Grupa Modne Zakupy podsumowuje I kwartał 2023 r.
Grupa Modne Zakupy S.A. (“GMZ”), działająca na rynku odzieżowym e-commerce w 2022 r. w I kwartale koncentrowała się na realizacji inwestycji w GMZ.CO sp. z o. o. Spółka realizuje założenia i warunki zawartej w marcu ubiegłego roku umowy inwestycyjnej. Obecnie spółka posiada 30 proc. udziałów GMZ.CO. W minionym kwartale spółka otrzymała wycenę pozostałych 70 proc. udziałów i prowadzi obecnie negocjacje, które w konsekwencji mają doprowadzić do ich nabycia i pełnej kontroli nad GMZ.CO lub ewentualnego połączenia obu podmiotów.
- Spółka konsekwentnie realizuje założenia zawarte w strategii rozwoju przyjętej na lata 2021-2025. Jesteśmy coraz bliżej realizacji drugiego etapu transakcji zaplanowanej na przejęcie 100% udziałów w GMZ.CO.. Liczymy, że trwające obecnie negocjacje zakończą się pozytywnie – komentuje Piotr Sobiś, członek Rady Nadzorczej oddelegowany do pełnienia funkcji członka zarządu GMZ.
W I kwartale 2023 r. zmalały koszty działalności operacyjnej o 69,3 proc do kwoty 105 tys. zł. W tym okresie, główną kategorią wydatków były usługi obce oraz wynagrodzenia. Spółka zmniejszyła stratę netto o 64,4 proc. do kwoty 121,5 tys. zł. Suma aktywów wzrosła do kwoty 4 571 785,40 zł w konsekwencji objęcia 30% udziałów w GMZ.CO sp. z o.o. Wartość kapitałów własnych wzrosła do kwoty 3 812 481,63 zł, co jest związane ze zrealizowaną w ubiegłym roku emisją akcji.
W omawianym okresie Grupa Modne Zakupy S.A. koncentrowała się na realizacji inwestycji w Grupę Modne Zakupy, która działa w branży e-commerce. Spółka realizuje założenia i warunki uzgodnione na mocy umowy inwestycyjnej z GMZ.CO sp. z o.o. oraz jej udziałowcami z marca 2022 r. Obecnie Grupa Modne Zakupy S.A. posiada łącznie 3.944 udziałów GMZ.CO sp. z o.o., co stanowi 30,00% w kapitale zakładowym tej spółki. Grupa Modne Zakupy S.A. otrzymała wycenę pozostałych 70% udziałów GMZ.CO sp. z o.o. i prowadzi obecnie negocjacje dotyczące nabycia tych udziałów.
Strategia Grupy Modne Zakupy S.A. na lata 2021-2025 zakłada m.in osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku. Będzie to możliwe dzięki rozwojowi organicznemu oraz konsolidacji na rynku e-commerce, w szczególności w kategorii Women. Do końca 2025 r. planuje także dwukrotnie zwiększenie liczby marek oraz trzykrotnie liczby produktów w serwisie intymna.pl. Celem jest również przeniesienie notowań akcji Spółki na Rynek Główny GPW.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.