Alsendo zakończyło 2022 rok ze wzrostem. Obiecujący początek 2023.

Wzrost liczby klientów z sektora B2B, rozwój oferty produktowej w modelu SaaS, dodanie kolejnych serwisów kurierskich, a także implementacje nowych integracji z platformami e-commerce - to najważniejsze osiągnięcia Alsendo w 2022 roku. W międzyczasie spółka dokonywała licznych przejęć lokalnych i akwizycji zagranicznych. Z końcem roku firma została wyróżniona w raporcie Digital Champions CEE 2022 doceniającym spółki technologiczne budujące cyfrową gospodarkę.
W ubiegłym roku firma konsekwentnie realizowała strategię rozwoju w trzech kluczowych obszarach biznesu – pozyskując nowych klientów, poszerzając ofertę usług w swoim portfolio oraz przejmując kolejne podmioty na rynku polskim, jak również międzynarodowym.
Wzrost na integracjach klientów i w liczbie przesyłek
Rok 2022 to dla Alsendo blisko 20 proc. wzrost (w porównaniu do 2021 roku) liczby klientów z najbardziej wartościowej grupy, czyli korzystającej z integracji API oraz importów zleceń. Alsendo zanotowało również prawie 95 proc. wzrost liczby przesyłek tylko w tym segmencie klientów, a rekordowym miesiącem okazał się grudzień. Baza wszystkich aktywnych klientów - zarówno z sektora B2B, jak i B2C - w spółkach należących do grupy wynosi obecnie pół miliona.
Rok 2023 firma również rozpoczęła obiecująco – w styczniu platforma logistyczna Apaczka.pl odnotowała dwucyfrowy wzrost wolumenu obsługiwanych przesyłek w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Nowości ofertowe
W pierwszym kwartale 2022 r. firma koncentrowała się na wdrożeniu nowych produktów w modelu SaaS, a w kolejnych dynamicznie rozwijała swoje pozostałe portfolio ofertowe:
- Wdrożenie usług Apaczka PRO w modelu subskrypcyjnym dla e-commerce, umożliwiających m.in. spersonalizowaną komunikację na etapie po-zakupowym, łatwą obsługę zwrotów, czy integrację wielu kanałów sprzedaży, także Allegro Smart.
- Usługa Shoper Przesyłki, zintegrowana z systemem Apaczka.
- Hellmann oraz serwis DPD – nowi przewoźnicy w portfolio, dzięki którym klienci zyskali możliwość nadawania palet w eksporcie do nawet 23 krajów europejskich.
- iPaczka – usługa kurierska powstała we współpracy z iTaxi, realizowana w formule “Same Day Delivery”.
- Nowe funkcje w integracjach – dedykowany plugin mapy punktów nadań i odbiorów, pushtracking, rejestracja klienta z poziomu platformy partnera, czy obsługa umów własnych z przewoźnikami.
“Najważniejszym celem naszego zespołu wdrożeń jest niezmiennie wychodzenie naprzeciw potrzebom naszych klientów w zakresie oferowanych integracji, rozwiązań technologicznych oraz wsparcia w obsłudze technicznej. W minionym roku udostępniliśmy nowe integracje z platformami e-commerce, systemami ERP czy WMS. Nasi partnerzy, tacy jak Shoper, Asseco, Home.pl, Allegro, PrestaShop czy WooCommerce mogą liczyć na bieżące wsparcie w zakresie rozbudowy integracji, a tym samym nasi klienci na najnowsze rozwiązania technologiczne wspierające rozwój ich biznesu” – mówi Kamil Krzos, Project Manager, Alsendo Polska.
Akwizycje w Europie Środkowo-Wschodniej
W ślad za dynamicznym rozwojem portfolio o kolejne nowe rozwiązania, firma konsekwentnie rozwijała się poprzez akwizycje lokalne oraz na arenie międzynarodowej – w pierwszym półroczu przejmując polskie serwisy (TaniKurier.com czy LepszyKurier.pl), natomiast w drugim dokonując przejęć zagranicznych.
We wrześniu 2022 r. grupa Alsendo przejęła większość udziałów w platformie Zaslat.cz zajmującej się integrowaniem usług kurierskich dedykowanych dla klientów indywidualnych i biznesowych w Czechach i na Słowacji. W październiku natomiast została udziałowcem w rumuńskiej spółce Innoship, która oferuje aplikację opartą o algorytmy sztucznej inteligencji, pozwalającą na optymalizację procesów wysyłkowych dla największych e-commerce w regionie CEE.
„Przejęcia dokonane w ubiegłym roku to konsekwencja długofalowej strategii, którą nieustannie realizujemy. Dzięki zagranicznym akwizycjom nie tylko umacniamy zaplecze technologiczne, wzbogacając ofertę o nowe rozwiązania, ale również budujemy silną pozycję na arenie międzynarodowej, zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej. W bieżącym roku dynamika rozwoju nie ulegnie zmianie. W styczniu 2023 oddaliśmy do dyspozycji usługę nadań przesyłek bez drukowania etykiet w serwisie Apaczka.pl oraz Sendit.pl, pozostając strategicznym partnerem dla firmy InPost na rynku polskim” – dopowiada Marcin Susmanek, Członek Zarządu, Alsendo Polska.
Plany biznesowe firmy na 2023 rok w dalszym ciągu związane są z rozbudową oferty produktowej oraz dostarczaniem nowych rozwiązań technologicznych z zakresu logistyki. Ponadto, Alsendo będzie kontynuować integrację spółek w ramach grupy, w celu wypracowania synergii biznesowej oraz technologicznej.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.