Blue City podąża za trendami
Communication Unlimited
ul. Wołoska 9 A
02 - 583 Warszawa
dczerwinska|commu.pl| |dczerwinska|commu.pl
22 395 52 00
www.commu.pl
Ostatnie lata mocno doświadczyły centra handlowe i postawiły przed zarządzającymi zupełnie nowe wyzwania.
- Utrzymanie dobrego footfallu oraz ciekawego tenant miksu to obecnie nie lada wyzywanie. Trzeba cały czas obserwować rynek i trendy. Być otwartym na zmiany i nowe rozwiązania – mówi Yoram Reshef, wiceprezes Blue City sp. z o.o.
Klienci kupują inaczej
Blue City już w ubiegłym roku potwierdziło, że odwiedzalność centrum wróciła do tej z 2019 roku, który był rekordowy w przedpandemicznej historii centrów. Okazało się, że może być jeszcze lepiej.
- Obecnie mamy ponad 10 proc. większą liczbę odwiedzających, niż w analogicznym okresie 2019. Jednak zakupy klientów są nieco inne. Wysoka inflacja spowodowały, że klienci przewartościowali swoje potrzeby i ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Stali się bardziej pragmatyczni, zwracając uwagę przede wszystkim na stosunek ceny do jakości – mówi Yoram Reshef.
W odpowiedzi na ten trend centrum zaprosiło do grona najemców sklepy value retailers oraz ulepsza ofertę o nowe marki i remodelling istniejących konceptów.
Zmiany w doborze najemców
Blue City nie narzeka na zainteresowanie firm, które chciałyby tu wynająć lokale. W ubiegłym roku pozyskało 13 nowych najemców, którzy w sumie wynajęli 4 600 mkw. W tym roku otworzyły się dwa nowe sklepy: Molton i Flying Tiger Copenhagen, kawiarnia Green Cafe Nero i pierwsza w Polsce restauracja sieci Master Burger. Trwają przygotowania do otwarcia dużego salonu HalfPrice oraz salonu Sports Direct (w miejscu byłego sklepu Go Sport).
- Konsekwentnie budujemy oryginalny, jakościowy oraz zdywersyfikowany portfel najemców, tak aby w Blue City każdy klient znalazł coś dla siebie. Mamy salony znanych i lubianych marek z każdej branży - modowej, kosmetycznej, sportowej, dziecięcej, wnętrzarskiej
i AGD/RTV. Klientów do naszego centrum przyciąga również wyjątkowa oferta rozrywkowa, a także organizowane przez nas wydarzenia. Wszystko to przyciąga klientów, budując ich wyjątkowe doświadczenia, a najemcom pozwala wypracować dobre obroty – mówi Yoram Reshef.
- Dbamy o współpracę z najemcami i utrzymujemy z nimi partnerskie relacje. Dzięki dobrej znajomości ich strategii rozwoju, potrzeb i możliwości, możemy planować zmiany dotyczące relokacji, powiększania lokali czy wprowadzania do centrum nowych marek – dodaje Anna Gut, kierownik ds. wynajmu w Blue City.
W Blue City na przestrzeni ostatniego półrocza lokalizację zmieniło 3 najemców. W ciągu najbliższych miesięcy zaplanowano relokację kolejnych dwóch. Remodelling przeszły sklepy CCC, Rossmann, Crocs oraz cukiernia Cieślikowski.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.