Komunikaty PR

Godziny ciszy w Pasażu Łódzkim w każdy wtorek

2023-05-16  |  11:00
Biuro prasowe

Pasaż Łódzki wprowadził „Godziny ciszy”. Akcja jest ukłonem w stronę osób ze spektrum autyzmu oraz zaburzeniami integracji sensorycznej.

Pasaż Łódzki jest centrum handlowym, które chce świadomie podchodzić do różnorodnych potrzeb klientów. Centrum wprowadziło „Godziny ciszy”, stając się miejscem przyjaznym dla osób o wysokiej wrażliwości na bodźce dźwiękowe i wizualne. W każdy wtorek w godzinach 15.00-17.00, w częściach wspólnych centrum, tam, gdzie jest to możliwe zostają przygaszone światła oraz wyciszona muzyka.

Zależy nam, aby nasze centrum było miejscem, w którym każdy może czuć się dobrze i komfortowo. Dlatego, gdy poznaliśmy ideę inicjatywy „Ciche godziny”, bez wahania zdecydowaliśmy się do niej dołączyć i przystosować warunki w centrum dla osób ze spektrum autyzmu, ale również takich, na które nadmiar bodźców wpływa wyjątkowo negatywnie. Akcję rozpoczęliśmy symbolicznie w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu i powtarzamy ją co wtorek” – mówi Anna Mrzewa, Dyrektor CH Pasaż Łódzki.

Obecnie można zauważyć wzrost świadomości na temat specyfiki funkcjonowania w społeczeństwie osób z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz ze spektrum autyzmu. Warto zaznaczyć, że u osób z taką przypadłością mózg inaczej odbiera i przetwarza bodźce, dlatego przebywanie w obecności mocnego i zmieniającego się oświetlenia czy hałasu jest dla tej grupy znacznym obciążeniem i wywołuje duży stres i dyskomfort.

Godziny ciszy są inicjatywą, którą zapoczątkował hipermarket Auchan Częstochowa Północ wspólnie ze Stowarzyszeniem „Daj mi czas”.  Zaangażowali się w nią również najemcy Pasażu Łódzkiego, którzy dostosują funkcjonowanie swoich lokali w czasie akcji – przygaszają światła oraz przyciszają muzykę. Sklepy uczestniczące w tej inicjatywie oznaczone są specjalnymi naklejkami.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.