124 sklepy sezonowe sieci Żabka ułatwią klientom wypoczynek
W tym roku Żabka uruchomi 124 sklepy sezonowe, czyli o ponad 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Pierwsze z nich, w popularnych nadbałtyckich miejscowościach, zostały otwarte już w drugiej połowie kwietnia, dzięki czemu klienci mogli z nich korzystać podczas wypoczynku w trakcie długiego weekendu majowego. Docelowo, większość będzie otwarta przed Bożym Ciałem. W tym roku sezonowe Żabki pojawią się w 24 nowych lokalizacjach, m.in. w osadzie Przyjezierze nad Jeziorem Ostrowskim (woj. kujawsko-pomorskie), w kaszubskich wsiach Nadole i Swornegacie (woj. pomorskie), we wsi Mielenko na Pojezierzu Słowińskim (woj. zachodniopomorskie) oraz w stolicy polskiego żeglarstwa, czyli Giżycku (woj. warmińsko-mazurskie). Sklepy sezonowe zapewniają wygodę turystom, dając im stały dostęp do oferowanych przez sieć produktów i usług. Są także szansą na dodatkowy rozwój i przychód dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach.
– Z roku na rok otwieramy coraz więcej sklepów sezonowych po to, aby być jeszcze bliżej naszych klientów i upraszać im życie, a w konsekwencji uwalniać ich czas. Chcemy, by w trakcie wakacyjnych urlopów czy weekendowych wyjazdów mogli w pełni cieszyć się wypoczynkiem. Bez względu na miejsce – zarówno w nadbałtyckich miejscowościach, jak i nad mazurskimi jeziorami – w sezonowych Żabkach można znaleźć dobrze znany klientom asortyment, który jest sprawdzonym i bezpiecznym wyborem, a także skorzystać z szeregu wygodnych usług – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Coraz więcej sezonowych Żabek
Pierwsze modułowe sklepy sezonowe Żabki powstały w 2016 roku nad morzem – w Międzywodziu i Międzyzdrojach. Od początku są one bardzo dobrze postrzegane przez klientów i współpracujących z siecią franczyzobiorców, dlatego co roku Żabka rozwija ten koncept. Sklepy sezonowe sieci Żabka to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie postawionych pawilonach. Sieć rozwija koncept w miejscowościach letniskowo-turystycznych, które klienci wybierają jako cel swoich wakacyjnych urlopów czy weekendowych wycieczek.
– W zeszłym roku prowadziłam sklep sezonowy w Trzęsaczu, w tym zdecydowałam się na placówkę zlokalizowaną w Międzyzdrojach. Tego typu punkty handlowe mają bardzo duży potencjał sprzedażowy i są chętnie odwiedzane przez klientów – mówi Barbara Budnik, franczyzobiorczyni sklepu Żabka. – Zarządzanie taką placówką to bardzo ciekawe doświadczenie zawodowe, które przynosi również wymierne korzyści finansowe – dodaje.
W 2023 roku Żabka uruchomi aż 28 kontenerowych sklepów sezonowych oraz 96 placówek stacjonarnych, również działających sezonowo. Najwięcej sezonowych Żabek pojawi się nad Bałtykiem – m.in. 8 w Mielnie, 7 w Łebie, 7 w Niechorzu, 6 w Jarosławcu, 6 w Międzywodziu, 6 we Władysławowie i 5 w Rewalu. Placówki sezonowe Żabki działać będą także nad jeziorami – w miejscowościach Giżycko, Jedwabno, Mikołajki, Ruciane Nida (wszystkie w woj. warmińsko-mazurskim), Nowęcin (woj. pomorskie) oraz Okuninka i Zwierzyniec (obie w woj. lubelskim). Sezonowych Żabek nie zabraknie także w miejscowościach położonych nad zalewami. Znaleźć je będzie można w Sielpi Wielkiej nad zalewem Sielpia (woj. świętokrzyskie) oraz w Nowej Łuce nad zalewem Siemianówka (woj. podlaskie).
Korzyści dla klientów i dla franczyzobiorców
Sklepy sezonowe to z jednej strony wygoda dla turystów, którzy mogą w nich wygodnie dokonywać codziennych zakupów spożywczych w czasie urlopu, wybierając spośród dobrze znanych sobie produktów. Z drugiej strony, to możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla współpracujących z siecią franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach w regionie.
Co więcej, łącznie 17 sklepów, które były sklepami sezonowymi, jest obecnie sklepami stałymi. Są wśród nich m.in. placówki w Charzykowach, Dziwnówku, Mielnie, Niechorzu czy Rewalu. Dzięki temu klienci przez cały rok dostęp do oferowanych przez Żabkę produktów i usług, a franczyzobiorcy mogą dalej rozwijać swój biznes z Żabką.
– Mój sklep w Międzyzdrojach usytuowany jest przy Promenadzie Gwiazd i odwiedza go codziennie bardzo dużo klientów, a wielu już o 6 rano czeka na ciepłe bułki. Nasi klienci są bardzo wymagający. Znają Żabkę, a w sklepach zlokalizowanych w miejscowościach turystycznych szukają swoich ulubionych produktów. Ważna jest zatem dbałość o codzienne dostawy i świeże produkty – mówi Barbara Budnik.
Jako sieć, Żabka zapewnia prowadzącym sklepy sezonowe franczyzobiorcom pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwia prowadzenie takiego punktu zgodnie ze standardami sieci. Franczyzobiorcy jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.