Wpadnij do Atrium Biała i spisz się!
W całej Polsce trwa Narodowy Spis Powszechny. Białostocczanie, którzy nie wzięli jeszcze udziału w badaniu, będą mieli okazję to zrobić w najbliższych dniach w Punkcie Spisowym w Atrium Biała. Punkt będzie dostępny dla chętnych 13 września oraz w dniach 16-18 września. Miejsce zlokalizowane jest na parterze, naprzeciwko sklepu Media Markt.
Atrium Biała we współpracy z białostockim Urzędem Statystycznym kontynuuje wrześniową akcję spisową. Inicjatywa przeprowadzana jest w ramach prowadzonego Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021. Spis powszechny trwa do 30 września i dotyczy każdej osoby mieszkającej na terenie kraju. Udział w nim jest obowiązkowy.
Wszyscy mieszkańcy Białegostoku, którzy jeszcze nie wypełnili obowiązku spisowego, będą mieli możliwość to zrobić w najbliższym tygodniu, podczas wizyty w centrum handlowym Atrium Biała. Aby skorzystać z punktu nie trzeba się wcześniej umawiać ani specjalnie przygotowywać. Punkt obsługiwany jest przez pracowników Urzędu Statystycznego w Białymstoku, którzy na miejscu pomogą chętnym dokonać spisu powszechnego. Do poprawnego wypełnienia formularza potrzebny jest jedynie dowód osobisty, a sama czynność trwa około 10 minut. Więcej informacji na temat spisu znajduje się na stronie spis.gov.pl.
Z Punktu Spisowego w Atrium Biała można skorzystać w dniach 13, 16 i 17 września, w godz. 14.00 – 19.00, a także w sobotę (18 września), w godz. 12.00-17.00.
Więcej informacji na temat aktualności i oferty centrum można znaleźć na stronie Atrium Biała: www.atrium-biala.pl
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.