Komunikaty PR

Grupa Gaming Factory wypracowała blisko 4,7 mln zł zysku netto w 2019 roku!

2020-03-17  |  11:00
Biuro prasowe

Blisko 4,7 mln zł zysku netto wypracowała w 2019 roku Grupa Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki podjęło decyzję o wypłacie dywidendy, w wysokości ponad 1,5 mln zł. Od listopada studio realizuje nową strategię rozwoju, której głównym założeniem jest produkcja własnych tytułów orazwydawanie w ciągu roku około dziesięciu gier. Pandemia nie wpływa negatywnie na działalności studia.

- Wyniki, które wypracowaliśmy w 2019 roku są dla nas satysfakcjonujące. Osiągnęliśmy prawie 4,7 mln zł zysku netto przy przychodach przekraczających 10 mln zł netto. To rezultat zdecydowanie lepszy w porównaniu do 2018 roku. W ostatnich miesiącach firma znacząco zwiększyła przychody z działalności operacyjnej i osiągnęła operacyjną rentowność. To potwierdzenie, że przyjęta przez nas strategia rozwoju była słuszna. – informuje Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory. - Co ważne dla naszych akcjonariuszy, już po raz trzeci z rzędu, WZA podjęło decyzję o wypłaceniu dywidendy. Jej wysokość jest wyższa niż w latach poprzednich, za 2019 rok wynosi ponad 1,5 mln zł. Zamierzamy kontynuować politykę dywidendową w kolejnych latach – dodaje Mateusz Adamkiewicz.

Wśród kluczowych założeń Gaming Factory jest produkcja i wydawnictwo tytułów własnych na konsole i PC oraz wspieranie niezależnych zespołów deweloperskich. Spółka rozwija gry o zróżnicowanej tematyce, od symulatorów, poprzez tycoon, horror i builder. Dziś podstawowym źródłem jej przychodów jest sprzedaż gier na Nintendo Switch, którą studio prowadzi we współpracy ze spółką zależną Black Rose Projects oraz notowanym na giełdzie wydawcą Ultimate Games. – Nasza współpraca zaowocowała już wydaniem ponad trzydziestu tytułów na Switcha. Obecnie Black Rose Project pracuje nie tylko nad kolejnymi tytułami na Switcha, wkrótce czekają nas także pierwsze premiery na konsolę Xbox, a nieco później na PS4. Firma wyrobiła sobie już odpowiednią markę, dzięki czemu zleceń wciąż przybywa. Zgłaszają się do nas zarówno polskie, jak również zagraniczne studia. – dodaje Mateusz Adamkiewicz.

W drugiej połowie roku wydanych zostanie kilka gier z własnego portfolio Gaming Factory. Wśród kluczowych tytułów spółka wymienia m. in. Bakery Simulator, Electrician Simulator, Chains of Fury, Foodball, czy ZooKeeper. Na dziś firma nie przewiduje żadnych opóźnień w terminowej realizacji projektów. – Nasz model działania polega na współpracy z zespołami rozsianymi po całej Polsce, pracującymi w małych biurach lub zdalnie. Zespoły nie mają kontaktu między sobą i często spotykają się jedynie sporadycznie, aby podsumować bieżące działania i ustalić dalszy plan pracy. W związku z tym nie przewiduję żadnych zagrożeń jeśli chodzi o bieżące prace związane z naszą działalnością. Zdecydowanie większy problem mogą mieć duże studia pracujące w międzynarodowych zespołach w jednym miejscu. – komentuje prezes Gaming Factory. – Co ważne, nie widzimy też spadku sprzedaży względem poprzednich miesięcy. Paradoksalnie akurat na branżę gamingową koronawirus będzie miał niewielki lub nawet pozytywny wpływ. Ludzie spędzają więcej czasu w domu, więc mogą więcej grać i jak pokazują statystyki, tak właśnie robią – dodaje.

W 2020 roku studio chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.