Barbora.pl świętuje dwa lata na polskim rynku!
Po dwóch latach obecności na polskim rynku sklep internetowy Barbora.pl ocenia swoje wejście do Polski jako udane, choć trudne. W tym czasie największy sklep internetowy w krajach bałtyckich zdołał wyrosnąć z nieznanej marki na jedną z najpopularniejszych wśród Polaków firm e-grocery. Prezes Barbora Polska Viktoras Juozapaitis mówi, że głównymi wyzwaniami w ciągu tych dwóch lat były szybko rosnąca konkurencja i sprostanie potrzebom klientów.
– Ostatnie dwa lata to bardzo duża dynamika, testowanie nowych usług, podejmowanie odważnych decyzji biznesowych czy wprowadzanie rozwiązań upraszczających doświadczenia zakupowe klientów. Przez ten okres realizowaliśmy ten sam cel – być wyborem nr 1 Polaków, jeśli chodzi o firmy e-grocery. Obserwujemy stały wzrost bazy aktywnych klientów, rozszerzyliśmy usługę dostawy do domu z Warszawy na 5 kolejnych miast. W 2022 zwiększyliśmy asortyment o ponad 4000 SKU w stosunku do roku 2021 i dostosowaliśmy go do potrzeb naszych klientów. Po dwóch latach działalności BARBORA jest dobrze rozpoznawalną marką w miastach, w których jesteśmy i cieszy się zaufaniem tysięcy klientów. – mówi Viktoras Juozapaitis, dyrektor zarządzający Barbora Polska.
Barbora uruchomiła internetową sprzedaż żywności i artykułów codziennego użytku dwa lata temu w styczniu. Jako pierwsi z dobrodziejstw nowej usługi skorzystali mieszkańcy Warszawy. W ciągu półtora roku sklep rozszerzył usługę dostaw do domu na Łódź, Trójmiasto, Kraków, Katowice i Wrocław. W 2022 roku liczba rejestracji nowych klientów wzrosła o 150%, liczba zrealizowanych zamówień zwiększyła się 3-krotnie, a flota samochodów dostawczych wzrosła ponad dwukrotnie.
Aż 95%* ankietowanych w badaniu użytkowników platformy Barbora.pl ocenia ją pozytywnie, przy czym 52% ocenia ją bardzo dobrze, a 43% dobrze. Największy odsetek osób (35%) robi zakupy raz w tygodniu, a wśród nich najwięcej jest mieszkańców Warszawy i Trójmiasta. Aż 83% klientów kupuje więcej niż artykuły spożywcze, a prawie połowa ankietowanych stwierdziła, że ich koszyk zakupowy ma zwykle wartość 350 zł.
– Badanie zostało przeprowadzone, abyśmy mogli lepiej poznać naszych klientów. Dzięki temu możemy odpowiadać na ich aktualne potrzeby i ulepszać naszą ofertę. Nasi klienci najbardziej cenią sobie wygodę i to właśnie ona najbardziej przyciąga ich do zakupów w Barborze. Innymi ważnymi czynnikami decydującymi o naszej popularności są promocje, ceny i kontrola nad wydatkami. Wielu klientów wskazuje również na szybkość realizacji i dostawy zakupów do domu – mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, dyrektor sprzedaży i marketingu, Barbora Polska.
Barbora.pl oferuje szeroki wybór produktów spożywczych, kosmetyków, chemii gospodarczej oraz artykułów dla dzieci. Coś dla siebie znajdą również miłośnicy roślin i pasjonaci ogrodnictwa. Natomiast strefa ECO przyciąga szerokim wyborem produktów z rolnictwa ekologicznego. W trosce o środowisko wszystkie zakupy pakowane są w papierowe torby. Zamówienia realizowane są codziennie, również w niedziele. Klienci mogą wybrać dogodny termin dostawy.
*Na podstawie badania konsumenckiego przeprowadzonego w listopadzie 2022 roku, w którym wzięło udział 2699 respondentów.
Więcej informacji: www.barbora.pl, http://www.facbook.com/BarboraPolska/
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.