Grupa Fracht otwiera pierwszy oddział na Bliskim Wschodzie
Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, inwestuje w rozwój międzynarodowej sieci logistycznej i rozpoczyna działalność na Bliskim Wschodzie. Firma właśnie uruchomiła swój pierwszy oddział Fracht Middle East Shipping Services LLC w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA).
Siedziba pierwszego oddziału Grupy Fracht na Bliskim Wschodzie mieści się w Abu Dhabi (Abu Zabi), stolicy ZEA i ważnym centrum finansowo – gospodarczym kraju, z portem morskim i rozbudowywanym obecnie międzynarodowym portem lotniczym. Doświadczony zespół specjalistów będzie wspierać klientów w zakresie usług logistycznych i spedycyjnych (fracht lotniczy, drogowy i morski) oraz organizacji transportów ponadgabarytowych i project cargo. Zakończono także formalności związane z rejestracją i utworzeniem rachunków operacyjnych w portach i urzędach celnych Abu Zabi i Dubaju. Dzięki temu nowy oddział Fracht Abu Dhabi może zapewnić klientom pełen zakres obsługi celnej w ważnym centrum przeładunkowym w Zatoce Perskiej.
Zjednoczone Emiraty Arabskie są od wielu lat największym partnerem handlowym Polski w tym regionie. Współpracę między polskimi firmami a bliskowschodnimi partnerami może teraz rozszerzyć Światowa Wystawa Expo 2020 w Dubaju, podczas której m.in. zaplanowano otwarcie Pawilonu Polskiego i Forum Gospodarcze Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie.
- Doświadczenie specjalistów Fracht Abu Dhabi pozwoli nam wzmocnić ofertę usług spedycyjnych i transportowych dla polskich firm, m.in. z branży przemysłowej, rolniczej i energetycznej, zainteresowanych inwestycjami na tym rynku. Wzmocnienie obecności Grupy Fracht na Bliskich Wschodzie i otwarcie tu pierwszego biura może więc przełożyć się na wymierne korzyści dla polskiego oddziału - podkreśla Jarosław Jankowski, business develoment director, Fracht FWO Polska.
Grupa Fracht – dynamiczna ekspansja na rynkach międzynarodowych
Otwarcie nowego oddziału Grupy Fracht na Bliskim Wschodzie to wynik konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju firmy jako globalnego operatora logistycznego dla branży przemysłowej. W ubiegłym roku Grupa otworzyła kolejne biura w Brazylii i Burkina Faso oraz rozpoczęła działalność w 5 krajach afrykańskich (Egipt, Senegal, Kamerun, Uganda, Wybrzeże Kości Słoniowej). W Belgii, należąca do Grupy Fracht - Polytra Belgium przejęła firmę Zoo Air BVBA, świadczącą usługi frachtu lotniczego i magazynowania. Zoo Air BVBA to preferowany dostawca usług logistycznych dla międzynarodowych ogrodów zoologicznych, specjalizujący się też w transporcie psów policyjnych i psów do wykrywania materiałów wybuchowych. Firma zmieni nazwę na Fracht Belgium Air. Obecnie Grupa Fracht ma oddziały w ponad 100 krajach na świecie, gdzie współpracuje z lokalnymi firmami i koncernami, głównie z branży przemysłowej, energetycznej, paliwowej, rolniczej, chemicznej, motoryzacyjnej, FMCG, farmaceutycznej oraz projektów infrastrukturalnych.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.