124 sklepy sezonowe sieci Żabka ułatwią klientom wypoczynek
W tym roku Żabka uruchomi 124 sklepy sezonowe, czyli o ponad 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Pierwsze z nich, w popularnych nadbałtyckich miejscowościach, zostały otwarte już w drugiej połowie kwietnia, dzięki czemu klienci mogli z nich korzystać podczas wypoczynku w trakcie długiego weekendu majowego. Docelowo, większość będzie otwarta przed Bożym Ciałem. W tym roku sezonowe Żabki pojawią się w 24 nowych lokalizacjach, m.in. w osadzie Przyjezierze nad Jeziorem Ostrowskim (woj. kujawsko-pomorskie), w kaszubskich wsiach Nadole i Swornegacie (woj. pomorskie), we wsi Mielenko na Pojezierzu Słowińskim (woj. zachodniopomorskie) oraz w stolicy polskiego żeglarstwa, czyli Giżycku (woj. warmińsko-mazurskie). Sklepy sezonowe zapewniają wygodę turystom, dając im stały dostęp do oferowanych przez sieć produktów i usług. Są także szansą na dodatkowy rozwój i przychód dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach.
– Z roku na rok otwieramy coraz więcej sklepów sezonowych po to, aby być jeszcze bliżej naszych klientów i upraszać im życie, a w konsekwencji uwalniać ich czas. Chcemy, by w trakcie wakacyjnych urlopów czy weekendowych wyjazdów mogli w pełni cieszyć się wypoczynkiem. Bez względu na miejsce – zarówno w nadbałtyckich miejscowościach, jak i nad mazurskimi jeziorami – w sezonowych Żabkach można znaleźć dobrze znany klientom asortyment, który jest sprawdzonym i bezpiecznym wyborem, a także skorzystać z szeregu wygodnych usług – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Coraz więcej sezonowych Żabek
Pierwsze modułowe sklepy sezonowe Żabki powstały w 2016 roku nad morzem – w Międzywodziu i Międzyzdrojach. Od początku są one bardzo dobrze postrzegane przez klientów i współpracujących z siecią franczyzobiorców, dlatego co roku Żabka rozwija ten koncept. Sklepy sezonowe sieci Żabka to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie postawionych pawilonach. Sieć rozwija koncept w miejscowościach letniskowo-turystycznych, które klienci wybierają jako cel swoich wakacyjnych urlopów czy weekendowych wycieczek.
– W zeszłym roku prowadziłam sklep sezonowy w Trzęsaczu, w tym zdecydowałam się na placówkę zlokalizowaną w Międzyzdrojach. Tego typu punkty handlowe mają bardzo duży potencjał sprzedażowy i są chętnie odwiedzane przez klientów – mówi Barbara Budnik, franczyzobiorczyni sklepu Żabka. – Zarządzanie taką placówką to bardzo ciekawe doświadczenie zawodowe, które przynosi również wymierne korzyści finansowe – dodaje.
W 2023 roku Żabka uruchomi aż 28 kontenerowych sklepów sezonowych oraz 96 placówek stacjonarnych, również działających sezonowo. Najwięcej sezonowych Żabek pojawi się nad Bałtykiem – m.in. 8 w Mielnie, 7 w Łebie, 7 w Niechorzu, 6 w Jarosławcu, 6 w Międzywodziu, 6 we Władysławowie i 5 w Rewalu. Placówki sezonowe Żabki działać będą także nad jeziorami – w miejscowościach Giżycko, Jedwabno, Mikołajki, Ruciane Nida (wszystkie w woj. warmińsko-mazurskim), Nowęcin (woj. pomorskie) oraz Okuninka i Zwierzyniec (obie w woj. lubelskim). Sezonowych Żabek nie zabraknie także w miejscowościach położonych nad zalewami. Znaleźć je będzie można w Sielpi Wielkiej nad zalewem Sielpia (woj. świętokrzyskie) oraz w Nowej Łuce nad zalewem Siemianówka (woj. podlaskie).
Korzyści dla klientów i dla franczyzobiorców
Sklepy sezonowe to z jednej strony wygoda dla turystów, którzy mogą w nich wygodnie dokonywać codziennych zakupów spożywczych w czasie urlopu, wybierając spośród dobrze znanych sobie produktów. Z drugiej strony, to możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla współpracujących z siecią franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach w regionie.
Co więcej, łącznie 17 sklepów, które były sklepami sezonowymi, jest obecnie sklepami stałymi. Są wśród nich m.in. placówki w Charzykowach, Dziwnówku, Mielnie, Niechorzu czy Rewalu. Dzięki temu klienci przez cały rok dostęp do oferowanych przez Żabkę produktów i usług, a franczyzobiorcy mogą dalej rozwijać swój biznes z Żabką.
– Mój sklep w Międzyzdrojach usytuowany jest przy Promenadzie Gwiazd i odwiedza go codziennie bardzo dużo klientów, a wielu już o 6 rano czeka na ciepłe bułki. Nasi klienci są bardzo wymagający. Znają Żabkę, a w sklepach zlokalizowanych w miejscowościach turystycznych szukają swoich ulubionych produktów. Ważna jest zatem dbałość o codzienne dostawy i świeże produkty – mówi Barbara Budnik.
Jako sieć, Żabka zapewnia prowadzącym sklepy sezonowe franczyzobiorcom pawilon wraz z całym wyposażeniem i umożliwia prowadzenie takiego punktu zgodnie ze standardami sieci. Franczyzobiorcy jako niezależni przedsiębiorcy, samodzielnie podejmują decyzje dotyczące zatrudnienia pracowników, w tym rekrutacji oraz ewentualnych benefitów.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.