Komunikaty PR

Grupa Gaming Factory wypracowała blisko 4,7 mln zł zysku netto w 2019 roku!

2020-03-17  |  11:00
Biuro prasowe

Blisko 4,7 mln zł zysku netto wypracowała w 2019 roku Grupa Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki podjęło decyzję o wypłacie dywidendy, w wysokości ponad 1,5 mln zł. Od listopada studio realizuje nową strategię rozwoju, której głównym założeniem jest produkcja własnych tytułów orazwydawanie w ciągu roku około dziesięciu gier. Pandemia nie wpływa negatywnie na działalności studia.

- Wyniki, które wypracowaliśmy w 2019 roku są dla nas satysfakcjonujące. Osiągnęliśmy prawie 4,7 mln zł zysku netto przy przychodach przekraczających 10 mln zł netto. To rezultat zdecydowanie lepszy w porównaniu do 2018 roku. W ostatnich miesiącach firma znacząco zwiększyła przychody z działalności operacyjnej i osiągnęła operacyjną rentowność. To potwierdzenie, że przyjęta przez nas strategia rozwoju była słuszna. – informuje Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory. - Co ważne dla naszych akcjonariuszy, już po raz trzeci z rzędu, WZA podjęło decyzję o wypłaceniu dywidendy. Jej wysokość jest wyższa niż w latach poprzednich, za 2019 rok wynosi ponad 1,5 mln zł. Zamierzamy kontynuować politykę dywidendową w kolejnych latach – dodaje Mateusz Adamkiewicz.

Wśród kluczowych założeń Gaming Factory jest produkcja i wydawnictwo tytułów własnych na konsole i PC oraz wspieranie niezależnych zespołów deweloperskich. Spółka rozwija gry o zróżnicowanej tematyce, od symulatorów, poprzez tycoon, horror i builder. Dziś podstawowym źródłem jej przychodów jest sprzedaż gier na Nintendo Switch, którą studio prowadzi we współpracy ze spółką zależną Black Rose Projects oraz notowanym na giełdzie wydawcą Ultimate Games. – Nasza współpraca zaowocowała już wydaniem ponad trzydziestu tytułów na Switcha. Obecnie Black Rose Project pracuje nie tylko nad kolejnymi tytułami na Switcha, wkrótce czekają nas także pierwsze premiery na konsolę Xbox, a nieco później na PS4. Firma wyrobiła sobie już odpowiednią markę, dzięki czemu zleceń wciąż przybywa. Zgłaszają się do nas zarówno polskie, jak również zagraniczne studia. – dodaje Mateusz Adamkiewicz.

W drugiej połowie roku wydanych zostanie kilka gier z własnego portfolio Gaming Factory. Wśród kluczowych tytułów spółka wymienia m. in. Bakery Simulator, Electrician Simulator, Chains of Fury, Foodball, czy ZooKeeper. Na dziś firma nie przewiduje żadnych opóźnień w terminowej realizacji projektów. – Nasz model działania polega na współpracy z zespołami rozsianymi po całej Polsce, pracującymi w małych biurach lub zdalnie. Zespoły nie mają kontaktu między sobą i często spotykają się jedynie sporadycznie, aby podsumować bieżące działania i ustalić dalszy plan pracy. W związku z tym nie przewiduję żadnych zagrożeń jeśli chodzi o bieżące prace związane z naszą działalnością. Zdecydowanie większy problem mogą mieć duże studia pracujące w międzynarodowych zespołach w jednym miejscu. – komentuje prezes Gaming Factory. – Co ważne, nie widzimy też spadku sprzedaży względem poprzednich miesięcy. Paradoksalnie akurat na branżę gamingową koronawirus będzie miał niewielki lub nawet pozytywny wpływ. Ludzie spędzają więcej czasu w domu, więc mogą więcej grać i jak pokazują statystyki, tak właśnie robią – dodaje.

W 2020 roku studio chce zadebiutować na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.