Komunikaty PR

9 dni dobrych dla Ciebie i dla planety – Westfield Good Festival

2023-04-19  |  16:55
Biuro prasowe

Niezależnie od tego, czy jesteś ekoentuzjastą od dawna, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z byciem eko na co dzień, Westfield Good Festival to wydarzenie dla Ciebie! W ciągu 9 dni Festiwalu, który rusza już 22 kwietnia, w Westfield Arkadia na wszystkich chętnych czekają warsztaty edukacyjne, zbiórka odzieży i elektroodpadów, adopcja roślin oraz specjalna strefa podcastów, których będzie można posłuchać na żywo w trakcie wizyty w centrum. Wśród partnerów wydarzenia znalazły się marki i organizacje, dla których zrównoważony rozwój to codzienność, a działania dobre dla planety wpisane są w ich DNA jak np. Ubrania do Oddania, Too Good Too Go, Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania, ASEKOL PL czy Florabo.

Celem Westfield Good Festival jest budowanie świadomości zrównoważonego rozwoju i przekazywanie praktycznych podpowiedzi, jak działać na co dzień w sposób przyjazny dla planety. Chcemy inspirować i wspierać klientów w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych. Westfield Arkadia już od wielu lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, skutecznie realizując założenia strategii „Better Places 2030” ogłoszonej przez Unibail-Rodamco-Westfield (URW) w 2016 roku. Istotnym elementem tych działań jest edukacja poprzez aktywności organizowane w centrach URW, których doskonałym przykładem jest właśnie Westfield Good Festival.

Pozytywna zmiana dla planety – strefy edukacyjne

W czterech strefach edukacyjnych na klientów czeka szereg aktywności, m.in. zbiórka niepotrzebnej odzieży zorganizowana wspólnie z Ubrania do Oddania. Środki pozyskane w ramach zbiórki zostaną przeznaczone na Fundację Digital University i jej projekt Be.Eco, a klienci, którzy zdecydują się przynieść swoją niepotrzebną odzież do centrum w trakcie wydarzenia, otrzymają specjalną pocztówkę do zasadzenia z nasionami łąki kwietnej. W „zielonej” strefie Florabo wszyscy chętni będą mogli zaadoptować rośliny w ramach akcji „Zielony Weteran”, a także skorzystać z profesjonalnych porad, jak dbać o rośliny w domu, by rosły zdrowo oraz jak planować zieleń wokół nas. Co więcej, w dniach 22-23 i 29-30 kwietnia, w Westfield Arkadia odbędzie się zbiórka elektroodpadów w strefie ASEKOL PL. Klienci w zamian za pozostawione elektroodpady otrzymają sukulenty.

– Wiosna to dobry moment na zmiany i porządki. Zarówno w przestrzeni wokół nas, jak i w życiu codziennym. Poprzez organizację Westfield Good Festival chcemy wspierać klientów w budowaniu świadomości zrównoważonego rozwoju i zachęcać ich do podejmowania bardziej świadomych decyzji zakupowych. Podczas Westfield Good Festival, dzięki proponowanym przez nas warsztatom, podcastom czy strefom edukacyjnym, wszyscy chętni będą mieli okazję dowiedzieć się, jak kupować w bardziej zrównoważony sposób, przerabiać to, co już mamy i nadawać rzeczom drugie życie – mówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia.

Edukacja przez rozrywkę – warsztaty nie tylko ekologiczne

Westfield Good Festival to także okazja do wzięcia udziału w różnorodnych warsztatach. Przedstawiciele Stowarzyszenia Inicjatyw Społeczno-Kulturalnych Stacja Muranów poprowadzą zajęcia z upcyklingu. Uczestnicy stworzą spersonalizowane torby, koszulki farbowane metodą tie-dye oraz ozdobią swoje nieużywane ubrania neonowymi wzorami. Wszystko po to, by niechcianej odzieży nie wyrzucać, a dać jej drugie życie.

Zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci Fundacja Zaczytani przygotowała warsztaty na temat inteligencji emocjonalnej. Wszyscy chętni dowiedzą się, jak budować odporność psychiczną i pracować nad higieną emocjonalną przy pomocy książek, a młodsi nauczą się, jak identyfikować i komunikować swoje uczucia poprzez bajki.

W czasie warsztatów „Mozaiki klimatycznej” uczestnicy dowiedzą się, jak dużo zjawisk, pozornie oderwanych od siebie, w różnych częściach świata, jest ze sobą powiązanych w kontekście zmian klimatu. Z kolei przedstawiciele Too Good To Go przekażą praktyczne wskazówki dotyczące niemarnowania żywności. Podpowiedzą, jak prawidłowo zorganizować lodówkę oraz zaprezentują na żywo nietypowe części warzyw, które wbrew pozorom też można zjeść.

Dla klientów potrzebujących równowagi dostępne będą zajęcia porannej jogi prowadzone przez Anya Yoga, a także Zen Garden zaaranżowany wspólnie z pracownią Florabo.

Podcasty na żywo o zrównoważonym rozwoju i holistycznym podejściu do życia

W Westfield Arkadia zorganizowana zostanie również specjalna strefa podcastowa, w której klienci będą mogli na żywo posłuchać rozmów na temat różnych obszarów zrównoważonego rozwoju oraz holistycznego podejścia do życia. Rozmowy z gośćmi – przedstawicielami firm i podcasterami – poprowadzi Dominika Lenkowska-Piechowska z Who Will Save The Planet. Gośćmi podcastów będą: Karolina Sobańska, Cleo Ćwiek i Anna Cyklińska z fundacji Można Zwariować, Monika Michalska znana jako Pani od Odpadów, Michał Stępień z fundacji „Zaczytani” oraz przedstawiciele firm: Zofia Zochniak z Ubrania do Oddania, Leszek Dąbrowski, przedstawiciel Too Good To Go, Halina Gackowska reprezentująca pracownię Florabo oraz Daria Czarnynoga z marki Balagan.

W ramach rozmów z gośćmi podcastów poruszane będą różne tematy związane ze zrównoważonym rozwojem: od odpowiedzialnych zakupów, przez ograniczanie odpadów, po pielęgnację roślin i celebrowanie codzienności. Każde nagranie zostanie udostępnione na kanale You Tube Westfield Arkadia oraz na platformach streamingowych: Spotify, Apple Podcasts i Google Podcasts.

 Westfield Good Festival jest wydarzeniem otwartym i każdy niezależnie od wieku z pewnością znajdzie tu inicjatywy i aktywności dla siebie. Chcemy pokazać, że każdy z nas, małymi krokami może robić rzeczy dobre dla naszej planety, które przyniosą pozytywną zmianę dla wszystkich – zachęca Piotr Brzozowicz.

Westfield Good Festival to wydarzenie, które po raz pierwszy odbędzie się kwietniu i maju tego roku we wszystkich centrach Westfield w Europie, będąc początkiem corocznego wspólnego świętowania i zabawy poświęconej w całości zrównoważonemu rozwojowi. W Westfield Arkadia, Westfiled Good Festival rozpocznie się 22 kwietnia i potrwa do 30 kwietnia. Szczegółowy harmonogram wydarzenia jest dostępny w mediach społecznościowych na fanpage’ach w serwisach Facebook i Instagram oraz na stronie www.goodfestival.pl. Udział we wszystkich atrakcjach jest bezpłatny.

 

HARMONOGRAM WESTFIELD GOOD FESTIVAL W WESTFIELD ARKADIA

 

STREFA PODCASTU

 

22 kwietnia, godz. 16.00

Karolina Sobańska

Celebruj (nie)codziennie

 

23 kwietnia, godz. 16.00

Florabo

Zaproś do domu “Zielonego Weterana”

 

24 kwietnia, godz. 18.00

Too Good To Go

Jak nie marnować żywności?

 

25 kwietnia, godz. 18.00

Zaczytani

Zdrowo się zaczytaj

 

26 kwietnia, godz. 18.00

Balagan

Wchodząc w buty marki

 

27 kwietnia, godz. 18.00

Ubrania do Oddania

Zosia Zochniak

Outfit Check

 

28 kwietnia, godz. 18.00

Można Zwariować

(Samo)świadomość zakupowa

 

29 kwietnia, godz. 16.00

Pani Od Odpadów

Posegregujmy wiedzę

STREFY EDUKACYJNE

 

22-30 kwietnia

Ubrania Do Oddania:

Zbiórka odzieży

 

22-23 kwietnia | 28-30 kwietnia

Florabo:  Adopcja roślin i porady

 

24-27 kwietnia

Zen Garden

 

22 kwietnia

KIEHL’s: Formuły inspirowane naturą, potwierdzone naukowo

 

23-26 kwietnia

Too Good To Go: Porady ekspertów

 

27-29 kwietnia

4F: Nie wyrzucaj, naprawiaj, przerabiaj

 

30 kwietnia

Biotherm: Skuteczność wsparta przez bionaukę

 

22-23 kwietnia | 29-30 kwietnia

MPO & ASEKOL:

Zbiórka elektroodpadów

 

24-28 kwietnia

MPO & ASEKOL:

Strefa edukacyjna

WARSZTATY

 

22 kwietnia, godz. 11.00-19.00

Poranna joga (1h)

Florabo: przesadzanie roślin (3h)

MPO: segregacja odpadów (3h)

 

23 kwietnia, godz. 11.00-19.00

Poranna joga (1h)

Stacja Muranów: malowanie toreb (3h)

Zaczytani: Bajkoterapia zajęcia dla dzieci (3h)

 

24-25 kwietnia,

godz. 16.00-19.00

Too Good To Go: Kęs za kęsem,

Ratuj planetę razem z nami (3h)

 

26 kwietnia, godz. 16.00-19.00

Stacja Muranów: Eco fashion painting tie-dye (3h)

 

27 kwietnia, godz. 16.00-19.00

Stacja Muranów: Disco neon na tkaninach (3h)

 

28 kwietnia, godz. 16.00-19.00

Zaczytani: Jak budować odporność psychiczną?

 

29 kwietnia, godz. 11.00-19.00

Poranna joga (1h)

Florabo: Pielęgnacja i szpital dla roślin (3h)

Mozaika klimatyczna (4h)

 

30 kwietnia, godz. 11.00-19.00

Poranna joga (1h)

Stacja Muranów: Upcycling ubrań (3h)

Zaczytani: Bajkoterapia zajęcia dla dzieci (3h)

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.