Grupa Fracht wchodzi do Meksyku i Indii
Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, realizując długofalową strategię rozwoju, stale poszerza swoją sieć logistyczną na kluczowych rynkach światowej gospodarki. W marcu, poprzez przejęcia lokalnych firm, Fracht uruchomił dwa nowe oddziały - Fracht Indie i Fracht Logistics Mexico.
Fracht otwiera własne biuro w Meksyku
Siedziba pierwszego meksykańskiego oddziału Fracht mieści się w stolicy kraju – Mexico City, jednym z najważniejszych ośrodków gospodarczych, przemysłowych i finansowych. Uruchomienie nowego oddziału związane było z przejęciem Valmik Logistics Mexico, start-upu działającego w branży logistycznej. Tworzący go specjaliści i menedżerowie weszli w skład zespołu Fracht Logistics Mexico. Dzięki ich doświadczeniu i świetnej znajomości meksykańskiego rynku TSL, nowy oddział Frachtu będzie wspierać klientów w zakresie usług logistycznych (4PL), spedycyjnych (fracht morski, lotniczy i drogowy) oraz organizacji transportów niestandardowych i realizacji project cargo.
Meksyk jest drugą największą gospodarką w Ameryce Łacińskiej po Brazylii i 15. największą gospodarką na świecie z nominalnym PKB w wysokości 1,22 bln USD. Co warto też podkreślić, Meksyk ma podpisanych 14 umów handlowych, w tym USMCA (umowa o wolnym handlu między USA, Meksykiem i Kanadą). Łączna wartość eksportu i importu towarów i usług wynosi ok. 80 proc. PKB.
Fracht goes to India – początek samodzielnej działalności i dalsze inwestycje
Pierwszy oddział Grupy Fracht w Indiach został otwarty w Bombaju (Mumbaj), nie tylko w jednej z największych aglomeracji kraju, ale też ważnym, z punktu widzenia globalnej logistyki, węźle komunikacyjnym i kolejowym. Znajduje się tam drugi co do wielkości międzynarodowy port lotniczy i jeden z największych morskich portów przeładunkowych na świecie, zwany też „bramą do Indii”. Uruchomienie tutaj oddziału wiąże się z systematycznie rosnącą aktywnością Grupy Fracht na lokalnym rynku. Spółka Fracht Indie jest już gotowa do rozpoczęcia pełnej działalności operacyjnej, co wiąże się z posiadaniem niezbędnych licencji (IATA, FIATA, DGM, FFI) wymaganych przy obsłudze frachtu morskiego, lotniczego, drogowego i obsługi przeładunków w transporcie śródlądowych, a także odpraw celnych na terenie całych Indii. 11-osobowy zespół Fracht Indie zarządzany jest przez menedżerów z dużym doświadczeniem w branży spedycyjnej, szczególnie w zakresie organizacji transportów ponadgabarytowych. Grupa Fracht, ze względu na wielkość rynku indyjskiego, już teraz zapowiada dalszą rozbudowę sieci logistycznej w tym kraju.
Indie, należące do jednych z najszybciej rozwijających się rynków na świecie, są 5. co do wielkości gospodarką na świecie pod względem nominalnego PKB i 3. pod względem parytetu siły nabywczej. W 2019 roku były 9. co do wielkości importerem i 12. eksporterem na świecie. Indie są jednym z największych na świecie producentów leków generycznych, węgla, cementu i stali oraz energii elektrycznej i automotive.
- Dzięki uruchomieniu nowych oddziałów Grupy Fracht na dwóch tak ważnych gospodarczo rynkach, także Fracht FWO Polska znacząco wzmacnia swoją ofertę. Przedsiębiorcy, którzy z nami współpracują, teraz będą mieli lepszy dostęp do łańcuchów dostaw w tych regionach świata - podkreśla Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.
Rozwój sieci Fracht na rynkach międzynarodowych
Uruchomienie nowych oddziałów i rozpoczęcie działalności w Indiach i Meksyku to efekt realizacji długoterminowej strategii globalnego rozwoju Grupy Fracht. W ubiegłym roku operator otworzył pierwszy oddział Fracht Middle East Shipping Services LLC w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w Abu Dhabi oraz drugi w Kanadzie. Natomiast w 2019 rozpoczęły działalność nowe biura Grupy Fracht w Brazylii oraz Afryce - w Burkina Faso, Egipcie, Senegalu, Kamerunie, Ugandzie i Wybrzeżu Kości Słoniowej. Grupa Fracht działa na 6 kontynentach (w Europie, Azji, obu Amerykach, Australii i Oceanii, Afryce) i posiada w sumie 114 oddziałów, realizując dostawy do wszystkich krajów na świecie.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.