Alsendo zakończyło 2022 rok ze wzrostem. Obiecujący początek 2023.
Wzrost liczby klientów z sektora B2B, rozwój oferty produktowej w modelu SaaS, dodanie kolejnych serwisów kurierskich, a także implementacje nowych integracji z platformami e-commerce - to najważniejsze osiągnięcia Alsendo w 2022 roku. W międzyczasie spółka dokonywała licznych przejęć lokalnych i akwizycji zagranicznych. Z końcem roku firma została wyróżniona w raporcie Digital Champions CEE 2022 doceniającym spółki technologiczne budujące cyfrową gospodarkę.
W ubiegłym roku firma konsekwentnie realizowała strategię rozwoju w trzech kluczowych obszarach biznesu – pozyskując nowych klientów, poszerzając ofertę usług w swoim portfolio oraz przejmując kolejne podmioty na rynku polskim, jak również międzynarodowym.
Wzrost na integracjach klientów i w liczbie przesyłek
Rok 2022 to dla Alsendo blisko 20 proc. wzrost (w porównaniu do 2021 roku) liczby klientów z najbardziej wartościowej grupy, czyli korzystającej z integracji API oraz importów zleceń. Alsendo zanotowało również prawie 95 proc. wzrost liczby przesyłek tylko w tym segmencie klientów, a rekordowym miesiącem okazał się grudzień. Baza wszystkich aktywnych klientów - zarówno z sektora B2B, jak i B2C - w spółkach należących do grupy wynosi obecnie pół miliona.
Rok 2023 firma również rozpoczęła obiecująco – w styczniu platforma logistyczna Apaczka.pl odnotowała dwucyfrowy wzrost wolumenu obsługiwanych przesyłek w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Nowości ofertowe
W pierwszym kwartale 2022 r. firma koncentrowała się na wdrożeniu nowych produktów w modelu SaaS, a w kolejnych dynamicznie rozwijała swoje pozostałe portfolio ofertowe:
- Wdrożenie usług Apaczka PRO w modelu subskrypcyjnym dla e-commerce, umożliwiających m.in. spersonalizowaną komunikację na etapie po-zakupowym, łatwą obsługę zwrotów, czy integrację wielu kanałów sprzedaży, także Allegro Smart.
- Usługa Shoper Przesyłki, zintegrowana z systemem Apaczka.
- Hellmann oraz serwis DPD – nowi przewoźnicy w portfolio, dzięki którym klienci zyskali możliwość nadawania palet w eksporcie do nawet 23 krajów europejskich.
- iPaczka – usługa kurierska powstała we współpracy z iTaxi, realizowana w formule “Same Day Delivery”.
- Nowe funkcje w integracjach – dedykowany plugin mapy punktów nadań i odbiorów, pushtracking, rejestracja klienta z poziomu platformy partnera, czy obsługa umów własnych z przewoźnikami.
“Najważniejszym celem naszego zespołu wdrożeń jest niezmiennie wychodzenie naprzeciw potrzebom naszych klientów w zakresie oferowanych integracji, rozwiązań technologicznych oraz wsparcia w obsłudze technicznej. W minionym roku udostępniliśmy nowe integracje z platformami e-commerce, systemami ERP czy WMS. Nasi partnerzy, tacy jak Shoper, Asseco, Home.pl, Allegro, PrestaShop czy WooCommerce mogą liczyć na bieżące wsparcie w zakresie rozbudowy integracji, a tym samym nasi klienci na najnowsze rozwiązania technologiczne wspierające rozwój ich biznesu” – mówi Kamil Krzos, Project Manager, Alsendo Polska.
Akwizycje w Europie Środkowo-Wschodniej
W ślad za dynamicznym rozwojem portfolio o kolejne nowe rozwiązania, firma konsekwentnie rozwijała się poprzez akwizycje lokalne oraz na arenie międzynarodowej – w pierwszym półroczu przejmując polskie serwisy (TaniKurier.com czy LepszyKurier.pl), natomiast w drugim dokonując przejęć zagranicznych.
We wrześniu 2022 r. grupa Alsendo przejęła większość udziałów w platformie Zaslat.cz zajmującej się integrowaniem usług kurierskich dedykowanych dla klientów indywidualnych i biznesowych w Czechach i na Słowacji. W październiku natomiast została udziałowcem w rumuńskiej spółce Innoship, która oferuje aplikację opartą o algorytmy sztucznej inteligencji, pozwalającą na optymalizację procesów wysyłkowych dla największych e-commerce w regionie CEE.
„Przejęcia dokonane w ubiegłym roku to konsekwencja długofalowej strategii, którą nieustannie realizujemy. Dzięki zagranicznym akwizycjom nie tylko umacniamy zaplecze technologiczne, wzbogacając ofertę o nowe rozwiązania, ale również budujemy silną pozycję na arenie międzynarodowej, zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej. W bieżącym roku dynamika rozwoju nie ulegnie zmianie. W styczniu 2023 oddaliśmy do dyspozycji usługę nadań przesyłek bez drukowania etykiet w serwisie Apaczka.pl oraz Sendit.pl, pozostając strategicznym partnerem dla firmy InPost na rynku polskim” – dopowiada Marcin Susmanek, Członek Zarządu, Alsendo Polska.
Plany biznesowe firmy na 2023 rok w dalszym ciągu związane są z rozbudową oferty produktowej oraz dostarczaniem nowych rozwiązań technologicznych z zakresu logistyki. Ponadto, Alsendo będzie kontynuować integrację spółek w ramach grupy, w celu wypracowania synergii biznesowej oraz technologicznej.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.