Komunikaty PR

Wyczekiwane otwarcie lokali gastronomicznych pomimo postpandemicznych obrażeń

2021-05-27  |  09:05

Wyczekiwane otwarcie lokali gastronomicznych pomimo postpandemicznych obrażeń

 

Po długich miesiącach lockdownu, od połowy maja znów możemy z przyjemnością usiąść
w restauracyjnych ogródkach. Natomiast już niebawem, bo jak informuje rozporządzenie rządu,
29 maja, po niezwykle pozytywnie przyjętym przez restauracyjnych bywalców odmrożeniu gastronomicznych ogródków, nastąpić ma pełne otwarcie gastronomi.  Tym samym restauratorzy będą mogli przyjmować swoich gości nie tylko na świeżym powietrzu, ale również w środku lokali.

 

To bardzo dobry czas nie tylko dla gości, ale przede wszystkim dla właścicieli restauracji, przed którymi wiele pracy i wyzwań, aby wszystkimi możliwymi siłami odbudować na nowo formę swojego biznesu, tę sprzed początku pandemii. Zapewne wielu z nich zadaje sobie pytanie, czy to jest w ogóle możliwe, ponieważ jak wiadomo, branża gastronomiczna ucierpiała przez pandemię w najbardziej możliwy sposób z uwagi na jej zamrożenie, a te lokale, którym udało się dzięki ciężkiej pracy i odrobinie szczęścia przetrwać, są w trudnej sytuacji, co zresztą nikogo nie dziwi.

 

Zapewne odrobinę łagodniej mogły odczuć ten kryzys restauracje zlokalizowane w dużych miastach, gdzie klienci częściej niż w mniejszych miejscowościach, zamawiali jedzenie na wynos lub z dostawą
do domu, co oczywiście cieszyło właścicieli tych lokali, choć nie uchroniło od strat. Jak większość z nich informuje, z uwagi na brak możliwości serwowania posiłków stacjonarnie w lokalach, przychód zmniejszył się o około 90 % w stosunku do tego co zarabiali przed pojawieniem się pandemii.

 

Z wielką nadzieją i optymizmem patrzy się w przyszłość branży gastronomicznej, biorąc pod uwagę jak ochoczo i z jak wielką przyjemnością goście zawitali do miejsc, za którymi tęsknili, aby skosztować swoich ulubionych dań wprost z kelnerskiej tacy, czy też wypić gorącą kawę, czując jej unoszący
się aromat w miejscu innym niż własne mieszkanie.

 

O tym z jaką radością i tęsknotą, za gwarem gastronomicznych ogródków, goście odwiedzili zlokalizowaną na warszawskim Wilanowie włoską restaurację Milanovo, wspomina jej właściciel, Maciej Lubiak:  „Nie trudno się dziwić, że po tak długim zamknięciu, ograniczeniu w dostępie nie tylko do restauracji, kawiarni, czy barów, ale i do wielu innych miejsc i płaszczyzn naszego życia, tęskniliśmy za tym co lubimy, czego  zwyczajnie potrzebujemy każdego dnia, a co zostało nam zabrane przez
tą jakże trudną dla wszystkich pandemiczną sytuację i idące za nią działania. Kontakt z drugim człowiekiem, relacje, spotkania przy kawie, czy pysznym jedzeniu i rozmaite aktywności to niezwykle istotne elementy naszego życia codziennego. Nie sposób poradzić sobie bez nich w dłuższym czasie, lub próbować szukać alternatyw i substytutów w okrojonej wersji, gdzie nie będzie najważniejszego
 – drugiego człowieka, śmiechu, gwaru, radości. I właśnie tego nam wszystkim tutaj w Milanovo brakowało najbardziej każdego dnia od ponad pół roku, obecności Gości, spotkań z nimi, wymiany wzajemnych opowieści i opinii. Goście przybyli do naszego ogródka tłumnie już pierwszego dnia,
gdy było to możliwe, widać i słychać było zadowolenie i tę ulgę, że powoli wychodzimy na prostą, a ten postpandemiczny marazm zostaje gdzieś z tyłu. Z uwagi na dużą wagę, jaką przykładamy do wszelkich obostrzeń, co widać w naszej restauracji każdego dnia, Goście czują się u nas bezpiecznie i swobodnie, a na tym zależy nam najbardziej. Jestem przekonany, że przed nami wiele czasu ciężkiej pracy,
ale wierzę, że wspólnymi siłami uda się z czasem zapomnieć o tych „obrażeniach i turbulencjach”, jakimi doświadczył nas ostatni rok”.

 

Pomimo wielu bankructw na gastronomicznej mapie Polski, ale i całego świata, oraz ogromu doznanych strat, otwarcie restauracji bardzo cieszy zarówno ich właścicieli jak i klientów. I mimo nadal obowiązujących sanitarnych obostrzeń dotyczących, obłożenia tylko połowy dostępnych stolików, zachowania odpowiedniej, mierzącej co najmniej 1,5 m odległości, lub zastosowania odpowiedniej przegrody pomiędzy stolikami, odwiedzających jest bardzo dużo i wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie się utrzymywał. A już za kilka dni, bo w najbliższą sobotę 29 maja, w lokalach gastronomicznych gości będzie jeszcze więcej, na co z pewnością liczą wszyscy przedsiębiorcy i właściciele lokali gastronomicznych, ponieważ przed nimi wiele pracy i wysoko postawiona poprzeczka, którą miejmy nadzieję, uda się im przeskoczyć mimo postpandemicznych obrażeń.

 

Wszystkie zapytania prasowe prosimy kierować do agencji PR:

Agencja Magnifico Marketing & PR Consultants

T: +48 506909469
E: diana@magnifico.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.