Komunikaty PR

Godziny ciszy w Pasażu Łódzkim w każdy wtorek

2023-05-16  |  11:00
Biuro prasowe

Pasaż Łódzki wprowadził „Godziny ciszy”. Akcja jest ukłonem w stronę osób ze spektrum autyzmu oraz zaburzeniami integracji sensorycznej.

Pasaż Łódzki jest centrum handlowym, które chce świadomie podchodzić do różnorodnych potrzeb klientów. Centrum wprowadziło „Godziny ciszy”, stając się miejscem przyjaznym dla osób o wysokiej wrażliwości na bodźce dźwiękowe i wizualne. W każdy wtorek w godzinach 15.00-17.00, w częściach wspólnych centrum, tam, gdzie jest to możliwe zostają przygaszone światła oraz wyciszona muzyka.

Zależy nam, aby nasze centrum było miejscem, w którym każdy może czuć się dobrze i komfortowo. Dlatego, gdy poznaliśmy ideę inicjatywy „Ciche godziny”, bez wahania zdecydowaliśmy się do niej dołączyć i przystosować warunki w centrum dla osób ze spektrum autyzmu, ale również takich, na które nadmiar bodźców wpływa wyjątkowo negatywnie. Akcję rozpoczęliśmy symbolicznie w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu i powtarzamy ją co wtorek” – mówi Anna Mrzewa, Dyrektor CH Pasaż Łódzki.

Obecnie można zauważyć wzrost świadomości na temat specyfiki funkcjonowania w społeczeństwie osób z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz ze spektrum autyzmu. Warto zaznaczyć, że u osób z taką przypadłością mózg inaczej odbiera i przetwarza bodźce, dlatego przebywanie w obecności mocnego i zmieniającego się oświetlenia czy hałasu jest dla tej grupy znacznym obciążeniem i wywołuje duży stres i dyskomfort.

Godziny ciszy są inicjatywą, którą zapoczątkował hipermarket Auchan Częstochowa Północ wspólnie ze Stowarzyszeniem „Daj mi czas”.  Zaangażowali się w nią również najemcy Pasażu Łódzkiego, którzy dostosują funkcjonowanie swoich lokali w czasie akcji – przygaszają światła oraz przyciszają muzykę. Sklepy uczestniczące w tej inicjatywie oznaczone są specjalnymi naklejkami.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.