Warmia i Mazury zachęcają do inwestycji i promują potencjał regionu
Warmia i Mazury zachęcają do inwestycji i promują potencjał regionu kreatywnymi bilbordami 3D
Samorząd województwa wystartował z kreatywną kampanią outdoorową ukazującą przyrodnicze i inwestycyjne walory regionu. Bilbordy stworzone niczym gigantyczne puzzle z hasłem: „Tutaj kreacja to rekreacja” pojawiły się w największych miastach w Polsce, w tym w Warszawie oraz w Łodzi. Celem działań jest zwrócenie uwagi przedsiębiorców na dużą atrakcyjność regionu dla biznesu – nie tylko w wymiarze zaawansowanych rozwiązań, ale także warunków środowiskowych. A jak pokazują badania, 40 proc. Polaków nie wyobraża sobie życia bez dostępu do natury,[1] zaś co druga osoba z pokolenia Z skarży się na brak zieleni w miejscu, w którym pracuje.[2]
To właśnie niezwykłe walory przyrodnicze umożliwiające wykorzystanie natury do większego skupienia i kreatywności, nowoczesna infrastruktura badawczo-rozwojowa, inteligentne rozwiązania technologiczne i ekologiczne, a także ludzie oraz niepowtarzalna atmosfera stanowią główne wyróżniki województwa, na które zwracają uwagę twórcy kampanii. Dzięki wielu atutom północno-wschodni region Polski to znakomite miejsce do życia, pracy i inwestycji.
– Realizując działania pod hasłem: „Tutaj kreacja to rekreacja” chcemy pokazać, że obszar Warmii i Mazur stwarza idealne rozwiązanie dla biznesu, łączące dostęp do niezwykłej przyrody oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Duży potencjał gospodarczy sprzyja nie tylko budowaniu tu biznesu od podstaw. Jest również dobrą alternatywą dla wszystkich przedsiębiorców poszukujących nowych lokalizacji do przeniesienia już istniejących firm lub otwarcia kolejnych filii. Nowoczesna infrastruktura biznesowa i walory środowiskowe to niepowtarzalny wyróżnik województwa w skali całego kraju. A ponieważ aspekty przyrodnicze i ekologiczne są od lat ściśle związane z naszym regionem, podczas produkcji bilbordów 3D wykorzystano komponenty pochodzące z recyklingu – mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego.
Twórcy kampanii zachęcają także przedsiębiorców do zainteresowania ofertą inwestycyjną regionu Warmii i Mazur, która dostępna jest na stronie internetowej: Invest Warmia i Mazury.
Kampania będzie realizowana w 2022 oraz 2023 roku. Aktualnie bilbordy 3D z hasłem: „Tutaj kreacja to rekreacja. Stwórz swój biznes na Warmii i Mazurach” pojawiły się w 5 wybranych miastach w Polsce: w Gdyni, Łodzi, Szczecinie, Poznaniu oraz Warszawie. Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu „Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2020+“. Kampania reklamowa to kolejne działanie samorządu województwa nawiązujące do hasła, które towarzyszy regionowi już od 2014 roku – „Zdrowe życie, czysty zysk”, mającego podkreślić przyrodniczo-gospodarczą atrakcyjność Warmii i Mazur.
[1] Jakie widoki Polacy noszą w sercach? Raport o tym, co zawdzięczamy wzrokowi | wOkularach.pl
[2] Polacy oczekują proekologicznego podejścia od firm - RAPORT CSR

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.