Komunikaty PR

4 powody, dlaczego warto wejść w sprzedaż online

2023-04-27  |  10:00
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Coraz więcej przedsiębiorstw posiadających sklepy stacjonarne decyduje się również na rozpoczęcie sprzedaży online. Według analizy przeprowadzonej przez PwC „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce” obecnie w Polsce ponad 150 tys. firm oferuje dostęp do towarów i usług za pomocą sklepów online bądź platform sprzedażowych. Aby zyskać przewagę nad konkurencją każdy przedsiębiorca powinien rozważyć wprowadzenie tej opcji również w swojej firmie. Oto 4 główne powody, dlaczego warto wejść w sprzedaż internetową.

 

1.Dotarcie do większej liczby klientów i brak barier geograficznych

Pandemia, cyfryzacja społeczeństwa, zmiana zachowań i preferencji zakupowych konsumentów niewątpliwie wpłynęły na rozwój branży e-commerce. Wiele osób docenia zakupy online za ich szybkość, wygodę, szeroki asortyment, a także możliwość błyskawicznego porównania cen. Ważna jest również kwestia dotarcia z ofertą do większego grona klientów. Obecnie osoby posiadające punkt stacjonarny mogą w prosty sposób zacząć sprzedawać swoje produkty online między innymi na platformach typu marketplace lub skorzystać z gotowego oprogramowania do handlu internetowego. To duże ułatwienie, ponieważ są one łatwe i intuicyjne w użyciu oraz zintegrowane z dostawcami usług kurierskich, porównywarkami cenowymi, mediami społecznościowymi itp. Warto zauważyć, że w przypadku sklepu koszty uruchomienia placówki stacjonarnej mogą być o wiele wyższe niż tej online – nie musimy inwestować w drogi lokal w centrum miasta. Sklep internetowy możemy prowadzić nawet z domu.

2. Zwiększenie konkurencyjności oraz zysków firmy, a także poprawa wizerunku

Według raportu Gemius „E-Commerce w Polsce 2022” dostępność oferty 24 godziny na dobę jest czynnikiem, który najbardziej zachęca użytkowników do realizacji transakcji online – jest to element wskazany przez ponad ¾ badanych. Wprowadzając możliwość zakupu przez internet przedsiębiorcy mogą wyprzedzić konkurencję, która funkcjonuje tylko poprzez sklepy stacjonarne działające w ograniczonych godzinach. Prowadzenie sprzedaży w wielu kanałach pozwoli w dłuższej perspektywie osiągnąć lepsze wyniki finansowe.

- Obecnie światy online i offline przenikają się, a klienci oczekują szybkich, nowoczesnych rozwiązań. Jak im uprościć życie? Dobrą opcją, jeśli nie mamy jeszcze sklepu internetowego, jest np. udostępnienie płatności za zamawiany towar lub usługę poprzez Generator Linków, który uruchomiliśmy w PolCard from Fiserv. Obecnie ta funkcja bardzo dobrze sprawdza się np. w hotelach. Aby konsument mógł zapłacić bez wychodzenia z domu wystarczy przesłać mu wygenerowany link np. mailem, a on sam wybiera najwygodniejszą dla siebie formę płatności. Z kolei w przypadku sprzedaży szybciej zbywalnych produktów w sklepach internetowych lepiej sprawdzi się bramka płatnicza. Wszystko zależy od profilu i skali biznesu – mówi Grzegorz Kucaba, dyrektor ds. e-commerce w Fiserv Polska, działającym pod marką PolCard from Fiserv.

Klienci cenią przede wszystkim wygodę, dlatego wchodząc w sprzedaż online ważne jest udostępnienie im różnych form płatności. Według badania Blue Media „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”, najczęściej wybieraną formą płatności przez internautów jest BLIK. Na kolejnych miejscach znalazły się szybkie przelewy elektroniczne oraz płatności kartą.

- Dostępność ulubionych form zapłaty jest najbardziej motywującym elementem podczas robienia zakupów przez internet dla 52 proc. konsumentów według raportu Gemius „E-Commerce w Polsce 2022”. W konsekwencji brak preferowanej formy płatności może spowodować porzucenie koszyka zakupowego. Klienci mają odmienne przyzwyczajenia, dlatego też warto w swoim sklepie udostępnić im wszystkie najpopularniejsze metody realizacji transakcji, czyli szybkie e-przelewy, karty, portfele elektroniczne (Google Pay, Apple Pay) czy BLIK. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z usług jednego agenta rozliczeniowego zarówno w swoim sklepie stacjonarnym, jak i w sprzedaży online. Kompleksowe podejście pozwoli zaoszczędzić czas oraz uzyskać dostęp do szerokiej gamy usług dodatkowych – mówi Grzegorz Kucaba, dyrektor ds. e-commerce w Fiserv Polska, działającym pod marką PolCard from Fiserv.

3. Możliwość wprowadzenia analizy i badania swoich odbiorców

Obecnie funkcjonujące systemy e-commerce pozwalają na badanie kim są klienci oraz jakie są ich preferencje. Można zastosować między innymi narzędzia analityczne Google czy wszelkiego rodzaju systemy marketing automation. Wprowadzenie takich rozwiązań to duża przewaga handlu internetowego nad tradycyjnym. Lepsze poznanie klientów oparte na konkretnych danych pozwoli na uatrakcyjnienie oferty oraz dopasowanie jej do ich upodobań. Regularne monitorowanie wyników sprzedaży (w tym np. o preferowanych produktach, szczytowych godzinach, wpływie promocji i obniżek cen) oraz wiedza o preferencjach konsumentów to argumenty, które zdecydowanie przemawiają za wejściem w świat sprzedaży online.

4. Szybki kontakt z klientami oraz lepsza prezentacja oferty

E-commerce umożliwia także stały kontakt z klientami poprzez zastosowanie między innymi chatbotów czy wirtualnych asystentów. Można regularnie wysyłać im np. informacje o aktualnych promocjach czy zmianach.

Posiadanie własnego sklepu internetowego pozwala również na lepsze przedstawienie produktów z oferty. Warto zastosować różnego rodzaju formy graficzne, prezentacje itp., które dobrze zadziałają na wyobraźnie konsumenta i zachęcą go do zakupu.

Wejście w sprzedaż online szansą dla biznesu

Niskie koszty wejścia w sprzedaż online oraz możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców powodują, że zdecydowanie warto spróbować rozwinąć biznes również w tym kanale. Dodatkowo e-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się rynków, więc można prognozować, że zainteresowanie nim będzie rosło także w przyszłości.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.