Godziny ciszy w Pasażu Łódzkim w każdy wtorek
Pasaż Łódzki wprowadził „Godziny ciszy”. Akcja jest ukłonem w stronę osób ze spektrum autyzmu oraz zaburzeniami integracji sensorycznej.
Pasaż Łódzki jest centrum handlowym, które chce świadomie podchodzić do różnorodnych potrzeb klientów. Centrum wprowadziło „Godziny ciszy”, stając się miejscem przyjaznym dla osób o wysokiej wrażliwości na bodźce dźwiękowe i wizualne. W każdy wtorek w godzinach 15.00-17.00, w częściach wspólnych centrum, tam, gdzie jest to możliwe zostają przygaszone światła oraz wyciszona muzyka.
„Zależy nam, aby nasze centrum było miejscem, w którym każdy może czuć się dobrze i komfortowo. Dlatego, gdy poznaliśmy ideę inicjatywy „Ciche godziny”, bez wahania zdecydowaliśmy się do niej dołączyć i przystosować warunki w centrum dla osób ze spektrum autyzmu, ale również takich, na które nadmiar bodźców wpływa wyjątkowo negatywnie. Akcję rozpoczęliśmy symbolicznie w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu i powtarzamy ją co wtorek” – mówi Anna Mrzewa, Dyrektor CH Pasaż Łódzki.
Obecnie można zauważyć wzrost świadomości na temat specyfiki funkcjonowania w społeczeństwie osób z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz ze spektrum autyzmu. Warto zaznaczyć, że u osób z taką przypadłością mózg inaczej odbiera i przetwarza bodźce, dlatego przebywanie w obecności mocnego i zmieniającego się oświetlenia czy hałasu jest dla tej grupy znacznym obciążeniem i wywołuje duży stres i dyskomfort.
Godziny ciszy są inicjatywą, którą zapoczątkował hipermarket Auchan Częstochowa Północ wspólnie ze Stowarzyszeniem „Daj mi czas”. Zaangażowali się w nią również najemcy Pasażu Łódzkiego, którzy dostosują funkcjonowanie swoich lokali w czasie akcji – przygaszają światła oraz przyciszają muzykę. Sklepy uczestniczące w tej inicjatywie oznaczone są specjalnymi naklejkami.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.