Grupa Fracht otwiera pierwszy oddział na Bliskim Wschodzie
Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, inwestuje w rozwój międzynarodowej sieci logistycznej i rozpoczyna działalność na Bliskim Wschodzie. Firma właśnie uruchomiła swój pierwszy oddział Fracht Middle East Shipping Services LLC w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA).
Siedziba pierwszego oddziału Grupy Fracht na Bliskim Wschodzie mieści się w Abu Dhabi (Abu Zabi), stolicy ZEA i ważnym centrum finansowo – gospodarczym kraju, z portem morskim i rozbudowywanym obecnie międzynarodowym portem lotniczym. Doświadczony zespół specjalistów będzie wspierać klientów w zakresie usług logistycznych i spedycyjnych (fracht lotniczy, drogowy i morski) oraz organizacji transportów ponadgabarytowych i project cargo. Zakończono także formalności związane z rejestracją i utworzeniem rachunków operacyjnych w portach i urzędach celnych Abu Zabi i Dubaju. Dzięki temu nowy oddział Fracht Abu Dhabi może zapewnić klientom pełen zakres obsługi celnej w ważnym centrum przeładunkowym w Zatoce Perskiej.
Zjednoczone Emiraty Arabskie są od wielu lat największym partnerem handlowym Polski w tym regionie. Współpracę między polskimi firmami a bliskowschodnimi partnerami może teraz rozszerzyć Światowa Wystawa Expo 2020 w Dubaju, podczas której m.in. zaplanowano otwarcie Pawilonu Polskiego i Forum Gospodarcze Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie.
- Doświadczenie specjalistów Fracht Abu Dhabi pozwoli nam wzmocnić ofertę usług spedycyjnych i transportowych dla polskich firm, m.in. z branży przemysłowej, rolniczej i energetycznej, zainteresowanych inwestycjami na tym rynku. Wzmocnienie obecności Grupy Fracht na Bliskich Wschodzie i otwarcie tu pierwszego biura może więc przełożyć się na wymierne korzyści dla polskiego oddziału - podkreśla Jarosław Jankowski, business develoment director, Fracht FWO Polska.
Grupa Fracht – dynamiczna ekspansja na rynkach międzynarodowych
Otwarcie nowego oddziału Grupy Fracht na Bliskim Wschodzie to wynik konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju firmy jako globalnego operatora logistycznego dla branży przemysłowej. W ubiegłym roku Grupa otworzyła kolejne biura w Brazylii i Burkina Faso oraz rozpoczęła działalność w 5 krajach afrykańskich (Egipt, Senegal, Kamerun, Uganda, Wybrzeże Kości Słoniowej). W Belgii, należąca do Grupy Fracht - Polytra Belgium przejęła firmę Zoo Air BVBA, świadczącą usługi frachtu lotniczego i magazynowania. Zoo Air BVBA to preferowany dostawca usług logistycznych dla międzynarodowych ogrodów zoologicznych, specjalizujący się też w transporcie psów policyjnych i psów do wykrywania materiałów wybuchowych. Firma zmieni nazwę na Fracht Belgium Air. Obecnie Grupa Fracht ma oddziały w ponad 100 krajach na świecie, gdzie współpracuje z lokalnymi firmami i koncernami, głównie z branży przemysłowej, energetycznej, paliwowej, rolniczej, chemicznej, motoryzacyjnej, FMCG, farmaceutycznej oraz projektów infrastrukturalnych.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.