Great Place to Work® ogłosił listę Najlepszych Miejsc Pracy w Europie
Be Communications
ul. Kijowska 5
03-738 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.becomms.pl
Jak co roku firmy mogły ubiegać się o tytuł Najlepszego Miejsca Pracy w Europie w 4 kategoriach: 25 Najlepszych Międzynarodowych Miejsc Pracy, 30 Najlepszych Dużych Miejsc Pracy (zatrudniających 500 osób i więcej), 50 Najlepszych Średnich Miejsc Pracy (zatrudniających poniżej 500 osób) oraz 20 Najlepszych Małych Miejsc Pracy (poniżej 50 pracowników).
W kategorii firm międzynarodowych pierwsze miejsce po raz trzeci zajęła firma Salesforce z branży IT. Zwycięzcą wśród firm dużych została duńska firma finansowa Sparekassen Kronjylland. Najlepszym miejscem pracy w kategorii firm średnich okazała się niemiecka firma produkcyjna PASCOE Naturmedizin, a w kategorii firm małych – reprezentant szwedzkiego sektora IT, spółka Regent.
9 firm z Polski na liście Europe’s Best Workplaces 2020
Największe zainteresowanie w Polsce budzi zazwyczaj lista 25 Najlepszych Międzynarodowych Miejsc. W dużym stopniu dlatego, że są to duże i powszechnie znane firmy, ale także z powodu stałej reprezentacji wśród nich polskich oddziałów tych firm. Dzięki bardzo dobry wynikom w polskiej edycji listy Najlepszych Miejsc Pracy (lista krajowa została ogłoszona 16 kwietnia 2020 r.) wśród europejskich liderów znaleźli się: Cisco Systems, The Adecco Group, Daimler Mobility (w Polsce obecny jako Mercedes-Benz Financial Services), SAS Institute, Hilti, Johnson & Johnson (w Polsce jako Janssen Cilag), EY oraz SC Johnson.
Powodów do satysfakcji dostarcza nam także firma Sii Polska, która po raz trzeci z rzędu gości w zestawieniu 30 Najlepszych Dużych Miejsc Pracy w Europie. Ten sukces jest tym bardziej wymowny, że pod względem wielkości zatrudnienia (ponad 4 tys. pracowników) w swojej kategorii Sii Polska w zasadzie nie ma konkurencji.
Tegoroczne statystyki
Polska ze swoimi łącznie dziewięcioma reprezentantami na europejskiej liście plasuje się na poziomie takich krajów jak Austria, Belgia czy Szwajcaria, ale cały czas dzieli nas ogromny dystans od otwierających stawkę: Wielkiej Brytanii (30 firm na liście), Niemców (28 firm) czy Francji i Szwecji (po 22 firmy na liście).
Tym, co odróżnia tegoroczne zestawienie od list z lat poprzednich jest wyraźne przetasowanie branżowe w zestawieniu 25 Najlepszych Międzynarodowych Miejsc Pracy. Dynamiczny rozwój branży IT, konkurencyjny rynek pracy i konieczność przyciągania nowych talentów, powodowały, że firmy technologiczne konsekwentnie inwestowały w warunki i wyjątkową atmosferę pracy, co przekładało się na ich wyniki i pozycję w rankingach Great Place to Work®. Firmy IT są oczywiście nadal w zdecydowanej czołówce. W zestawieniu 25 Najlepszych Międzynarodowych Miejsc Pracy znalazły się jednak dopiero na 3. pozycji, za firmami produkcyjnymi oraz, co jest w tym roku nowością, za firmami farmaceutycznymi. Te ostatnie stanowią na tej liście aż 28%, czyli najliczniejszą reprezentację (dwukrotnie większą niż w minionym roku).
W łącznej klasyfikacji branżowej na pierwszym miejscu pozostaje sektor IT (38%), a kolejne miejsca na podium to firmy świadczące usługi profesjonalne (20%) oraz firmy działające w branży finansowej (10%).
Pełna lista 125 Najlepszych Miejsc Pracy Europa 2020 w załączniku oraz na www.greatplacetowork.pl
Great Place to Work®, z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, jest globalną firmą analityczno-konsultingową, która działa w ponad 60 krajach. Od ponad 25 lat wspiera firmy na całym świecie w rozwijaniu nowoczesnej kultury miejsca pracy opartej na zaufaniu i osiąganiu dzięki temu lepszych wyników biznesowych. Dzięki programom certyfikacji Great Place to Work® wyróżnia wybitne miejsca pracy i tworzy listy najlepszych miejsc pracy: krajowe, regionalne oraz listę światową.

Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.