Godziny ciszy w Pasażu Łódzkim w każdy wtorek
Pasaż Łódzki wprowadził „Godziny ciszy”. Akcja jest ukłonem w stronę osób ze spektrum autyzmu oraz zaburzeniami integracji sensorycznej.
Pasaż Łódzki jest centrum handlowym, które chce świadomie podchodzić do różnorodnych potrzeb klientów. Centrum wprowadziło „Godziny ciszy”, stając się miejscem przyjaznym dla osób o wysokiej wrażliwości na bodźce dźwiękowe i wizualne. W każdy wtorek w godzinach 15.00-17.00, w częściach wspólnych centrum, tam, gdzie jest to możliwe zostają przygaszone światła oraz wyciszona muzyka.
„Zależy nam, aby nasze centrum było miejscem, w którym każdy może czuć się dobrze i komfortowo. Dlatego, gdy poznaliśmy ideę inicjatywy „Ciche godziny”, bez wahania zdecydowaliśmy się do niej dołączyć i przystosować warunki w centrum dla osób ze spektrum autyzmu, ale również takich, na które nadmiar bodźców wpływa wyjątkowo negatywnie. Akcję rozpoczęliśmy symbolicznie w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu i powtarzamy ją co wtorek” – mówi Anna Mrzewa, Dyrektor CH Pasaż Łódzki.
Obecnie można zauważyć wzrost świadomości na temat specyfiki funkcjonowania w społeczeństwie osób z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz ze spektrum autyzmu. Warto zaznaczyć, że u osób z taką przypadłością mózg inaczej odbiera i przetwarza bodźce, dlatego przebywanie w obecności mocnego i zmieniającego się oświetlenia czy hałasu jest dla tej grupy znacznym obciążeniem i wywołuje duży stres i dyskomfort.
Godziny ciszy są inicjatywą, którą zapoczątkował hipermarket Auchan Częstochowa Północ wspólnie ze Stowarzyszeniem „Daj mi czas”. Zaangażowali się w nią również najemcy Pasażu Łódzkiego, którzy dostosują funkcjonowanie swoich lokali w czasie akcji – przygaszają światła oraz przyciszają muzykę. Sklepy uczestniczące w tej inicjatywie oznaczone są specjalnymi naklejkami.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.