Grupa Fracht uruchamia regularne loty frachtowe na trasie Europa - USA
Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, uruchomiła regularne cotygodniowe loty frachtowe między Europą a Stanami Zjednoczonymi. To odpowiedź na potrzeby rynku wynikające z decyzji rządu USA o zamknięciu połączeń lotniczych na trasie USA – Europa z powodu pandemii koronawirusa. Wiele firm straciło możliwość dostawy swoich towarów drogą lotniczą, gdyż najwięcej cargo przewozi się właśnie w lukach pasażerskich samolotów. Teraz firmy mają alternatywę i mogą skorzystać z połączeń lotniczych Grupy Fracht.
Dzięki dobrze rozbudowanej i działającej globalnie sieci logistycznej Grupy Fracht, przesyłki będą zbierane w całej Europie, w tym również w Polsce i konsolidowane w Amsterdamie, po czym będą przewożone na lotnisko w Liege (Belgia). Stąd regularnie będą wysyłane do USA. Po stronie Stanów Zjednoczonych konsolidacja odbywać się będzie w Miami, skąd też będą wyloty samolotu Grupy Fracht do Europy.
Do realizacji tych regularnych lotów cargo, Grupa Fracht wyczarterowała samolot frachtowy Boeing 767 Freighter o ładowności 50 ton, ustanawiając regularny rozkład lotów między lotniskami w Miami (USA) i Liege (Belgia). Obecnie loty frachtowe w obu kierunkach organizowane są raz w tygodniu - w sobotę. Klienci Grupy Fracht mogą nadawać już teraz tą linią przesyłki zarówno całopaletowe, jak i drobnicowe we wszystkich grupach towarów.
- Z naszych lotów frachtowych mogą skorzystać klienci ze wszystkich branż, którzy mają potrzebę nadania swoich towarów transportem lotniczym na trasie Europa – USA. Fracht FWO Polska zapewnia odbiór i dostawę różnych grup ładunków z terenu całego naszego kraju i wysłanie ich, wraz z załatwieniem formalności i odpraw celnych, drogą lotniczą do USA i odwrotnie – uzupełnia Justyna Czerwińska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.
Regularne loty frachtowe z/do USA będą realizowane przez Grupę Fracht aż do odwołania.
Warto tutaj wspomnieć, że w realizacji zleceń, Fracht FWO Polska wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy, a także transport śródlądowy i multimodalny. Obsługuje ładunki kontenerowe, całopojazdowe (FTL) i częściowe (LTL), chłodnicze, dostawy just-in-time oraz regularne transporty expressowe na terenie UE, a także realizuje dostawy Project Cargo.
Bolt wprowadza do oferty przejazdy zieloną Teslą
Girteka podsumowuje pierwsze testy w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą
Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobilność podbija europejskie rynki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci
Z badań Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wynika, że w latach 2014–2020 zły stan wód odnotowano w 99,5 proc. polskich rzek. Problemem jest także zaśmiecanie rzek i ich okolic. W trakcie corocznych akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci. Rozwijanie powszechnej świadomości i odpowiedzialności za lokalne środowisko to jeden z głównych celów akcji Operacja Czysta Rzeka. Trwa właśnie szósta edycja akcji, w którą angażują się także prywatne firmy.
Infrastruktura
Podczas wojny w Ukrainie całkowicie zniszczono niemal 10 proc. mieszkań i domów. Proces odbudowy potrzebuje odpowiedniej strategii
Łączne szkody w infrastrukturze Ukrainy spowodowane inwazją rosyjską sięgają 157 mld dol. – wynika z obliczeń Kijowskiej Szkoły Ekonomicznej. Bank Światowy wylicza, że całkowity koszt odbudowy Ukrainy w ciągu następnej dekady wyniesie 486 mld dol., przy czym najwięcej pochłonie mieszkalnictwo. – Ukraina potrzebuje kompleksowej strategii odbudowy i renowacji swoich zasobów budowlanych – ocenia Besim Nebiu z Habitat for Humanity International. Jego zdaniem powinna ona od razu uwzględniać problemy w mieszkalnictwie, z którymi jeszcze przed wojną borykały się ukraińskie gminy.
Przemysł
Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
W maju ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Pierwszy etap badań zakończy się w tym roku, a wyniki zostaną wykorzystane w trwającym procesie projektowania elektrowni przez konsorcjum Westinghouse i Bechtel. – Chcemy dobrze poznać strukturę gruntu, na którym posadowiona będzie elektrownia. Dzięki temu będziemy mogli dopracować sam projekt elektrowni z perspektywy bezpieczeństwa – podkreśla Leszek Hołda, prezes Bechtel Polska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.