Komunikaty PR

GRUPA MUSZKIETERÓW WYPRACOWAŁA BLISKO 8 MLD ZŁOTYCH OBROTÓW W POLSCE W 2019 ROKU

2020-02-04  |  15:20
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.13 MB )

Grupa Muszkieterów zakończyła 2019 roku wysokimi obrotami na poziomie 7,74 mld złotych. Oznacza to wzrost o prawie 270 mln złotych rok do roku, czyli o 3,6 proc. Wypracowane wyniki są efektem wytężonej pracy polskich, niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldami Intermarché i Bricomarché. Wzrost obrotów jest również potwierdzeniem skuteczności konsekwentnie przeprowadzanej od dwóch lat transformacji, związanej z dynamiką rynku handlowego i oczekiwaniami klientów.

Intermarché – transformacja sieci i nowy koncept

W 2019 roku sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw utrzymała solidne obroty na poziomie 5,18 miliarda złotych. Obroty like-for-like (na sklepach porównywalnych) wzrosły w tym czasie o 3,3 proc. Najistotniejszym przedsięwzięciem we wskazanym okresie było zaprezentowanie nowej platformy marki Intermarché w Polsce. Najważniejsze obszary, w których obecnie pozycjonowana jest sieć to przede wszystkim świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm. Celem Intermarché jest zaproponowanie klientom nie tylko świeżych produktów o najwyższej jakości, ale również codziennych inspiracji, dzięki którym bez trudu będą mogli prowadzić zdrowsze życie i lepiej się odżywiać.

Rok 2019 obfitował w otwarcia nowych punktów handlowych, stacji paliw, a także rozszerzanie oferowanych usług Intermarché. W pierwszym kwartale ub.r. szeregi Grupy Muszkieterów powiększyły się o trzy kolejne supermarkety i trzy stacje paliw. Dzięki tym otwarciom Intermarché umocniło swoją pozycję lidera przymarketowych stacji paliw. W 2019 roku sieć rozwinęła także usługę Drive. Umożliwia ona zamówienie produktów przez stronę internetową i ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed supermarketem. Artykuły zakupione przez Internet są pakowane i dostarczane przez obsługę sklepu bezpośrednio do samochodu klienta.

Mamy świadomość zmieniającego się rynku handlowego, obostrzeń wynikających na przykład z zaostrzania zakazu handlu w wybrane niedziele, rosnącej presji kosztowej, a także rosnących oczekiwań klientów. Właśnie dlatego na bieżąco udoskonalamy ofertę produktową i pozycjonowania cenowego Intermarché oraz koncepty naszych supermarketów. Koniecznością stała się również seria zmian organizacyjnych m.in.  w łańcuchu dostaw czy w procesach sklepowych. Oczekiwania w stosunku do tradycyjnych sklepów „off-line” nieustannie rosną, ale staramy się im sprostać, dostrzegając potencjał branży spożywczej i całego rynku retail w Polsce. Mamy jeszcze dużo do zrobienia, aby znaleźć się w miejscu, do którego dążymy. Zapoczątkowane zmiany dają już jednak wymierne efekty, co powinno się potwierdzić w 2020 rokumówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje W 2020 roku planujemy otwarcia kolejnych supermarketów, stacji paliw, a także punktów, w których dostępna jest usługa Drive.

Bricomarché – 2019 rok upłynął pod hasłem e-commerce

Ubiegły rok był kolejnym, w którym Bricomarché wypracowało dwucyfrowe wzrosty. Obroty sieci były rekordowo wysokie i wyniosły w tym okresie 2,55 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 10,7 proc. w ujęciu rok do roku.

Najważniejszym ubiegłorocznym sukcesem sieci Bricomarché było wprowadzenie usługi zakupów przez Internet. Na początku 2019 roku sieć uruchomiła nową stronę internetową, a wraz z nią wiele nowych udogodnień, w tym możliwość sprawdzania cen produktów i robienia zakupów online. Początkowo usługa była dostępna w pięciu sklepach, a na koniec grudnia 2019 roku było to już 105 placówek. Złożone zamówienie można odebrać na 3 sposoby: w sklepie stacjonarnym, z dostawą do domu oraz w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach, zlokalizowanych przed supermarketami Bricomarché. Na koniec 2019 roku usługa ta była dostępna w siedmiu sklepach. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, takie jak np. płyty OSB czy drzwi, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach. Bricomaty są dostępne dla klientów również w niedziele wolne od handlu czy poza godzinami otwarcia sklepu w systemie 24/7.

Rok 2019 był także intensywny w zakresie otwarć nowych supermarketów Bricomarché. W tym czasie pojawiło się łącznie osiem nowych sklepów w takich miejscowościach jak: Mława, Krzeszowice, Chodzież, Bytom, Aleksandrów Kujawski, Kozienice, Kielce oraz Jelenia Góra. Dla wygody klientów sieć przeprowadziła także relokację supermarketu w Kamiennej Górze. Obecnie ma on m.in. dwukrotnie większą powierzchnię, a co za tym idzie szerszą gamę produktową. Ponadto w 2019 roku sieć zakończyła strategię otwarcia sześciu składów budowlanych, udostępniając klientom ostatni z nich – w Siemianowicach Śląskich. Nadrzędnym celem składów, które swoim zasięgiem obejmują całą Polskę, było zwiększenie sprzedaży materiałów budowlanych oraz kompleksowa obsługa firm i klientów planujących remont, budowę lub zmiany w ogrodzie.

Współcześni klienci doceniają innowacyjne rozwiązania, dlatego w wielu kwestiach staramy się być pionierami. Przykładem może być oferowanie dostawy do Bricomatów, w których można odebrać także wielkogabarytowe towary. Jesteśmy zadowoleni, że strategia, którą realizuje sieć Bricomarché zapewnia stały wzrost jej obrotów mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje Mamy ambitne plany na 2020 rok. Planujemy m.in. rozwijać usługi z zakresu e-commerce. Chcemy także, by nasza sieć z produktami dla domu i ogrody była dostępna w przynajmniej 15 nowych lokalizacjach.

Grupa Muszkieterów inwestuje w Polsce od ponad 20 lat

Jednym z istotnych działań, wpływających na wzmocnienie pozycji Grupy Muszkieterów na rynku, było dokapitalizowanie obu sieci – Intermarché i Bricomarché – w 2019 roku. Kapitał zakładowy sieci supermarketów spożywczych zwiększył się z 83 do 91 milionów złotych. Natomiast kapitał sieci supermarketów typu „dom i ogród” został podniesiony ze 110 do 138 milionów złotych. Zwiększenie kapitału zakładowego obu sieci to również podniesienie wiarygodności Grupy wśród kontrahentów oraz zdolności kredytowej spółek, a także potwierdzenie, że Grupa wiąże swoją przyszłość z Polską.

Jako Grupa Muszkieterów chcemy dalej rozwijać obie nasze sieci na polskim rynku. Potwierdzeniem tego są zarówno zrealizowane, jak i planowane inwestycje. Co szczególnie warte podkreślenia w ciągu ponad 20 lat naszej obecności w Polsce zainwestowaliśmy około 2 miliardy złotych w zakup gruntów, a także budowę nowych placówek handlowych. Konsekwentnie będziemy realizować wypracowaną strategię, która mimo wyzwań z jakimi mierzy się cała branża, przyniosła oczekiwany efekt w postaci wzrostu obrotów Grupy Muszkieterówmówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.