Komunikaty PR

4 powody, dlaczego warto wejść w sprzedaż online

2023-04-27  |  10:00
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Coraz więcej przedsiębiorstw posiadających sklepy stacjonarne decyduje się również na rozpoczęcie sprzedaży online. Według analizy przeprowadzonej przez PwC „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce” obecnie w Polsce ponad 150 tys. firm oferuje dostęp do towarów i usług za pomocą sklepów online bądź platform sprzedażowych. Aby zyskać przewagę nad konkurencją każdy przedsiębiorca powinien rozważyć wprowadzenie tej opcji również w swojej firmie. Oto 4 główne powody, dlaczego warto wejść w sprzedaż internetową.

 

1.Dotarcie do większej liczby klientów i brak barier geograficznych

Pandemia, cyfryzacja społeczeństwa, zmiana zachowań i preferencji zakupowych konsumentów niewątpliwie wpłynęły na rozwój branży e-commerce. Wiele osób docenia zakupy online za ich szybkość, wygodę, szeroki asortyment, a także możliwość błyskawicznego porównania cen. Ważna jest również kwestia dotarcia z ofertą do większego grona klientów. Obecnie osoby posiadające punkt stacjonarny mogą w prosty sposób zacząć sprzedawać swoje produkty online między innymi na platformach typu marketplace lub skorzystać z gotowego oprogramowania do handlu internetowego. To duże ułatwienie, ponieważ są one łatwe i intuicyjne w użyciu oraz zintegrowane z dostawcami usług kurierskich, porównywarkami cenowymi, mediami społecznościowymi itp. Warto zauważyć, że w przypadku sklepu koszty uruchomienia placówki stacjonarnej mogą być o wiele wyższe niż tej online – nie musimy inwestować w drogi lokal w centrum miasta. Sklep internetowy możemy prowadzić nawet z domu.

2. Zwiększenie konkurencyjności oraz zysków firmy, a także poprawa wizerunku

Według raportu Gemius „E-Commerce w Polsce 2022” dostępność oferty 24 godziny na dobę jest czynnikiem, który najbardziej zachęca użytkowników do realizacji transakcji online – jest to element wskazany przez ponad ¾ badanych. Wprowadzając możliwość zakupu przez internet przedsiębiorcy mogą wyprzedzić konkurencję, która funkcjonuje tylko poprzez sklepy stacjonarne działające w ograniczonych godzinach. Prowadzenie sprzedaży w wielu kanałach pozwoli w dłuższej perspektywie osiągnąć lepsze wyniki finansowe.

- Obecnie światy online i offline przenikają się, a klienci oczekują szybkich, nowoczesnych rozwiązań. Jak im uprościć życie? Dobrą opcją, jeśli nie mamy jeszcze sklepu internetowego, jest np. udostępnienie płatności za zamawiany towar lub usługę poprzez Generator Linków, który uruchomiliśmy w PolCard from Fiserv. Obecnie ta funkcja bardzo dobrze sprawdza się np. w hotelach. Aby konsument mógł zapłacić bez wychodzenia z domu wystarczy przesłać mu wygenerowany link np. mailem, a on sam wybiera najwygodniejszą dla siebie formę płatności. Z kolei w przypadku sprzedaży szybciej zbywalnych produktów w sklepach internetowych lepiej sprawdzi się bramka płatnicza. Wszystko zależy od profilu i skali biznesu – mówi Grzegorz Kucaba, dyrektor ds. e-commerce w Fiserv Polska, działającym pod marką PolCard from Fiserv.

Klienci cenią przede wszystkim wygodę, dlatego wchodząc w sprzedaż online ważne jest udostępnienie im różnych form płatności. Według badania Blue Media „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”, najczęściej wybieraną formą płatności przez internautów jest BLIK. Na kolejnych miejscach znalazły się szybkie przelewy elektroniczne oraz płatności kartą.

- Dostępność ulubionych form zapłaty jest najbardziej motywującym elementem podczas robienia zakupów przez internet dla 52 proc. konsumentów według raportu Gemius „E-Commerce w Polsce 2022”. W konsekwencji brak preferowanej formy płatności może spowodować porzucenie koszyka zakupowego. Klienci mają odmienne przyzwyczajenia, dlatego też warto w swoim sklepie udostępnić im wszystkie najpopularniejsze metody realizacji transakcji, czyli szybkie e-przelewy, karty, portfele elektroniczne (Google Pay, Apple Pay) czy BLIK. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z usług jednego agenta rozliczeniowego zarówno w swoim sklepie stacjonarnym, jak i w sprzedaży online. Kompleksowe podejście pozwoli zaoszczędzić czas oraz uzyskać dostęp do szerokiej gamy usług dodatkowych – mówi Grzegorz Kucaba, dyrektor ds. e-commerce w Fiserv Polska, działającym pod marką PolCard from Fiserv.

3. Możliwość wprowadzenia analizy i badania swoich odbiorców

Obecnie funkcjonujące systemy e-commerce pozwalają na badanie kim są klienci oraz jakie są ich preferencje. Można zastosować między innymi narzędzia analityczne Google czy wszelkiego rodzaju systemy marketing automation. Wprowadzenie takich rozwiązań to duża przewaga handlu internetowego nad tradycyjnym. Lepsze poznanie klientów oparte na konkretnych danych pozwoli na uatrakcyjnienie oferty oraz dopasowanie jej do ich upodobań. Regularne monitorowanie wyników sprzedaży (w tym np. o preferowanych produktach, szczytowych godzinach, wpływie promocji i obniżek cen) oraz wiedza o preferencjach konsumentów to argumenty, które zdecydowanie przemawiają za wejściem w świat sprzedaży online.

4. Szybki kontakt z klientami oraz lepsza prezentacja oferty

E-commerce umożliwia także stały kontakt z klientami poprzez zastosowanie między innymi chatbotów czy wirtualnych asystentów. Można regularnie wysyłać im np. informacje o aktualnych promocjach czy zmianach.

Posiadanie własnego sklepu internetowego pozwala również na lepsze przedstawienie produktów z oferty. Warto zastosować różnego rodzaju formy graficzne, prezentacje itp., które dobrze zadziałają na wyobraźnie konsumenta i zachęcą go do zakupu.

Wejście w sprzedaż online szansą dla biznesu

Niskie koszty wejścia w sprzedaż online oraz możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców powodują, że zdecydowanie warto spróbować rozwinąć biznes również w tym kanale. Dodatkowo e-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się rynków, więc można prognozować, że zainteresowanie nim będzie rosło także w przyszłości.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.