Komunikaty PR

Grupa Lorenz przystąpiła do inicjatywy Science Based Targets (SBTi)

2023-04-13  |  01:00
Biuro prasowe

Lorenz to firma produkcyjna świadoma swojej odpowiedzialności. Dlatego przystąpiła do SBTi, czyli inicjatywy mającej za zadanie wspierać przedsiębiorstwa w ustalaniu naukowo uzasadnionych, ambitnych celów klimatycznych, aby ograniczać skutki globalnego ocieplenia.

Lorenz w świadomy sposób podchodzi do redukcji emisji gazów cieplarnianych powstających w łańcuchu wartości. Z tego powodu firma od dawna pracuje nad zmniejszeniem zużycia energii i rozbudową własnej produkcji energii elektrycznej. Od 2022 roku firma Lorenz pokrywa 100% zapotrzebowania na energię elektryczną we wszystkich swoich zakładach z energii odnawialnych. Ponadto Grupa Lorenz postawiła takie cele klimatyczne, jak:

  • do 2030 roku redukcja emisji w zakresie 1 i 2 o 50 % w porównaniu z rokiem bazowym 2019
  • cel długoterminowy: osiągnąć zerową emisję netto wzdłuż całego łańcucha wartości do 2045 roku.

Dotychczas firma z powodzeniem zredukowała emisje CO2 w zakresie 1 i zakresie 2, zmniejszając emisję o 27,3 % do końca 2021 roku.

Przystępując do SBTi, Lorenz idzie o krok dalej i ponownie zwiększa swoje ambicje w zakresie ochrony klimatu. Na podstawie kryteriów SBTi i przy wsparciu zewnętrznym przedsiębiorstwo rewiduje swoje cele klimatyczne i definiuje plany działania w celu stworzenia opartej na nauce strategii klimatycznej, która uwzględnia również zakres 3. Ponieważ to właśnie w obszarze surowców i materiałów opakowaniowych, tkwi największy potencjał redukcji, ale zarazem zmiana w tym obszarze jest wyzwaniem, ponieważ Lorenz może wywierać jedynie pośredni wpływ na otoczenie. Cele krótko- i długoterminowe muszą być zatwierdzone przez SBTi.

- Jesteśmy przekonani, że jako przedsiębiorstwo produkcyjne z branży spożywczej możemy wnieść istotny wkład w ograniczenie globalnego ocieplenia. Dlatego też przystąpiliśmy do inicjatywy Science Based Targets, w skrócie SBTi i tym samym zobowiązaliśmy się do wyznaczenia naukowo uzasadnionych, ambitnych celów klimatycznych" - mówi Miriam Wollny, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Lorenz.

SBTI to współpraca pomiędzy Carbon Disclosure Project (CDP), United Nations (ONZ) Global Compact, World Resources Institute (WRI) i World Wide Fund for Nature (WWF). Inicjatywa pomaga firmom wspierać paryskie cele klimatyczne, które mają na celu ograniczenie globalnego ocieplenia do poziomu poniżej dwóch stopni Celsjusza w stosunku do poziomu przedprzemysłowego. Poprzez proces walidacji SBTi określa, jak bardzo i jak szybko poszczególne przedsiębiorstwa muszą zredukować emisję gazów cieplarnianych, aby osiągnąć wyznaczone cele.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.