Hakerzy stosują steganografię do dystrybucji malware’u
Przesyłanie wiadomości e-mail z zainfekowanymi załącznikami stało się jedną z ulubionych taktyk stosowanych przez hakerów. Jest to prosta i dość skuteczna metoda, która w ostatnim czasie zaczyna zawodzić, bowiem coraz lepiej z przechwytywaniem tego typu wiadomości radzą sobie systemy zabezpieczające. Dlatego cyberprzestępcy poszukują cały czas nowych sposobów pozwalających oszukać oprogramowanie stojące na straży sieci i danych. Jednym z przykładów jest steganografia, czyli ukrywania informacji w powszechnie dostępnych wiadomościach. Jeśli chodzi o cyberbezpieczeństwo, steganografia odnosi się do osadzania złośliwego kodu w pozornie łagodnych plikach, mogą to być np. obrazy bądź filmy. Cisco Tales zwraca uwagę na nowy sposób rozprzestrzeniania się malware’u ObliqueRAT, który pozwala napastnikom uzyskać zdalny dostęp do przejętego komputera. ObliqueRAT nie jest nowym wirusem, aczkolwiek wcześniej był dystrybuowany za pomocą wiadomości phishingowych zawierających załączniki ze złośliwymi makrami osadzonymi w plikach Microsoft Office. Tym razem hakerzy wysyłają e-maile z linkami przekierowującymi potencjalne ofiary na zainfekowane witryny internetowe z obrazami w formacie BMP. Choć pliki graficzne zawierają prawdziwe dane obrazu, to umieszczono w nich również tzw. wykonywalne bajty, pozwalające uruchomić trojana.
- Steganografia jest używana od pewnego czasu w cyberatakach, jednak nie była do tej pory popularną metodą. Niewykluczone, że w najbliższym czasie nastąpi jej rozkwit. Cyberprzestępcy doskonale zdają sobie sprawę, że narzędzia do zwalczania złośliwego oprogramowania, a zwłaszcza firewalle, często mają problem z prawidłową identyfikacją plików graficznych, w których osadzony jest kod. Są one bardzo trudne do wykrycia, ponieważ wyglądają identycznie jak zwykłe pliki graficzne - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.