Komunikaty PR

Wyniki badania dla Agros Nova: Łowicz to miasto, które chce się rozwijać

2021-07-27  |  13:00
Biuro prasowe

Inwestycje ekologiczne, pomoc szkołom i szpitalom, inicjatywy społeczne, poprawa lokalnego rynku pracy – wyniki najnowszego badania opinii jasno pokazują, że właśnie takich działań rozwojowych oczekują mieszkanki i mieszkańcy Łowicza. Troje na czworo ankietowanych łowiczan (73%) zdecydowanie uważa, że na rozwój miasta i regionu będzie mieć wpływ rozwój największego miejscowego Zakładu produkcyjnego – Agros Nova. To wyniki badania przeprowadzonego przez polską firmę badawczo-analityczną IQS wśród dorosłych mieszkańców Łowicza[1].

Łowicz – miasto, które chce się rozwijać

Pozytywnie ocenia swoje miasto co drugi badany mieszkaniec Łowicza (49%). Lubi tu mieszkać i żyć prawie połowa badanych łowiczan (46%), a dumny ze swojego miasta jest co trzeci ankietowany (29%). Wyniki badania pokazują, że łowiczanie chcieliby, aby poprawiła się atrakcyjność lokalnego rynku pracy – połowa badanych ocenia go niedobrze. Jedynie co piąty ankietowany ocenił Łowicz jako dobre miejsce pracy.

Większość łowiczan pragnie dalszego rozwoju swojego miasta. Badani mieszkańcy chcą inicjatyw rozwojowych w Łowiczu – 68% z nich oczekuje, aby łowickie firmy wspierały lokalnych rolników i dostawców, 67% spodziewa się pomocy dla mieszkańców i szpitali czy szkół, a ponad połowa (55%) chce, aby lokalnie działające przedsiębiorstwa podejmowały inicjatywy ekologiczne mające na celu dbanie o środowisko. „Dla nas, jako członków łowickiej społeczności głos mieszkańców jest bardzo ważny, mogliśmy go poznać właśnie dzięki dedykowanemu badaniu opinii. Z badania wynika, że potrzeby łowiczan są spójne z rozwojem takich firm jak Agros Nova. Rozwój przedsiębiorczości, tworzenie nowych miejsc pracy, nowe inwestycje – także te proekologiczne, rozkwit i wsparcie inicjatyw społecznych, to wszystko może znacząco wpłynąć na lepsze postrzeganie miasta przez jego mieszkańców, polepszyć jakość życia i stworzyć nowe perspektywy. Właśnie w tych obszarach możemy jako Agros Nova przyczynić się, by Łowicz był miejscem, które się lubi i ceni. I dlatego inwestujemy w to od kilku lat i nadal chcemy to robić” – powiedział Jarosław Samsel, Dyrektor Generalny Agros Nova.

Łowiczanie mają dobre skojarzenia z Zakładem. 96% z nich zna Agros Nova. Mieszkańcy Łowicza na pierwszym miejscu doceniają firmę za to, że oferuje dużą liczbę różnorodnych miejsc pracy (41%). Uważają też, że produkty i marki Agros Nova rozsławiają miasto Łowicz na całą Polskę (41%). Łowiczanie biorący udział w badaniu doceniają również Zakład za to, że stale się rozwija, wprowadzając nowoczesne technologie i podejmując nowe inwestycje (28%). Właśnie dzięki nim w Łowiczu znajduje się jedno z najnowocześniejszych tego typu przedsiębiorstw w Europie. Maspex zainwestował już 370 mln zł w modernizację Zakładu produkcyjnego w Łowiczu, z czego wiele milionów to inwestycje sprzyjające środowisku naturalnemu.

Mieszkańcom Łowicza zależy, by Zakład Agros Nova dalej się rozwijał. Zdecydowana większość badanych łowiczan – aż 8 na 10 (80%) – chce, aby Agros Nova podejmował kolejne inicjatywy rozwojowe. 81% mieszkańców uznaje proekologiczny projekt budowy bezemisyjnej oczyszczalni przyzakładowej za ważny. Co druga osoba popierająca budowę oczyszczalni (52%) wskazuje, że zaletą tej inwestycji będzie neutralność dla mieszkańców (brak zapachów i hałasu). Niemal tyle samo (48%) popiera fakt, że oczyszczalnia będzie korzystnie wpływać na środowisko, ponieważ – pracując w obiegu zamkniętym – gwarantuje znaczące efekty proekologiczne, umożliwi oszczędność wody i energii oraz – co ważne dla mieszkańców na co dzień – nie będzie emitować uciążliwych zapachów. Blisko 40% badanych uważa, że budowa przyzakładowej oczyszczalni umożliwi dalszy rozwój Zakładu, a co za tym idzie – kolejne inwestycje, które wpłyną też na rozwój Łowicza i jego okolic. A to odsunie ryzyko ograniczenia, czy nawet wstrzymania produkcji związane z obecnym blokowaniem możliwości modernizacji i technologicznego rozwoju Zakładu, który uzależniony jest od budowy przyzakładowej oczyszczalni ścieków dostosowanej do procesu przetwórstwa warzyw i owoców.

To właśnie inwestycje proekologiczne są tym, co ma szczególnie duże znaczenie dla mieszkańców, którzy aż w 73% łączą rozwój miasta z rozwojem Zakładu Agros Nova. „Firma Maspex przeznaczyła w swoich zakładach produkcyjnych, w tym również Agros Nova, już 190 mln złotych na inwestycje proekologiczne. W najbliższym czasie będzie to następne 35 mln złotych na sfinalizowanie kolejnych ekologicznych realizacji” – powiedział Jarosław Samsel i wyjaśnił „Dzięki inwestycjom i unowocześnieniu Zakładu mamy nowe, przyjazne dla środowiska linie produkcyjne, gwarantujące do 15% mniejsze zużycie energii, czy rozwiązania związane z automatyzacją logistyki magazynowej dające do 25% redukcji emisji dwutlenku węgla. Planowana jest tu również budowa farmy fotowoltaicznej. A na zgodę władz miasta czeka największa nasza proekologiczna inwestycja – supernowoczesna, przyzakładowa oczyszczalnia ścieków, która ograniczy zużycie wody, gazu i energii, pozwoli zlikwidować, nieprzyjemne zapachy, transport nieczystości oraz związane z nimi obciążenia dla środowiska. To właśnie od tej inwestycji zależy dalszy rozwój Zakładu”.

Agros Nova – Zakład w Łowiczu i dla Łowicza

Znajomość Zakładu deklaruje aż 96% mieszkańców Łowicza. Co trzecia osoba biorąca udział w badaniu za ważną zaletę Zakładu uważa fakt, że jest to polska firma. Mieszkańcy miasta kojarzą Agros Nova przede wszystkim z marką „Łowicz” (92%), na kolejnych miejscach znalazły się marki Krakus, Włocławek, Fruktus i Kotlin.

Badanie wykazało też, że mieszkańcy Łowicza doceniają wieloletnie współdziałanie Zakładu z lokalnymi rolnikami i dostawcami – jako zaletę wymieniła to działanie co trzecia osoba. Aktualnie Agros Nova współpracuje z ponad 600 dostawcami, dzięki czemu zatrudnienie ma około 400 rolników z okolic Łowicza bezpośrednio działających z Zakładem oraz około 1100 producentów powiązanych z firmami skupowymi z regionu. Co także istotne dla lokalnego rynku pracy i jego rozwoju, Agros Nova jest również ważnym i dużym pracodawcą w mieście – w Zakładzie pracuje prawie 700 osób – to głównie mieszkańcy Łowicza, a także okolicznych miejscowości.

Miasto podążające za współczesnymi trendami to miasto aktywne, napędzane przez innowacje i inwestycje, dbające o zasoby naturalne, stymulujące i inspirujące do działania, nastawione na rozwój przedsiębiorczości. Badanie pokazało, że łowiczanie chcą pozytywnych zmian w swoim mieście, a rozwój Łowicza w aspekcie ekologicznym, społecznym, ekonomicznym i gospodarczym to kierunki, które są przez nich najbardziej pożądane.

 


[1] Badanie „Łowicz oczami mieszkańców – potrzeby i perspektywy” zrealizowane przez agencję badawczą IQS na zlecenie Agros Nova; czerwiec-lipiec 2021 r., N = 200.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych Biuro prasowe
2024-04-26 | 08:00

Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych

Co 5. firma nie reguluje zobowiązań wobec kontrahentów, bo sama nie otrzymuje zapłaty od klientów – wynika z badania „Przeterminowanie faktur w polskich
Gospodarka Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
2024-04-23 | 14:00

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.

W I kw. 2024 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 4 796 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad dwa tys. –
Gospodarka Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
2024-04-23 | 09:07

Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana przez większość z nas majówka. Planujemy wyjazdy, wypady za miasto, albo zwyczajnie przeznaczymy ten czas na wypoczynek w domowym zaciszu.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.