Komunikaty PR

Grupa Lorenz przystąpiła do inicjatywy Science Based Targets (SBTi)

2023-04-13  |  01:00
Biuro prasowe

Lorenz to firma produkcyjna świadoma swojej odpowiedzialności. Dlatego przystąpiła do SBTi, czyli inicjatywy mającej za zadanie wspierać przedsiębiorstwa w ustalaniu naukowo uzasadnionych, ambitnych celów klimatycznych, aby ograniczać skutki globalnego ocieplenia.

Lorenz w świadomy sposób podchodzi do redukcji emisji gazów cieplarnianych powstających w łańcuchu wartości. Z tego powodu firma od dawna pracuje nad zmniejszeniem zużycia energii i rozbudową własnej produkcji energii elektrycznej. Od 2022 roku firma Lorenz pokrywa 100% zapotrzebowania na energię elektryczną we wszystkich swoich zakładach z energii odnawialnych. Ponadto Grupa Lorenz postawiła takie cele klimatyczne, jak:

  • do 2030 roku redukcja emisji w zakresie 1 i 2 o 50 % w porównaniu z rokiem bazowym 2019
  • cel długoterminowy: osiągnąć zerową emisję netto wzdłuż całego łańcucha wartości do 2045 roku.

Dotychczas firma z powodzeniem zredukowała emisje CO2 w zakresie 1 i zakresie 2, zmniejszając emisję o 27,3 % do końca 2021 roku.

Przystępując do SBTi, Lorenz idzie o krok dalej i ponownie zwiększa swoje ambicje w zakresie ochrony klimatu. Na podstawie kryteriów SBTi i przy wsparciu zewnętrznym przedsiębiorstwo rewiduje swoje cele klimatyczne i definiuje plany działania w celu stworzenia opartej na nauce strategii klimatycznej, która uwzględnia również zakres 3. Ponieważ to właśnie w obszarze surowców i materiałów opakowaniowych, tkwi największy potencjał redukcji, ale zarazem zmiana w tym obszarze jest wyzwaniem, ponieważ Lorenz może wywierać jedynie pośredni wpływ na otoczenie. Cele krótko- i długoterminowe muszą być zatwierdzone przez SBTi.

- Jesteśmy przekonani, że jako przedsiębiorstwo produkcyjne z branży spożywczej możemy wnieść istotny wkład w ograniczenie globalnego ocieplenia. Dlatego też przystąpiliśmy do inicjatywy Science Based Targets, w skrócie SBTi i tym samym zobowiązaliśmy się do wyznaczenia naukowo uzasadnionych, ambitnych celów klimatycznych" - mówi Miriam Wollny, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Lorenz.

SBTI to współpraca pomiędzy Carbon Disclosure Project (CDP), United Nations (ONZ) Global Compact, World Resources Institute (WRI) i World Wide Fund for Nature (WWF). Inicjatywa pomaga firmom wspierać paryskie cele klimatyczne, które mają na celu ograniczenie globalnego ocieplenia do poziomu poniżej dwóch stopni Celsjusza w stosunku do poziomu przedprzemysłowego. Poprzez proces walidacji SBTi określa, jak bardzo i jak szybko poszczególne przedsiębiorstwa muszą zredukować emisję gazów cieplarnianych, aby osiągnąć wyznaczone cele.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.