Grupa Modne Zakupy podsumowuje I kwartał 2023 r.
Grupa Modne Zakupy S.A. (“GMZ”), działająca na rynku odzieżowym e-commerce w 2022 r. w I kwartale koncentrowała się na realizacji inwestycji w GMZ.CO sp. z o. o. Spółka realizuje założenia i warunki zawartej w marcu ubiegłego roku umowy inwestycyjnej. Obecnie spółka posiada 30 proc. udziałów GMZ.CO. W minionym kwartale spółka otrzymała wycenę pozostałych 70 proc. udziałów i prowadzi obecnie negocjacje, które w konsekwencji mają doprowadzić do ich nabycia i pełnej kontroli nad GMZ.CO lub ewentualnego połączenia obu podmiotów.
- Spółka konsekwentnie realizuje założenia zawarte w strategii rozwoju przyjętej na lata 2021-2025. Jesteśmy coraz bliżej realizacji drugiego etapu transakcji zaplanowanej na przejęcie 100% udziałów w GMZ.CO.. Liczymy, że trwające obecnie negocjacje zakończą się pozytywnie – komentuje Piotr Sobiś, członek Rady Nadzorczej oddelegowany do pełnienia funkcji członka zarządu GMZ.
W I kwartale 2023 r. zmalały koszty działalności operacyjnej o 69,3 proc do kwoty 105 tys. zł. W tym okresie, główną kategorią wydatków były usługi obce oraz wynagrodzenia. Spółka zmniejszyła stratę netto o 64,4 proc. do kwoty 121,5 tys. zł. Suma aktywów wzrosła do kwoty 4 571 785,40 zł w konsekwencji objęcia 30% udziałów w GMZ.CO sp. z o.o. Wartość kapitałów własnych wzrosła do kwoty 3 812 481,63 zł, co jest związane ze zrealizowaną w ubiegłym roku emisją akcji.
W omawianym okresie Grupa Modne Zakupy S.A. koncentrowała się na realizacji inwestycji w Grupę Modne Zakupy, która działa w branży e-commerce. Spółka realizuje założenia i warunki uzgodnione na mocy umowy inwestycyjnej z GMZ.CO sp. z o.o. oraz jej udziałowcami z marca 2022 r. Obecnie Grupa Modne Zakupy S.A. posiada łącznie 3.944 udziałów GMZ.CO sp. z o.o., co stanowi 30,00% w kapitale zakładowym tej spółki. Grupa Modne Zakupy S.A. otrzymała wycenę pozostałych 70% udziałów GMZ.CO sp. z o.o. i prowadzi obecnie negocjacje dotyczące nabycia tych udziałów.
Strategia Grupy Modne Zakupy S.A. na lata 2021-2025 zakłada m.in osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku. Będzie to możliwe dzięki rozwojowi organicznemu oraz konsolidacji na rynku e-commerce, w szczególności w kategorii Women. Do końca 2025 r. planuje także dwukrotnie zwiększenie liczby marek oraz trzykrotnie liczby produktów w serwisie intymna.pl. Celem jest również przeniesienie notowań akcji Spółki na Rynek Główny GPW.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.