Hakerzy stosują steganografię do dystrybucji malware’u
Przesyłanie wiadomości e-mail z zainfekowanymi załącznikami stało się jedną z ulubionych taktyk stosowanych przez hakerów. Jest to prosta i dość skuteczna metoda, która w ostatnim czasie zaczyna zawodzić, bowiem coraz lepiej z przechwytywaniem tego typu wiadomości radzą sobie systemy zabezpieczające. Dlatego cyberprzestępcy poszukują cały czas nowych sposobów pozwalających oszukać oprogramowanie stojące na straży sieci i danych. Jednym z przykładów jest steganografia, czyli ukrywania informacji w powszechnie dostępnych wiadomościach. Jeśli chodzi o cyberbezpieczeństwo, steganografia odnosi się do osadzania złośliwego kodu w pozornie łagodnych plikach, mogą to być np. obrazy bądź filmy. Cisco Tales zwraca uwagę na nowy sposób rozprzestrzeniania się malware’u ObliqueRAT, który pozwala napastnikom uzyskać zdalny dostęp do przejętego komputera. ObliqueRAT nie jest nowym wirusem, aczkolwiek wcześniej był dystrybuowany za pomocą wiadomości phishingowych zawierających załączniki ze złośliwymi makrami osadzonymi w plikach Microsoft Office. Tym razem hakerzy wysyłają e-maile z linkami przekierowującymi potencjalne ofiary na zainfekowane witryny internetowe z obrazami w formacie BMP. Choć pliki graficzne zawierają prawdziwe dane obrazu, to umieszczono w nich również tzw. wykonywalne bajty, pozwalające uruchomić trojana.
- Steganografia jest używana od pewnego czasu w cyberatakach, jednak nie była do tej pory popularną metodą. Niewykluczone, że w najbliższym czasie nastąpi jej rozkwit. Cyberprzestępcy doskonale zdają sobie sprawę, że narzędzia do zwalczania złośliwego oprogramowania, a zwłaszcza firewalle, często mają problem z prawidłową identyfikacją plików graficznych, w których osadzony jest kod. Są one bardzo trudne do wykrycia, ponieważ wyglądają identycznie jak zwykłe pliki graficzne - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.