji nieuregulowane faktury będące
Gospodarka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-24 | 11:00

Środowiska biznesowe apelują do MON o wzmocnienie potencjału obronnego

Rada Polskich Przedsiębiorców, ciało doradcze przy Pracodawcach RP, wspólnie z Konfederacją Lewiatan oraz Polską Radą Biznesu wystosowała do Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Obrony Narodowej Władysława

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.