Komunikaty PR

Wyniki badania dla Agros Nova: Łowicz to miasto, które chce się rozwijać

2021-07-27  |  13:00
Biuro prasowe

Inwestycje ekologiczne, pomoc szkołom i szpitalom, inicjatywy społeczne, poprawa lokalnego rynku pracy – wyniki najnowszego badania opinii jasno pokazują, że właśnie takich działań rozwojowych oczekują mieszkanki i mieszkańcy Łowicza. Troje na czworo ankietowanych łowiczan (73%) zdecydowanie uważa, że na rozwój miasta i regionu będzie mieć wpływ rozwój największego miejscowego Zakładu produkcyjnego – Agros Nova. To wyniki badania przeprowadzonego przez polską firmę badawczo-analityczną IQS wśród dorosłych mieszkańców Łowicza[1].

Łowicz – miasto, które chce się rozwijać

Pozytywnie ocenia swoje miasto co drugi badany mieszkaniec Łowicza (49%). Lubi tu mieszkać i żyć prawie połowa badanych łowiczan (46%), a dumny ze swojego miasta jest co trzeci ankietowany (29%). Wyniki badania pokazują, że łowiczanie chcieliby, aby poprawiła się atrakcyjność lokalnego rynku pracy – połowa badanych ocenia go niedobrze. Jedynie co piąty ankietowany ocenił Łowicz jako dobre miejsce pracy.

Większość łowiczan pragnie dalszego rozwoju swojego miasta. Badani mieszkańcy chcą inicjatyw rozwojowych w Łowiczu – 68% z nich oczekuje, aby łowickie firmy wspierały lokalnych rolników i dostawców, 67% spodziewa się pomocy dla mieszkańców i szpitali czy szkół, a ponad połowa (55%) chce, aby lokalnie działające przedsiębiorstwa podejmowały inicjatywy ekologiczne mające na celu dbanie o środowisko. „Dla nas, jako członków łowickiej społeczności głos mieszkańców jest bardzo ważny, mogliśmy go poznać właśnie dzięki dedykowanemu badaniu opinii. Z badania wynika, że potrzeby łowiczan są spójne z rozwojem takich firm jak Agros Nova. Rozwój przedsiębiorczości, tworzenie nowych miejsc pracy, nowe inwestycje – także te proekologiczne, rozkwit i wsparcie inicjatyw społecznych, to wszystko może znacząco wpłynąć na lepsze postrzeganie miasta przez jego mieszkańców, polepszyć jakość życia i stworzyć nowe perspektywy. Właśnie w tych obszarach możemy jako Agros Nova przyczynić się, by Łowicz był miejscem, które się lubi i ceni. I dlatego inwestujemy w to od kilku lat i nadal chcemy to robić” – powiedział Jarosław Samsel, Dyrektor Generalny Agros Nova.

Łowiczanie mają dobre skojarzenia z Zakładem. 96% z nich zna Agros Nova. Mieszkańcy Łowicza na pierwszym miejscu doceniają firmę za to, że oferuje dużą liczbę różnorodnych miejsc pracy (41%). Uważają też, że produkty i marki Agros Nova rozsławiają miasto Łowicz na całą Polskę (41%). Łowiczanie biorący udział w badaniu doceniają również Zakład za to, że stale się rozwija, wprowadzając nowoczesne technologie i podejmując nowe inwestycje (28%). Właśnie dzięki nim w Łowiczu znajduje się jedno z najnowocześniejszych tego typu przedsiębiorstw w Europie. Maspex zainwestował już 370 mln zł w modernizację Zakładu produkcyjnego w Łowiczu, z czego wiele milionów to inwestycje sprzyjające środowisku naturalnemu.

Mieszkańcom Łowicza zależy, by Zakład Agros Nova dalej się rozwijał. Zdecydowana większość badanych łowiczan – aż 8 na 10 (80%) – chce, aby Agros Nova podejmował kolejne inicjatywy rozwojowe. 81% mieszkańców uznaje proekologiczny projekt budowy bezemisyjnej oczyszczalni przyzakładowej za ważny. Co druga osoba popierająca budowę oczyszczalni (52%) wskazuje, że zaletą tej inwestycji będzie neutralność dla mieszkańców (brak zapachów i hałasu). Niemal tyle samo (48%) popiera fakt, że oczyszczalnia będzie korzystnie wpływać na środowisko, ponieważ – pracując w obiegu zamkniętym – gwarantuje znaczące efekty proekologiczne, umożliwi oszczędność wody i energii oraz – co ważne dla mieszkańców na co dzień – nie będzie emitować uciążliwych zapachów. Blisko 40% badanych uważa, że budowa przyzakładowej oczyszczalni umożliwi dalszy rozwój Zakładu, a co za tym idzie – kolejne inwestycje, które wpłyną też na rozwój Łowicza i jego okolic. A to odsunie ryzyko ograniczenia, czy nawet wstrzymania produkcji związane z obecnym blokowaniem możliwości modernizacji i technologicznego rozwoju Zakładu, który uzależniony jest od budowy przyzakładowej oczyszczalni ścieków dostosowanej do procesu przetwórstwa warzyw i owoców.

To właśnie inwestycje proekologiczne są tym, co ma szczególnie duże znaczenie dla mieszkańców, którzy aż w 73% łączą rozwój miasta z rozwojem Zakładu Agros Nova. „Firma Maspex przeznaczyła w swoich zakładach produkcyjnych, w tym również Agros Nova, już 190 mln złotych na inwestycje proekologiczne. W najbliższym czasie będzie to następne 35 mln złotych na sfinalizowanie kolejnych ekologicznych realizacji” – powiedział Jarosław Samsel i wyjaśnił „Dzięki inwestycjom i unowocześnieniu Zakładu mamy nowe, przyjazne dla środowiska linie produkcyjne, gwarantujące do 15% mniejsze zużycie energii, czy rozwiązania związane z automatyzacją logistyki magazynowej dające do 25% redukcji emisji dwutlenku węgla. Planowana jest tu również budowa farmy fotowoltaicznej. A na zgodę władz miasta czeka największa nasza proekologiczna inwestycja – supernowoczesna, przyzakładowa oczyszczalnia ścieków, która ograniczy zużycie wody, gazu i energii, pozwoli zlikwidować, nieprzyjemne zapachy, transport nieczystości oraz związane z nimi obciążenia dla środowiska. To właśnie od tej inwestycji zależy dalszy rozwój Zakładu”.

Agros Nova – Zakład w Łowiczu i dla Łowicza

Znajomość Zakładu deklaruje aż 96% mieszkańców Łowicza. Co trzecia osoba biorąca udział w badaniu za ważną zaletę Zakładu uważa fakt, że jest to polska firma. Mieszkańcy miasta kojarzą Agros Nova przede wszystkim z marką „Łowicz” (92%), na kolejnych miejscach znalazły się marki Krakus, Włocławek, Fruktus i Kotlin.

Badanie wykazało też, że mieszkańcy Łowicza doceniają wieloletnie współdziałanie Zakładu z lokalnymi rolnikami i dostawcami – jako zaletę wymieniła to działanie co trzecia osoba. Aktualnie Agros Nova współpracuje z ponad 600 dostawcami, dzięki czemu zatrudnienie ma około 400 rolników z okolic Łowicza bezpośrednio działających z Zakładem oraz około 1100 producentów powiązanych z firmami skupowymi z regionu. Co także istotne dla lokalnego rynku pracy i jego rozwoju, Agros Nova jest również ważnym i dużym pracodawcą w mieście – w Zakładzie pracuje prawie 700 osób – to głównie mieszkańcy Łowicza, a także okolicznych miejscowości.

Miasto podążające za współczesnymi trendami to miasto aktywne, napędzane przez innowacje i inwestycje, dbające o zasoby naturalne, stymulujące i inspirujące do działania, nastawione na rozwój przedsiębiorczości. Badanie pokazało, że łowiczanie chcą pozytywnych zmian w swoim mieście, a rozwój Łowicza w aspekcie ekologicznym, społecznym, ekonomicznym i gospodarczym to kierunki, które są przez nich najbardziej pożądane.

 


[1] Badanie „Łowicz oczami mieszkańców – potrzeby i perspektywy” zrealizowane przez agencję badawczą IQS na zlecenie Agros Nova; czerwiec-lipiec 2021 r., N = 200.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.