Komunikaty PR

2022 vs. 2023 oczami TP Vision

2023-01-20  |  15:00
Biuro prasowe

 

TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound: najważniejsze wydarzenia 2022, trendy rynkowe i ewolucja roli telewizora w gospodarstwie domowym, rozwój technologii, wyzwania na rok 2023.

 

2022 w pigułce

W roku ubiegłym TP Vision obchodziło 10-lecie działalności. W ciągu tej dekady firma skupiała się głównie na jakości obrazu i dźwięku oraz wzornictwie. Jej „procesor obrazu” był w tym okresie wielokrotnie nagradzany, wprowadzono szereg innowacji w dziedzinie oprogramowania, zaczęto wykorzystywać sztuczną inteligencję, która automatycznie dostosowuje ustawienia - w zależności od odtwarzanych treści.

 

Istotnym wydarzeniem ubiegłego roku było w Polsce przejście na nowy standard telewizji naziemnej, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży telewizorów, szczególnie tych o małych przekątnych, z tzw. segmentu entry.

 

W roku 2022, pierwszy raz w historii w ostatnim kwartale, miało miejsce ważne wydarzenie sportowe - piłkarskie mistrzostwa świata. Przed tak dużym wydarzeniem sportowym zawsze widoczny jest wzrost sprzedaży telewizorów. Tak było i tym razem, tylko w pierwszej połowie 2022 roku sprzedaż telewizorów OLED Ambilight marki Philips wzrosła o 48% r/r i była większa niż dynamika wzrostu całego rynku. Docenione zostały także nowo wprowadzone produkty - telewizory OLED+937, OLED807 i PUS8807 oraz soundbar Fidelio FB1, które zdobyły prestiżowe nagrody EISA jako produkty roku 2022/23.

 

- Powodem do dumy są dla nas także nominacje do Red Dot Award – prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa, zwanych często „Oskarami designu”, a także iF Design Awards – jednych z najbardziej rozpoznawalnych i najstarszych niezależnych wyróżnień w dziedzinie jakości designu na świecie, przyznane wspomnianym modelom, a także i nowym wytrzymałym głośnikom bezprzewodowym GO, mówi Tomasz Miśkiewicz, Dyrektor Marketingu w TP Vision Polska.

 

Trendy 2022 vs. 2023

W 2022 roku marka Philips TV wprowadziła na rynek telewizor w rozmiarze aż 86 cali - z serii The One. Zainteresowanie tym modelem pokazuje, że oczekiwania użytkowników ewoluują - oczekują oni coraz większych ekranów i zaawansowanych technologii. Chcą mieć możliwość przesyłania filmów bezpośrednio z telefonu do telewizora czy strumieniowego przesyłania obrazów - np. z kamery bezpieczeństwa. Następuje także szybki rozwój asystentów mowy.

 

- Telewizor w gospodarstwie domowym staje się coraz bardziej centralnym węzłem. Warto też zwrócić uwagę na jeszcze jeden trend. Telewizor zaczyna pełnić funkcję dekoracyjną, kiedy nie jest włączony - klienci coraz częściej nie chcą już mieć czarnego ekranu na ścianie. Stąd coraz większa popularność takich rozwiązań jak Ambilight Aurora stosowana w nowych generacjach telewizorów Philips, mówi Tomasz Miśkiewicz.

 

Ambilight Aurora i rozwój technologii

Ambilight Aurora to aplikacja dostępna w wybranych modelach telewizorów Philips, która pozwala zmienić urządzenie, kiedy z niego nie korzystamy, w ruchomy lub statyczny obraz wychodzący płynnie poza ramy ekranu. Wybierać można spośród kilku dostępnych animacji i grafik dobranych tak, aby pasowały do różnego charakteru wnętrz.

 

Z myślą o osobach, które instalują telewizory w sypialniach, powstała natomiast funkcja AmbiWakeup, łącząca alarm dźwiękowy z podświetleniem Ambilight, które łagodnie wybudza, imitując np. wschód słońca.

 

Warto też wspomnieć o dalszym rozwoju technologii OLED. Na rynku pojawiły się już najnowsze panele OLED-EX, w których związki na bazie wodoru zastąpiono bardziej wydajnym i stabilnym deuterem. W 2022 roku wyposażone zostały w nie modele Philips OLED807 oraz flagowe Philips OLED+907 i OLED+937. Dzięki temu rozwiązaniu wspomniane telewizory oferują o 30% jaśniejszy obraz niż w przypadku standardowego ekranu OLED.

 

Wyzwania 2023

Trudna sytuacja gospodarcza, inflacja – to dziś największe wyzwania, z którymi mierzy się zresztą wiele branż. Rosnące ceny, a co za tym idzie – mniej zasobne portfele klientów, mogą zniechęcać do zakupów, zwłaszcza towarów niebędących dobrami pierwszej potrzeby.

 

- Żyjemy w trudnych czasach, jednak doświadczenia konsumenckie, które jesteśmy w stanie dostarczyć za pośrednictwem naszych wielokrotnie nagradzanych produktów, są dobrze przyjmowane przez rynek, co miejmy nadzieję pozwoli nam zapewnić konsekwentny dwucyfrowy wzrost telewizorów Premium OLED Ambilight i produktów segmentu GO Sport w 2023 roku, mówi Tomasz Miśkiewicz.

 

Kilka lat temu marka Philips TV zdecydowała się na wprowadzenie serii telewizorów The One, które oferują najważniejsze funkcje modeli z wyższej półki, ale w niewygórowanej cenie. Firma liczy, że w obecnej sytuacji również ta linia produktowa ma szansę zostać hitem sprzedażowym.

 

TP Vision zaprezentuje swoje szczegółowe wyniki biznesowe, a także zapowiedzi nowych produktów w segmencie TV i audio, na dorocznej konferencji w Amsterdamie, 7 lutego.

 

 

***

TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel JYSK w Galerii Północnej przyciąga tłumy. Mocny debiut marki w północnej części Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:00

JYSK w Galerii Północnej przyciąga tłumy. Mocny debiut marki w północnej części

  Klienci Galerii Północnej bardzo pozytywnie przyjęli JYSK. Trzechsetny sklep należący do jednego z liderów na rynku z sukcesem zadebiutował w obiekcie. Tylko w ciągu
Handel Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości
2024-04-24 | 13:00

Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości

Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim
Handel Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.