Wirtualne Muzeum Wojny NFT
Wiceminister ds. Transformacji Cyfrowej Ukrainy Alex Bornyakov zaprezentował Wirtualne Muzeum Wojny i ogłosił, że o północy 29 marca rozpoczęła się oficjalna sprzedaż NFT. Każdy z tokenów przedstawia w symboliczny sposób najważniejsze wydarzenia inwazji rosyjskiej. W tworzenie wirtualnych dzieł sztuki byli zaangażowani ukraińscy i międzynarodowi artyści.
Pomysłodawcy projektu zapowiadają, że tokeny będą dalej tworzone zgodnie z wydarzeniami wojennymi, aż do momentu zwycięstwa Ukrainy. Cały dochód z Wirtualnego Muzeum Wojny trafi bezpośrednio na oficjalne kryptokonta Ministerstwa Cyfrowej Transformacji Ukrainy i wesprze wojsko oraz ludność cywilną.
– Wydaje się dość oczywiste, że główną korzyścią zakupu NFT z tej kolekcji będzie wsparcie finansowe ukraińskiego rządu. Dodatkowo, każdy z tokenów będzie graficznym symbolem konkretnych wydarzeń, które zapiszą się w historii. Jeśli pomyślimy o NFT jako o części ogromnego przełomu technologicznego, posiadanie takiego tokenu można traktować również jako inwestycję na przyszłość. Pamiętajmy jednak, że w tej sytuacji, nie jest to najważniejsze – skomentował Jakub Chmielniak, jeden z założycieli Fanadise.
Branża NFT aktywnie angażuje się w pomoc dla Ukrainy. Powstało kilka niezależnych antywojennych kolekcji NFT, z których dochód przeznaczony będzie na różne formy wsparcia naszych sąsiadów. Dodatkowo polska platforma NFT - Fanadise uruchomiła akcja #NTFforUkraine, która zachęca do mintowania własnych tokenów. Środki zebrane w ramach tej inicjatywy zostaną przekazane organizacjom pozarządowym pomagającym uchodźcom, którym udało się przekroczyć granicę Polski.
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.