Hakerzy ukradli dane milionów klientów Robinhood
Cyberprzestępcy wykorzystali metodę inżynierii społecznej i uzyskali informacje pozwalające przeprowadzić atak od pracownika obsługi klienta w trakcie rozmowy telefonicznej. Robinson zapewnia, że poszkodowani klienci nie ponieśli żadnych strat finansowych. Z informacji opublikowanych przez usługodawcę wynika, że napastnicy uzyskali dostęp do adresów e-mail około pięciu milionów osób, a także imiona i nazwiska innej grupy liczącej około dwa miliony osób. W przypadku 310 klientów wyciekły dodatkowe informacje, takie jak data urodzenia czy kod pocztowy. Hakerzy weszli też w posiadanie szczegółowych danych dotyczących 10 osób. Nawet po tym jak Robinhood powstrzymał atak, cyberprzestępcy próbowali wyłudzić pieniądze, grożąc ujawnieniem skradzionych danych.
- Należy pamiętać, że ujawnione adresy e-mail i pełne imiona i nazwiska mogą w końcu trafić w ręce innych napastników, którzy będą próbowali wykorzystać je w programach phishingowych i różnego rodzaju oszustwach. Dlatego też klienci powinni wykazać się wyjątkową ostrożnością przy odbieraniu e-maili pochodzących od firmy Robinhood. Niewykluczone, że część z nich może być wysyłana przez oszustów, którzy wykradli dane lub zakupili je w Darkwebie - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Klienci firmy, która padła ofiarą cyberataku, powinni skontaktować się z nią bezpośrednio za pośrednictwem strony internetowej lub oficjalnej aplikacji. Ponadto powinni zmienić hasła i włączyć uwierzytelnianie w wieloskładnikowe dla wszystkich swoich kont. Na pewno warto korzystać z narzędzi do ochrony tożsamości cyfrowej, które aktywnie monitorują cyfrowy ślad oraz informują za pomocą alertów o nowych naruszeniach i zagrożeniach prywatności.
Źródło: marken.com.pl ; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.