Grupa Gaming Factory zamyka trzeci kwartał z 0,67 mln zł zysku
Grupa Gaming Factory, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i wydawaniem gier wideo – wypracowała po trzech kwartałach br. 1,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Od lipca do września skonsolidowany zysk netto wyniósł 0,67 mln zł. Na wynik przełożyła się m.in. sprzedaż akcji Art Games Studio. Jednocześnie Gaming Factory poczyniło znaczne inwestycje w rozbudowę zespołu, zwiększenie portfolio gier oraz marketing.
- W trzecim kwartale br. wypracowaliśmy 0,67 mln zł zysku netto, to ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2020. W ostatnich miesiącach mocno koncentrujemy się na rozwoju Grupy, stąd sporo inwestycji w gry i ich marketing oraz zespół. W ostatnim czasie znacząco poszerzyliśmy skład osobowy naszych teamów. Działania te mają zwiększyć skalę działalności Gaming Factory, co powinno przełożyć się na korzyści finansowe w kolejnych kwartałach gdy zostaną zaprezentowane kolejne produkcje – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
Do najważniejszych premier w trzecim kwartale spółka zalicza grę Farming Life w wersji na PC. Gaming Factory jest współwydawcą tytułu. Od dnia premiery – 18 października – gra sprzedała się w liczbie ok. 3 tys. kopii. W trzecim kwartale premierę miały także WW2: Bunker Simulator oraz Foodtruck Arena z portfolio wydawniczego spółki. Lada moment Gaming Factory rozpoczyna porting gier Farming Life na Nintendo Switch oraz Castle Flipper na wszystkie konsole. Ta ostatnia, do połowy grudnia, otrzyma nową aktualizację.
Spółka zdecydowała o przesunięciu premiery gry Bakery Simulator, która miała zadebiutować na PC 10 listopada.
- Bakery Simultor to tytuł, w którym widzimy bardzo duży potencjał. Zadaniem gracza jest prowadzenie własnej piekarni, co wiąże się z realizacją zamówień oraz terminowym dostarczaniem pieczywa do klientów. Chcemy maksymalnie dopracować mechaniki w grze i mieć pewność, że gra jest dopracowana przed premierą. Warto podkreślić, że końcówka roku to najtrudniejszy okres wydawniczy, dlatego wolimy jeszcze chwilę wstrzymać się z premierą – dodaje Mateusz Adamkiewicz.
Docelowo symulator piekarza będzie dostępny także w wersji na konsole.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność
Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.
Bankowość
Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.
Konsument
Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.