Komunikaty PR

Grupa Hegelmann kupuje pojazdy ciężarowe napędzane skroplonym gazem LNG

2020-03-10  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Grupa Hegelmann, niemiecka firma transportowa i logistyczna, zakupiła pięć samochodów ciężarowych napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Planuje się, że do 2025 roku takie ciężarówki będą stanowić co najmniej 20 procent floty pojazdów firmy. Nowe samochody będą nie tylko bardziej przyjazne środowisku, ale również przyczynią się do zwiększenia efektywności działalności grupy. Zakupione przez Hegelmanna pojazdy Iveco Stralis 460 NP wyruszyły w trasy po Europie już pod koniec lutego.

Długoterminowa strategia zrównoważonego rozwoju

Pięć ciężarówek napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) to dopiero początek. Przewiduje się, że do 2025 r. będą one stanowić co najmniej 20 procent całej floty pojazdów firmy, w której obecnie znajduje się około 4000 samochodów ciężarowych.

Według Siegfrieda Hegelmanna, udziałowca Grupy Hegelmann, motywacją do zakupu tych ciężarówek było dążenie do zrównoważonego rozwoju: „Jako jeden z największych przewoźników w Europie czujemy się odpowiedzialni za tworzenie bardziej zrównoważonego środowiska. Jest to dla nas jak misja - staramy się przekonywać naszych klientów do wprowadzanych przez nas nowych samochodów ciężarowych i pokazywać im, że są one tak samo wydajne jak te z silnikami Diesla. Jednocześnie jest to nowy i długoterminowy sposób na zrównoważony rozwój, a klienci mogą tym samym przyczynić się do jego budowania".

Zdaniem Hegelmanna wybór samochodów Iveco Stralis 460 NP był podyktowany wieloletnim doświadczeniem, a także oferowanym przez producenta stosunkiem ceny do wydajności tych ciężarówek. „Firma ta jest pionierem w technologii LNG, opracowała ona najmocniejsze silniki o mocy 460 koni mechanicznych na rynku. Jest to dla nas szczególnie ważne, ponieważ samochody ciężarowe muszą pokonywać długie trasy na różnych terenach i dlatego też wymagają silników o maksymalnej pojemności”, wyjaśnia udziałowiec firmy.

Ernestas Jakubonis, dyrektor przedstawicielstwa Iveco dla regionu bałtyckiego, uważa to posunięcie Grupy Hegelmann za niezwykle istotny przejaw nowoczesności. „Omówiliśmy to rozwiązanie z Grupą Hegelmann i nie mam wątpliwości, że firmie zależy nie tylko na rozwoju własnej działalności, ale jest ona również zaangażowana społecznie - już teraz uczestniczy w dużych publicznych programach, sponsoruje szkoły i szpitale, a wybrana aktualnie opcja transportowa zmniejszająca zanieczyszczenie środowiska jest wspaniałym gestem dla przyszłości. Firma, która jest dojrzała, zna się na swojej branży biznesowej i ma poczucie misji dla świata, powinna myśleć o takich rzeczach”, mówi Jakubonis.

Według Hegelmanna tendencje zrównoważonego rozwoju w sektorze transportu powoli wzrastają, dlatego też firma rozpoczęła już podejmowanie decyzji. „Jako udziałowiec jestem odpowiedzialny za to, jak będzie się rozwijać nasza działalność i wraz z innymi dużymi przedsiębiorstwami transportowymi chciałbym podzielić się moją wizją tego, jak powinna wyglądać nasza przyszłość. Wierzę, że jeśli takie podejście będzie właściwe, większość innych firm również podąży w tym kierunku. Ciężarówki codziennie jeżdżą po naszych drogach, systematycznie zanieczyszczając środowisko naturalne. Chcemy pokazać, że towary mogą być transportowane w sposób przyjazny dla środowiska. Jest to decyzja, która skłania nas do myślenia o przyszłości”, wyjaśnia udziałowiec firmy.

LNG to nie tylko mniejsze zanieczyszczenie środowiska, ale też większa efektywność

Według dyrektora przedstawicielstwa Iveco dla regionu bałtyckiego, pojazd zasilany ciekłym gazem zmniejsza emisję zanieczyszczeń o 90-95 procent w porównaniu z silnikiem Diesla, a emisję cząsteczek CO2 o 95 procent. Oznacza to, że LNG jest nie tylko mniej szkodliwy dla środowiska, ale także mniej szkodliwy dla zdrowia ludzkiego. Pod tym względem jest znacznie czystszy niż jakikolwiek inny gaz używany obecnie w transporcie ciężarowym. Wraz z wprowadzeniem wymogów dotyczących zielonej energii w Unii Europejskiej, emisja CO2 z samochodów będzie musiała zostać zmniejszona o 40 procent od 2030 roku, dlatego też większość firm wcześniej czy później będzie musiała ponownie rozważyć zastosowanie paliw alternatywnych.

Technologia LNG jest uważana za efektywną, jeżeli jest tańsza od benzyny/oleju napędowego i jeżeli zatankowany do pełna samochód może przejechać co najmniej 1200 km. Oznacza to, że konsument, w tym przypadku przedsiębiorstwo zajmujące się logistyką transportu, nie może ponosić wyższych kosztów niż w przypadku korzystania z konwencjonalnych samochodów ciężarowych. Według Jakubonisa wieloletnie doświadczenia firmy Iveco potwierdzają zalety transportu z wykorzystaniem paliwa gazowego: badania wykazały, że samochód ciężarowy napędzany gazem LNG zużywa do 10-15 procent mniej paliwa niż samochód ciężarowy z silnikiem Diesla, a po zatankowaniu do pełna może przejechać do 1600 km.

Rozwój infrastruktury do tankowania przyspieszy rozwój ekologicznej floty

W połowie lutego kierownictwo Grupy Hegelmann odwiedziło siedzibę główną Iveco w Turynie, by osobiście zapoznać się z technologiami wprowadzonymi przez producenta. Przedstawiciele grupy przetestowali na stanowisku badawczym stosowane przez Iveco paliwa alternatywne oraz wydajność przyjaznych dla środowiska pojazdów. Podczas spotkania grupy robocze przeanalizowały perspektywy współpracy w zakresie zrównoważonego transportu i rozwoju floty pojazdów, a następnie przekazano kluczyki do pięciu zakupionych samochodów ciężarowych.

Grupa Hegelmann planuje dalszy rozwój floty pojazdów napędzanych gazem LNG. Rozwój ten będzie zależał od tego, jak klienci ocenią nową, bardziej ekologiczną propozycję, ale także od infrastruktury stacji tankowania LNG w Europie. Obecnie tworzy się sieć takich stacji i jest ich już sporo we Francji, Niemczech czy Holandii. Stacji LNG nie ma jeszcze na Litwie, ale jest tam dostępny terminal morski, do którego można doprowadzać LNG i wykorzystywać go do tankowania samochodów ciężarowych.

Hegelmann wierzy, że infrastruktura do tankowania LNG szybko się upowszechni, a firma będzie mogła rozszerzyć swoją mapę tras, tak by docierać do wszystkich krajów w Europie. Pięć pierwszych ciężarówek napędzanych gazem LNG zaczęło już jeździć z Polski przez Niemcy do Francji i Włoch. Na tych trasach, oprócz samochodów ciężarowych napędzanych gazem LNG, nadal będą jeździć też tradycyjne ciężarówki.

Budowa floty pojazdów napędzanych skroplonym gazem to nie jedyne, proekologiczne działanie Grupy Hegelmanna. Chcąc zwrócić uwagę na problem zmian klimatycznych oraz zagrożenia obszarów leśnych, firma planuje zasadzić w Europie 7 000 drzew – ilość, która równa się liczbie pracowników Hegelmann Group.

Grupa Hegelmann rozpoczęła działalność w 1998 roku, kiedy to bracia Hegelmann rozpoczęli świadczenie usług transportowych na terenie całej Europy. W 2011 roku firma została zarejestrowana w Częstochowie i otworzyła dodatkowe oddziały w dwunastu innych krajach europejskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

Prawo

Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą

Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.