GPW postanowiła o wprowadzeniu do obrotu akcji serii A i B spółki Punch Punk

Punch Punk S.A. producent gier wideo na PC i konsole, coraz bliżej debiutu na NewConnect. Giełda Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie postanowiła o wprowadzeniu do obrotu na rynku NewConnect akcji spółki Punch Punk S.A. Do obrotu wprowadzone będą wszystkie akcje spółki. Model biznesowy studia opiera się na realizacji autorskich projektów oraz produkcji na zlecenie - narracyjnych gier przygodowych. Spółka w ostatnich latach pozyskała finansowanie w ramach programów Kreatywna Europa i GameINN na działalność w segmencie produkcyjnym i rozwojowym w wysokości ponad 2 mln zł.
- Debiut Punch Punk S.A. na rynku NewConnect to kolejny krok w rozwoju studia. 15 lipca Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podjął uchwałę, która przybliża nas do finalizacji procesu z tym związanego. Czekamy na wyznaczenie pierwszego dnia notowań – mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu Punch Punk S.A. - Jednym naszych nadrzędnych celów jest tworzenie bogatego portfolio produktowego, co realizujemy poprzez produkcję gier własnych oraz projektów na zlecenie na wszystkie popularne wśród graczy platformy, tj. PC, PlayStation 4, Xbox, Nintendo Switch oraz PS VR. Współpraca z zewnętrznymi podmiotami jest elementem strategii, który ma zapewnić większą dywersyfikację wpływów finansowych w spółce – dodaje.
Punch Punk SA w minionym roku przeprowadziła emisję akcji, w ramach której pozyskała około 1,5 mln zł. Kluczowe założenia z tym związane obejmują m.in. wydanie gier Moonshine VR oraz AIDA, czy zakup IP do rozpoznawalnego tytułu oraz rozbudowę działu wydawniczego VR i portingowego.
Na liście już wydanych, autorskich gier studia są: This is the Zodiac Speaking oraz Apocalipsis: Harry at the End of the World. Ścieżka dźwiekowa gry Apocalipsis otrzymała nominację do Fryderyków w kategorii Muzyka Filmowa. Kompozycję stworzył Agim Dzeljilj. Gra Apocalipsis: Harry at the End of the World została wyróżniona przez prestiżowy Guardian jako jedna z 10 najciekawszych gier indie na świecie.
- Oprócz realizacji własnych gier oraz tytułów na zlecenie, pracujemy także nad narzędziem do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D o roboczej nazwie COSMOS, które zostanie wykorzystane m.in. w Moonshine w wersji na PC i VR. Dofinansowanie na ten cel otrzymaliśmy z sektorowego programu GameINN – podsumowuje Krzysztof Grudziński.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego
Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.
Handel
Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.
Nauka
Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.