Warmia i Mazury zachęcają do inwestycji i promują potencjał regionu
Warmia i Mazury zachęcają do inwestycji i promują potencjał regionu kreatywnymi bilbordami 3D
Samorząd województwa wystartował z kreatywną kampanią outdoorową ukazującą przyrodnicze i inwestycyjne walory regionu. Bilbordy stworzone niczym gigantyczne puzzle z hasłem: „Tutaj kreacja to rekreacja” pojawiły się w największych miastach w Polsce, w tym w Warszawie oraz w Łodzi. Celem działań jest zwrócenie uwagi przedsiębiorców na dużą atrakcyjność regionu dla biznesu – nie tylko w wymiarze zaawansowanych rozwiązań, ale także warunków środowiskowych. A jak pokazują badania, 40 proc. Polaków nie wyobraża sobie życia bez dostępu do natury,[1] zaś co druga osoba z pokolenia Z skarży się na brak zieleni w miejscu, w którym pracuje.[2]
To właśnie niezwykłe walory przyrodnicze umożliwiające wykorzystanie natury do większego skupienia i kreatywności, nowoczesna infrastruktura badawczo-rozwojowa, inteligentne rozwiązania technologiczne i ekologiczne, a także ludzie oraz niepowtarzalna atmosfera stanowią główne wyróżniki województwa, na które zwracają uwagę twórcy kampanii. Dzięki wielu atutom północno-wschodni region Polski to znakomite miejsce do życia, pracy i inwestycji.
– Realizując działania pod hasłem: „Tutaj kreacja to rekreacja” chcemy pokazać, że obszar Warmii i Mazur stwarza idealne rozwiązanie dla biznesu, łączące dostęp do niezwykłej przyrody oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Duży potencjał gospodarczy sprzyja nie tylko budowaniu tu biznesu od podstaw. Jest również dobrą alternatywą dla wszystkich przedsiębiorców poszukujących nowych lokalizacji do przeniesienia już istniejących firm lub otwarcia kolejnych filii. Nowoczesna infrastruktura biznesowa i walory środowiskowe to niepowtarzalny wyróżnik województwa w skali całego kraju. A ponieważ aspekty przyrodnicze i ekologiczne są od lat ściśle związane z naszym regionem, podczas produkcji bilbordów 3D wykorzystano komponenty pochodzące z recyklingu – mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego.
Twórcy kampanii zachęcają także przedsiębiorców do zainteresowania ofertą inwestycyjną regionu Warmii i Mazur, która dostępna jest na stronie internetowej: Invest Warmia i Mazury.
Kampania będzie realizowana w 2022 oraz 2023 roku. Aktualnie bilbordy 3D z hasłem: „Tutaj kreacja to rekreacja. Stwórz swój biznes na Warmii i Mazurach” pojawiły się w 5 wybranych miastach w Polsce: w Gdyni, Łodzi, Szczecinie, Poznaniu oraz Warszawie. Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu „Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2020+“. Kampania reklamowa to kolejne działanie samorządu województwa nawiązujące do hasła, które towarzyszy regionowi już od 2014 roku – „Zdrowe życie, czysty zysk”, mającego podkreślić przyrodniczo-gospodarczą atrakcyjność Warmii i Mazur.
[1] Jakie widoki Polacy noszą w sercach? Raport o tym, co zawdzięczamy wzrokowi | wOkularach.pl
[2] Polacy oczekują proekologicznego podejścia od firm - RAPORT CSR

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.