Komunikaty PR

Wakacyjny chaos na lotniskach trwa - rośnie zainteresowanie ubezpieczeniami

2022-07-21  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.08 MB )

Odwołane czy opóźnione loty, przepełnione podróżującymi lotniska i ciągła niepewność sprawiły, że dla wielu wyczekiwane od ponad 2 lat wakacje zmieniły się w prawdziwy survival. Zamiast beztroski towarzyszy nam napięcie i stan niepewności, czy uda nam się dotrzeć do wymarzonego celu, czy nie. Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży, a także firma z sektora traveltech przyjrzała się wakacyjnym trendom i przygotowała krótkie podsumowanie. Rośnie liczba produktów ubezpieczeniowych, wykupywanych przez podróżujących, którzy chcą zabezpieczyć się na wypadek nieprzewidzianych okoliczności. Analizy Kiwi.com wskazują, że ceny za bilety na popularnych trasach w trwającym właśnie szczycie sezonu rosną - średnia cena za bilet to 124 EUR, podczas gdy jesienią spadną do 55 EURO na krótkich, europejskich trasach. Dodatkowo, z końcem lata liczba odwołanych i opóźnionych lotów będzie malała. W tym roku naprawdę warto rozważyć urlop po sezonie.

„Mamy do czynienia ze szczególną sytuacją w sektorze turystycznym, z którą branża mierzy się po raz pierwszy. Trend tzw. Revenge Holidays, które ekstremalnie zwiększyły liczbę rezerwacji zmienia się w istny survival. Ceny biletów na popularnych trasach turystycznych rosną, ponieważ popyt jest szczytowy, a loty odwoływane są  z powodu niewydolności lotnisk do obsługi tak dużego ruchu po pandemii COVID-19. Analizy Kiwi.com wskazują, że rośnie zainteresowanie produktami ubezpieczeniowymi wśród podróżujących, którzy szukają różnych dróg, by zabezpieczyć się na wypadek odwołanego lotu i wakacji. AirHelp Plus, który oferuje wsparcie w przypadku roszczenia, odnotował ostatnio znaczny wzrost sprzedaży. Co więcej, loty są coraz droższe, a szczyt sezonu tej tendencji zwyżkowej sprzyja - średnia cena za bilet lotniczy w lipcu jest na poziomie 124 EURO - to o 37 EURO więcej niż w 2021 roku. Ci, którzy szukają oszczędności i mogą być elastyczni powinni rozważyć wakacje jesienią, już poza sezonem. W październiku i listopadzie średnia cena za bilet wyniesie około 103 EURO, do tego czasu trwający dziś chaos powinien się wyciszyć, a  mniejsza liczba podróżujących sprawią, że będzie można liczyć na większy komfort podróży. ” - mówi Eliška Řezníček Dočkalová, dyrektor Customer Experience w Kiwi.com.

Popyt na produkty ubezpieczeniowe

W czerwcu i w lipcu b.r. Kiwi.com odnotowała prawie dwukrotnie większą liczbę odwołanych przez linie lotnicze lotów  w Europie w porównaniu z danymi z kwietnia i maja. Po raz pierwszy nastąpił również niewielki spadek popytu i jednocześnie wzrost cen biletów ze względu na utrudnienia w postaci strajków, braków kadrowych itp.

Jednocześnie Kiwi.com odnotowuje rosnącą liczbę podróżujących, którzy chcąc ochronić się przed nieprzewidzianymi okolicznościami, jak odwołanie, opóźnienie lotu czy tzw. overbooking, dokonują zakupu dodatkowych świadczeń, dzięki którym mogą liczyć na odszkodowanie. Jedną z wybieranych opcji jest AirHelp Plus, czyli dodatkowa usługa, którą Kiwi.com oferuje we współpracy z partnerem AirHelp, która pomaga w ewentualnym roszczeniu od linii lotniczej.

W porównaniu z kwietniem zakup AirHelp Plus przez europejskich podróżnych w maju b.r. wzrósł o 24,3%, a następnie o 44,3% od maja do czerwca i 24,8% od czerwca do lipca. Z Polski odnotowano 36,2% wzrost od maja do czerwca i kolejny 19,9% skok w zakupie od czerwca do lipca.

AirHelp automatycznie sprawdza roszczenie po podróży - jeśli podróżującemu przysługuje odszkodowanie, dzięki usłudze środki trafiają na konto bez dodatkowych opłat.

W zależności od obowiązujących przepisów można otrzymać:

  • do 600 € za opóźnienie, odwołanie i overbooking.
  • do 6 000 EUR za dodatkowe koszty spowodowane opóźnieniem, w tym zagubiony bagaż i nieodebrane rezerwacje (hotele, loty itp.)

 

Lipiec jest najdroższy - kiedy zarezerwować najtańsze wakacje?

Nie od dziś wiadomo, że wakacje najlepiej organizować poza sezonem turystycznym - unikamy tłumów, kolejek, a dodatkowo za wszystko płacimy dużo mniej niż w szczycie wakacji.

Dane wyszukiwarki tanich lotów i podróży oraz firmy z sektora traveltech, Kiwi.com, pokazują, że w tym roku lipiec należy do najdroższych miesięcy, biorąc pod uwagę ceny za bilety. Średnia cena za bilet wynosi 124 EUR - to prawie 40 EURO więcej niż w 2021, kiedy za bilet na najpopularniejszych wśród Polaków trasach średnio płaciliśmy 87 EURO.

Kiwi.com wskazuje, że sierpień powinien być nieco tańszy ze średnią ceną na poziomie 118 EURO - na krótkich trasach do 1500 km wyniesie ona 77 EURO.

Najtaniej i najbardziej komfortowo będzie jesienią - średnia cena biletu spadnie ze 124 EUR do niemal 100 EUR. W październiku za lot na krótkich europejskich trasach zapłacimy średnio 55 EURO. O tej porze roku, poza szczytem sezonu, podróżujący mogą liczyć na niższe ceny zakwaterowania i samego pobytu na miejscu.

 

Najpopularniejsze kierunki tego lata

Kiwi.com sprawdziła najpopularniejsze kierunki w tym sezonie wakacyjnym.

Generalnie na liście top najczęściej wybieranych przez Polaków destynacji są:

  • Włochy
  • Hiszpania
  • Grecja
  • Wielka Brytania
  • Francja

 

Kiwi.com wskazuje, że każdy miesiąc wyróżnia się swoją unikatową destynacją.

We wrześniu na liście top pojawi się również Portugalia, a w październiku i listopadzie wielu z nas będzie odkrywało księżycowy krajobraz Islandii, a także uda się do Holandii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.