GPW dopuściła Spyrosoft do obrotu na NewConnect

Inner Value
Wilcza 46
00-679 Warszawa
m.choluj|innervalue.pl| |m.choluj|innervalue.pl
+48 22 292 04 28
innervalue.pl/
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zatwierdziła Dokument Informacyjny spółki Spyrosoft i podjęła uchwałę o wprowadzeniu do obrotu na rynku NewConnect akcji producenta oprogramowania. W dniu debiutu spółki, do obrotu wprowadzonych zostanie łącznie 179 766 akcji zwykłych na okaziciela serii A2, B oraz C, o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Spółka czeka na wyznaczenie pierwszego dnia notowań. W procesie wprowadzenia akcji do obrotu spółkę wspierał Dom Maklerski INC.
- Bardzo się cieszymy, że po wielu miesiącach przygotowań spełniliśmy wszystkie wymogi Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie i lada dzień dołączymy do grona spółek publicznych, notowanych na NewConnect. Jesteśmy firmą, która wyrosła na gruncie doświadczeń i wiedzy zebranych podczas pracy w dużych korporacyjnych organizacjach. W momencie powstania, w 2016 roku, zaczynaliśmy działać zaledwie z kilkoma współpracownikami, dzisiaj na pokładzie Spyrosoft jest już ponad 460 osób. Wspólnie osiągnęliśmy duży sukces. Aby wyrazić naszą wdzięczność za dotychczasowe zaangażowanie i wytrwałość w rozwijaniu tego biznesu, zdecydowaliśmy się podzielić firmą, także w materialny sposób, z osobami, które tworzą zespół Spyrosoft – mówi Konrad Weiske, prezes i współzałożyciel spółki.
W tym celu w styczniu 2019 roku spółka przeprowadziła emisję akcji serii C kierowaną do pracowników. W jej ramach przydzielono 10 866 akcji, o łącznej wartości 108 660 zł, co stanowi 1 proc. kapitału zakładowego firmy. W emisji wzięło udział ponad 150 osób. W dniu debiutu na NewConnect, oprócz wspomnianych akcji, w obrocie znajdą się także, należące do właścicieli i założycieli spółki akcje serii A2 oraz serii B. Stanowią one ok. 17 proc. kapitału zakładowego Spyrosoft. W procesie wprowadzenia akcji do obrotu spółkę wspierał Dom Maklerski INC.
- Za nami trzy intensywne lata wzmożonej pracy, podczas których wypracowaliśmy własny pomysł na dostarczanie usług IT. Wierzymy, że połączenie eksperckiej wiedzy i autentycznego osobistego zaangażowania w to, co dostarczamy naszym klientom, oraz wyjątkowe pro-klienckie podejście do współpracy czyni nas unikalnym partnerem biznesowym – mówi Konrad Weiske. - Współpracujemy z branżą finansową – główni klienci to firmy z londyńskiego City, a także z branżą Automotive oraz Przemysłem 4.0, w obrębie których z sukcesem zrealizowaliśmy duże projekty – dodaje.
Spyrosoft w ramach świadczonych usług oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie tworzenia oprogramowania – od rozwiązań wbudowanych po wysokopoziomowe systemy oparte na chmurach publicznych, każdorazowo dostosowane do potrzeb i wymagań klientów. Firma wspiera klientów od momentu tworzenia koncepcji produktów i wyboru technologii, poprzez opracowanie architektury rozwiązania oraz jego implementację, aż po utrzymanie i prace rozwojowe.
Dzięki znajomości specyfiki branżowej, klientowi dostarczane jest nie tylko samo rozwiązanie, ale także usługi doradcze w zakresie doboru rozwiązań IT, jak najlepiej dopasowanych do potrzeb i regulacji występujących w konkretnej branży.
Przychody Grupy wygenerowane w 2018 r. wyniosły blisko 32 mln zł, a skonsolidowany zysk netto ponad 2,8 mln zł w stosunku do 0,6 mln zł w roku poprzednim, co stanowi niemal 5-krotny wzrost r/r. Spyrosoft działa w krajach, w których posiada swoje siedziby lub w ich najbliższym otoczeniu. Główne rynki sprzedaży usług to Wielka Brytania, Niemcy, Polska i USA.
- W Spyrosoft obecnie koncentrujemy się na sprzedaży usług na rynkach zagranicznych. W tym celu otworzyliśmy właśnie kolejne biuro, tym razem w Monachium. Było to jedno z naszych kluczowych założeń w nadchodzących miesiącach, dlatego cieszymy się, że formalności w tym zakresie zostały dopełnione – mówi prezes Spyrosoft – Ponadto stale wzmacniamy nasze kompetencje technologiczne, dotyczy to głównie obszarów Artificial Intelligence i Mixed Reality. Rozbudowaliśmy też naszą ofertę o Product Design – dodaje Konrad Weiske.
Jednym z ważniejszych przedsięwzięć w działalności Spyrosoft było utworzenie joint venture z niemieckim partnerem, firmą GOD mbH. Specjaliści zatrudnieni we wrocławskim oddziale tej firmy zajmują się dostarczaniem oprogramowania dla klientów automotive.
W marcu 2018 roku powstało Spyrosoft Solutions SA, co pozwoliło na rozszerzenie oferty grupy o oprogramowanie wbudowane. Klientami spółki są przede wszystkim firmy produktowe z branży motoryzacyjnej oraz telekomunikacyjnej. Spółka świadczy także usługi dla firm z branży przemysłowej. Działalność w tych obszarach wygenerowała ponad 22 proc. przychodów Grupy w 2018 roku.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.