Komunikaty PR

Grupa INPRO poprawiła rentowność biznesu

2021-05-27  |  12:00

Grupa INPRO podsumowała wyniki finansowe za I kwartał 2021 roku. W tym okresie uzyskała skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży na poziomie 50,6 mln zł oraz wypracowała 7,8 mln zł zysku netto. Grupa poprawiła jednocześnie rentowność netto do 15%. W całym 2021 roku planuje przekazać około 700 gotowych lokali oraz wprowadzić do sprzedaży łącznie około 900 mieszkań.

 

W I kwartale 2021 roku Grupa INPRO zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 50,6 mln zł czyli o 35% mniej w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W tym okresie nie zakończono żadnego projektu deweloperskiego, a wydania dotyczyły lokali w inwestycjach zakończonych w latach poprzednich (Harmonia Oliwska IV i osiedle Havlove - budynek 8 i 9). W trzech pierwszych miesiącach 2021 roku Grupa wydała 100 lokali (w tym INPRO SA wydała 51 lokali), czyli o 40% mniej niż w okresie porównywalnym.

Grupa INPRO w pierwszym kwartale br. wypracowała 18,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży oraz 7,8 mln zł zysku netto. Tym samym znacznie poprawiła się efektywność działalności. Rentowność sprzedaży brutto wzrosła do 37%, względem 24% w analogicznym okresie poprzedniego roku, a rentowność netto osiągnęła poziom 15% w porównaniu do 12% rok wcześniej.

 

W I kwartale 2021 roku Grupa Kapitałowa INPRO sprzedała łącznie 219 lokali (w rozumieniu umów przedwstępnych netto), to jest o 15% więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. Największym zainteresowaniem cieszyły się inwestycje: Optima, Start oraz osiedle Traffic.

 

Zdecydowana większość obrotów Spółek INPRO i DOMESTA przypadać będzie na drugą połowę 2021 roku. Przy założeniu braku opóźnień w procedurach administracyjnych związanych z uzyskaniem pozwoleń na użytkowanie, do końca 2021 r. planowane jest zakończenie 7 inwestycji obejmujących łącznie około 700 lokali.

 

„I kwartał 2021 roku oceniamy pozytywnie pod względem osiągniętych wyników finansowych.  Warto pokreślić znaczną w tym okresie poprawę efektywności prowadzonego biznesu. Cieszy nas także wzrost liczby sprzedanych mieszkań. W przygotowaniu mamy kilka kolejnych inwestycji, które będziemy systematycznie wprowadzać do oferty” – powiedział Krzysztof Maraszek, Prezes Zarządu INPRO S.A.

 

Na początku 2021 r. INPRO S.A. wprowadziła do sprzedaży przedsięwzięcie Brawo 2 (91 lokali), a w maju V zadanie w ramach osiedla Optima (24 lokale) oraz etap I osiedla Koncept (88 lokali). Natomiast DOMESTA Sp. z o.o. wprowadziła budynki 1, 2, 3 na osiedlu Leszczynowy Park (łącznie 152 lokale). W przygotowaniu jest kilka kolejnych projektów. Łącznie Grupa w 2021 r. planuje wprowadzić do oferty 901 nowych mieszkań i domów. Z uwagi jednak na stan pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 decyzje w tym zakresie uzależnione będą od sytuacji gospodarczej i możliwości popytowych potencjalnych nabywców.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.