Komunikaty PR

Alsendo zakończyło 2022 rok ze wzrostem. Obiecujący początek 2023.

2023-02-15  |  01:00
Biuro prasowe

Wzrost liczby klientów z sektora B2B, rozwój oferty produktowej w modelu SaaS, dodanie kolejnych serwisów kurierskich, a także implementacje nowych integracji z platformami e-commerce - to najważniejsze osiągnięcia Alsendo w 2022 roku. W międzyczasie spółka dokonywała licznych przejęć lokalnych i akwizycji zagranicznych. Z końcem roku firma została wyróżniona w raporcie Digital Champions CEE 2022 doceniającym spółki technologiczne budujące cyfrową gospodarkę.

W ubiegłym roku firma konsekwentnie realizowała strategię rozwoju w trzech kluczowych obszarach biznesu – pozyskując nowych klientów, poszerzając ofertę usług w swoim portfolio oraz przejmując kolejne podmioty na rynku polskim, jak również międzynarodowym.

Wzrost na integracjach klientów i w liczbie przesyłek

Rok 2022 to dla Alsendo blisko 20 proc. wzrost (w porównaniu do 2021 roku) liczby klientów z najbardziej wartościowej grupy, czyli korzystającej z integracji API oraz importów zleceń. Alsendo zanotowało również prawie 95 proc. wzrost liczby przesyłek tylko w tym segmencie klientów, a rekordowym miesiącem okazał się grudzień. Baza wszystkich aktywnych klientów - zarówno z sektora B2B, jak i B2C - w spółkach należących do grupy wynosi obecnie pół miliona.

Rok 2023 firma również rozpoczęła obiecująco – w styczniu platforma logistyczna Apaczka.pl odnotowała dwucyfrowy wzrost wolumenu obsługiwanych przesyłek w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Nowości ofertowe

W pierwszym kwartale 2022 r. firma koncentrowała się na wdrożeniu nowych produktów w modelu SaaS, a w kolejnych dynamicznie rozwijała swoje pozostałe portfolio ofertowe:

  • Wdrożenie usług Apaczka PRO w modelu subskrypcyjnym dla e-commerce, umożliwiających m.in. spersonalizowaną komunikację na etapie po-zakupowym, łatwą obsługę zwrotów, czy integrację wielu kanałów sprzedaży, także Allegro Smart.
  • Usługa Shoper Przesyłki, zintegrowana z systemem Apaczka.
  • Hellmann oraz serwis DPD – nowi przewoźnicy w portfolio, dzięki którym klienci zyskali możliwość nadawania palet w eksporcie do nawet 23 krajów europejskich.
  • iPaczka – usługa kurierska powstała we współpracy z iTaxi, realizowana w formule “Same Day Delivery”.
  • Nowe funkcje w integracjach – dedykowany plugin mapy punktów nadań i odbiorów, pushtracking, rejestracja klienta z poziomu platformy partnera, czy obsługa umów własnych z przewoźnikami.

 

“Najważniejszym celem naszego zespołu wdrożeń jest niezmiennie wychodzenie naprzeciw potrzebom naszych klientów w zakresie oferowanych integracji, rozwiązań technologicznych oraz wsparcia w obsłudze technicznej. W minionym roku udostępniliśmy nowe integracje z platformami e-commerce, systemami ERP czy WMS. Nasi partnerzy, tacy jak Shoper, Asseco, Home.pl, Allegro, PrestaShop czy WooCommerce mogą liczyć na bieżące wsparcie w zakresie rozbudowy integracji, a tym samym nasi klienci na najnowsze rozwiązania technologiczne wspierające rozwój ich biznesu”mówi Kamil Krzos, Project Manager, Alsendo Polska.

Akwizycje w Europie Środkowo-Wschodniej

W ślad za dynamicznym rozwojem portfolio o kolejne nowe rozwiązania, firma konsekwentnie rozwijała się poprzez akwizycje lokalne oraz na arenie międzynarodowej – w pierwszym półroczu przejmując polskie serwisy (TaniKurier.com czy LepszyKurier.pl), natomiast w drugim dokonując przejęć zagranicznych.

We wrześniu 2022 r. grupa Alsendo przejęła większość udziałów w platformie Zaslat.cz zajmującej się integrowaniem usług kurierskich dedykowanych dla klientów indywidualnych i biznesowych w Czechach i na Słowacji. W październiku natomiast została udziałowcem w rumuńskiej spółce Innoship, która oferuje aplikację opartą o algorytmy sztucznej inteligencji, pozwalającą na optymalizację procesów wysyłkowych dla największych e-commerce w regionie CEE.

„Przejęcia dokonane w ubiegłym roku to konsekwencja długofalowej strategii, którą nieustannie realizujemy. Dzięki zagranicznym akwizycjom nie tylko umacniamy zaplecze technologiczne, wzbogacając ofertę o nowe rozwiązania, ale również budujemy silną pozycję na arenie międzynarodowej, zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej. W bieżącym roku dynamika rozwoju nie ulegnie zmianie. W styczniu 2023 oddaliśmy do dyspozycji usługę nadań przesyłek bez drukowania etykiet w serwisie Apaczka.pl oraz Sendit.pl, pozostając strategicznym partnerem dla firmy InPost na rynku polskim”dopowiada Marcin Susmanek, Członek Zarządu, Alsendo Polska.

Plany biznesowe firmy na 2023 rok w dalszym ciągu związane są z rozbudową oferty produktowej oraz dostarczaniem nowych rozwiązań technologicznych z zakresu logistyki. Ponadto, Alsendo będzie kontynuować integrację spółek w ramach grupy, w celu wypracowania synergii biznesowej oraz technologicznej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.