Komunikaty PR

Grupa Modne Zakupy podsumowuje I kwartał 2023 r.

2023-05-16  |  01:00
Biuro prasowe

Grupa Modne Zakupy S.A. (“GMZ”), działająca na rynku odzieżowym e-commerce w 2022 r. w I kwartale koncentrowała się na realizacji inwestycji w GMZ.CO sp. z o. o. Spółka realizuje założenia i warunki zawartej w marcu ubiegłego roku umowy inwestycyjnej. Obecnie spółka posiada 30 proc. udziałów GMZ.CO. W minionym kwartale spółka otrzymała wycenę pozostałych 70 proc. udziałów i prowadzi obecnie negocjacje, które w konsekwencji mają doprowadzić do ich nabycia i pełnej kontroli nad GMZ.CO lub ewentualnego połączenia obu podmiotów.

- Spółka konsekwentnie realizuje założenia zawarte w strategii rozwoju przyjętej na lata 2021-2025. Jesteśmy coraz bliżej realizacji drugiego etapu transakcji zaplanowanej na przejęcie 100% udziałów w GMZ.CO.. Liczymy, że trwające obecnie negocjacje zakończą się pozytywnie – komentuje Piotr Sobiś, członek Rady Nadzorczej oddelegowany do pełnienia funkcji członka zarządu GMZ.

W I kwartale 2023 r. zmalały koszty działalności operacyjnej o 69,3 proc do kwoty 105 tys. zł. W tym okresie, główną kategorią wydatków były usługi obce oraz wynagrodzenia. Spółka zmniejszyła stratę netto o 64,4 proc. do kwoty 121,5 tys. zł. Suma aktywów wzrosła do kwoty 4 571 785,40 zł w konsekwencji objęcia 30% udziałów w GMZ.CO sp. z o.o. Wartość kapitałów własnych wzrosła do kwoty 3 812 481,63 zł, co jest związane ze zrealizowaną w ubiegłym roku emisją akcji.

W omawianym okresie Grupa Modne Zakupy S.A. koncentrowała się na realizacji inwestycji w Grupę Modne Zakupy, która działa w branży e-commerce.  Spółka realizuje założenia i warunki uzgodnione na mocy umowy inwestycyjnej z GMZ.CO sp. z o.o. oraz jej udziałowcami z marca 2022 r. Obecnie Grupa Modne Zakupy S.A. posiada łącznie 3.944 udziałów GMZ.CO sp. z o.o., co stanowi 30,00% w kapitale zakładowym tej spółki. Grupa Modne Zakupy S.A.  otrzymała wycenę pozostałych 70% udziałów GMZ.CO sp. z o.o. i prowadzi obecnie negocjacje dotyczące nabycia tych udziałów.

Strategia Grupy Modne Zakupy S.A. na lata 2021-2025 zakłada m.in osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku. Będzie to możliwe dzięki rozwojowi organicznemu oraz konsolidacji na rynku e-commerce, w szczególności w kategorii Women. Do końca 2025 r. planuje  także dwukrotnie zwiększenie liczby marek oraz trzykrotnie liczby produktów w serwisie intymna.pl. Celem jest również przeniesienie notowań akcji Spółki na Rynek Główny GPW.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.