Wirtualne Muzeum Wojny NFT
Wiceminister ds. Transformacji Cyfrowej Ukrainy Alex Bornyakov zaprezentował Wirtualne Muzeum Wojny i ogłosił, że o północy 29 marca rozpoczęła się oficjalna sprzedaż NFT. Każdy z tokenów przedstawia w symboliczny sposób najważniejsze wydarzenia inwazji rosyjskiej. W tworzenie wirtualnych dzieł sztuki byli zaangażowani ukraińscy i międzynarodowi artyści.
Pomysłodawcy projektu zapowiadają, że tokeny będą dalej tworzone zgodnie z wydarzeniami wojennymi, aż do momentu zwycięstwa Ukrainy. Cały dochód z Wirtualnego Muzeum Wojny trafi bezpośrednio na oficjalne kryptokonta Ministerstwa Cyfrowej Transformacji Ukrainy i wesprze wojsko oraz ludność cywilną.
– Wydaje się dość oczywiste, że główną korzyścią zakupu NFT z tej kolekcji będzie wsparcie finansowe ukraińskiego rządu. Dodatkowo, każdy z tokenów będzie graficznym symbolem konkretnych wydarzeń, które zapiszą się w historii. Jeśli pomyślimy o NFT jako o części ogromnego przełomu technologicznego, posiadanie takiego tokenu można traktować również jako inwestycję na przyszłość. Pamiętajmy jednak, że w tej sytuacji, nie jest to najważniejsze – skomentował Jakub Chmielniak, jeden z założycieli Fanadise.
Branża NFT aktywnie angażuje się w pomoc dla Ukrainy. Powstało kilka niezależnych antywojennych kolekcji NFT, z których dochód przeznaczony będzie na różne formy wsparcia naszych sąsiadów. Dodatkowo polska platforma NFT - Fanadise uruchomiła akcja #NTFforUkraine, która zachęca do mintowania własnych tokenów. Środki zebrane w ramach tej inicjatywy zostaną przekazane organizacjom pozarządowym pomagającym uchodźcom, którym udało się przekroczyć granicę Polski.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.