Grupa Gaming Factory zamyka trzeci kwartał z 0,67 mln zł zysku
Grupa Gaming Factory, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i wydawaniem gier wideo – wypracowała po trzech kwartałach br. 1,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Od lipca do września skonsolidowany zysk netto wyniósł 0,67 mln zł. Na wynik przełożyła się m.in. sprzedaż akcji Art Games Studio. Jednocześnie Gaming Factory poczyniło znaczne inwestycje w rozbudowę zespołu, zwiększenie portfolio gier oraz marketing.
- W trzecim kwartale br. wypracowaliśmy 0,67 mln zł zysku netto, to ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2020. W ostatnich miesiącach mocno koncentrujemy się na rozwoju Grupy, stąd sporo inwestycji w gry i ich marketing oraz zespół. W ostatnim czasie znacząco poszerzyliśmy skład osobowy naszych teamów. Działania te mają zwiększyć skalę działalności Gaming Factory, co powinno przełożyć się na korzyści finansowe w kolejnych kwartałach gdy zostaną zaprezentowane kolejne produkcje – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
Do najważniejszych premier w trzecim kwartale spółka zalicza grę Farming Life w wersji na PC. Gaming Factory jest współwydawcą tytułu. Od dnia premiery – 18 października – gra sprzedała się w liczbie ok. 3 tys. kopii. W trzecim kwartale premierę miały także WW2: Bunker Simulator oraz Foodtruck Arena z portfolio wydawniczego spółki. Lada moment Gaming Factory rozpoczyna porting gier Farming Life na Nintendo Switch oraz Castle Flipper na wszystkie konsole. Ta ostatnia, do połowy grudnia, otrzyma nową aktualizację.
Spółka zdecydowała o przesunięciu premiery gry Bakery Simulator, która miała zadebiutować na PC 10 listopada.
- Bakery Simultor to tytuł, w którym widzimy bardzo duży potencjał. Zadaniem gracza jest prowadzenie własnej piekarni, co wiąże się z realizacją zamówień oraz terminowym dostarczaniem pieczywa do klientów. Chcemy maksymalnie dopracować mechaniki w grze i mieć pewność, że gra jest dopracowana przed premierą. Warto podkreślić, że końcówka roku to najtrudniejszy okres wydawniczy, dlatego wolimy jeszcze chwilę wstrzymać się z premierą – dodaje Mateusz Adamkiewicz.
Docelowo symulator piekarza będzie dostępny także w wersji na konsole.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.