Blue City podąża za trendami
Communication Unlimited
ul. Wołoska 9 A
02 - 583 Warszawa
dczerwinska|commu.pl| |dczerwinska|commu.pl
22 395 52 00
www.commu.pl
Ostatnie lata mocno doświadczyły centra handlowe i postawiły przed zarządzającymi zupełnie nowe wyzwania.
- Utrzymanie dobrego footfallu oraz ciekawego tenant miksu to obecnie nie lada wyzywanie. Trzeba cały czas obserwować rynek i trendy. Być otwartym na zmiany i nowe rozwiązania – mówi Yoram Reshef, wiceprezes Blue City sp. z o.o.
Klienci kupują inaczej
Blue City już w ubiegłym roku potwierdziło, że odwiedzalność centrum wróciła do tej z 2019 roku, który był rekordowy w przedpandemicznej historii centrów. Okazało się, że może być jeszcze lepiej.
- Obecnie mamy ponad 10 proc. większą liczbę odwiedzających, niż w analogicznym okresie 2019. Jednak zakupy klientów są nieco inne. Wysoka inflacja spowodowały, że klienci przewartościowali swoje potrzeby i ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Stali się bardziej pragmatyczni, zwracając uwagę przede wszystkim na stosunek ceny do jakości – mówi Yoram Reshef.
W odpowiedzi na ten trend centrum zaprosiło do grona najemców sklepy value retailers oraz ulepsza ofertę o nowe marki i remodelling istniejących konceptów.
Zmiany w doborze najemców
Blue City nie narzeka na zainteresowanie firm, które chciałyby tu wynająć lokale. W ubiegłym roku pozyskało 13 nowych najemców, którzy w sumie wynajęli 4 600 mkw. W tym roku otworzyły się dwa nowe sklepy: Molton i Flying Tiger Copenhagen, kawiarnia Green Cafe Nero i pierwsza w Polsce restauracja sieci Master Burger. Trwają przygotowania do otwarcia dużego salonu HalfPrice oraz salonu Sports Direct (w miejscu byłego sklepu Go Sport).
- Konsekwentnie budujemy oryginalny, jakościowy oraz zdywersyfikowany portfel najemców, tak aby w Blue City każdy klient znalazł coś dla siebie. Mamy salony znanych i lubianych marek z każdej branży - modowej, kosmetycznej, sportowej, dziecięcej, wnętrzarskiej
i AGD/RTV. Klientów do naszego centrum przyciąga również wyjątkowa oferta rozrywkowa, a także organizowane przez nas wydarzenia. Wszystko to przyciąga klientów, budując ich wyjątkowe doświadczenia, a najemcom pozwala wypracować dobre obroty – mówi Yoram Reshef.
- Dbamy o współpracę z najemcami i utrzymujemy z nimi partnerskie relacje. Dzięki dobrej znajomości ich strategii rozwoju, potrzeb i możliwości, możemy planować zmiany dotyczące relokacji, powiększania lokali czy wprowadzania do centrum nowych marek – dodaje Anna Gut, kierownik ds. wynajmu w Blue City.
W Blue City na przestrzeni ostatniego półrocza lokalizację zmieniło 3 najemców. W ciągu najbliższych miesięcy zaplanowano relokację kolejnych dwóch. Remodelling przeszły sklepy CCC, Rossmann, Crocs oraz cukiernia Cieślikowski.
Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę
Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają
– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.
Regionalne –
Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych
Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.
Nauka
Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr
Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.