Grupa Żabka wyłoniła zwycięzców programu akceleracyjnego Foodtech Lab
140 startupów z 20 krajów wzięło udział w programie akceleracyjnym Foodtech Lab, w ramach którego Grupa Żabka poszukuje rozwiązań, które w innowacyjny sposób podchodzą do kwestii odżywiania i wpływu, jakie ma ono na stan planety. W gronie laureatów 1. edycji programu znaleźli się: SERio Roślinny ser – wegańskie sery z łubinu, BIO COOLS – kriogeniczne, wegańskie lody, NewGranny – funkcjonalne napoje kawowe z wysoką zwartością białka, Small Giants – proteinowe, zdrowe przekąski z insektów oraz Fermentful – roślinny kefir dbający o odpowiednią florę jelitową.
W trakcie finału Foodtech Lab zaprezentowało się 11 startupów. Innowatorzy z całej Europy spotkali się w Poznaniu, by zaprezentować swoje produkty i rozwiązania. W skład komisji oceniającej projekty weszli członkowie zarządu Grupy Żabka – Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich, Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future i Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska oraz przedstawiciele działów firmy kluczowych dla obszaru Foodtech. Oprócz prezentacji i krótkiej sesji Q&A finał był też okazją do przetestowania ocenianych produktów.
– Laureaci programu akceleracyjnego Foodtech Lab to twórcy innowacyjnych produktów spożywczych, które mogą ułatwić konsumentom dokonywanie świadomych wyborów w zakresie dobrego odżywiania i zrównoważonego stylu życia. Cieszymy się, że zwycięskie startupy mają szansę rozwijać swoje unikalne produkty w ramach ekosystemu convenience Grupy Żabka. Budowanie partnerstw na rzecz pozytywnej zmiany wpisuje się w naszą strategię zrównoważonego rozwoju. To m.in. dzięki nim możemy umożliwić klientom zmianę codziennych nawyków na lepsze zarówno dla nich samych, jak i dla środowiska naturalnego – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.
Dalszy rozwój zwycięskich projektów
– W ramach Venture Studio współpracujemy ze startupami, które tworzą innowacyjne, nieszablonowe rozwiązania dla handlu detalicznego. Zwracamy uwagę na ich dopasowanie do naszej strategii oraz perspektywy rozwoju z punktu widzenia trendów rynkowych. Chętnie dzielimy się naszymi zasobami, doświadczeniem i relacjami, dzięki którym młode organizacje mogą osiągnąć świetne efekty w krótszym czasie, zmniejszyć ryzyko niepowodzenia oraz uzyskać wsparcie w zakresie mentoringu i szkoleń. Zapewniamy startupom pomoc ekspertów w weryfikacji pomysłów, rozwoju produktu i wprowadzeniu go na rynek – mówi Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.
Każdy startup ma inne potrzeby, dlatego Venture Studio działające w ramach Grupy Żabka, przygotuje dla laureatów programu Foodtech Lab szytą na miarę ścieżkę współpracy. W trakcie najbliższych miesięcy zwycięskie startupy czeka dalsza praca nad doskonaleniem zgłoszonych projektów. Grupa Żabka wesprze młode przedsiębiorstwa w rozwoju produktów, oferując m.in. współpracę ze swoimi dostawcami i ekspertami, realizując testowe wdrożenie w wybranych obszarach. Jeśli testy oraz pilotaż zostaną zrealizowane z sukcesem, startupy mogą liczyć na długoterminową, komercyjną współpracę z Grupą Żabka, a nawet możliwość inwestycji przez Grupę, zaprzyjaźnionych odbiorców technologii lub z funduszy publicznych.
O programie
Do programu Foodtech Lab mogły zgłaszać się startupy z całej Europy, oferujące pomysły lub gotowe produkty w następujących kategoriach: Innowacyjne produkty spożywcze, Alternatywne źródła białka, Lab-grown meat, Żywność funkcjonalna, Opakowania, Zarządzenie marnotrawstwem żywności, Technologie przetwarzania żywności, Produkcja żywności oraz Aplikacje konsumenckie. Więcej informacji o programie znajduje się na: https://foodtechlabprogram.com/
Poszukiwania innowacyjnych rozwiązań dla handlu detalicznego
Grupa Żabka nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań, których wdrożenie ma na celu przyspieszenie rozwoju ekosystemu convenience. Robi to poprzez Venture Studio, którego zadaniem jest wyszukiwanie i przyciąganie do organizacji nowoczesnych rozwiązań dających nową perspektywę dla całej Grupy. Przedsięwzięcia są wybierane w zależności od bieżących potrzeb biznesowych, z uwzględnieniem najbardziej istotnych trendów, które stymulują rozwój branży retail nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Istotne wsparcie w tym procesie stanowią programy akceleracyjne prowadzone przez Grupę Żabka – Foodtech Lab, Startup Impact Program i Żabka Future Lab.
Za poszukiwanie innowacji i wkład w rozwój polskiego systemu startupów Grupa Żabka została nagrodzona w II edycji rankingu KREATORZY Polskiej Sceny Startupowej, stworzonego przez MamStartup we współpracy z PFR Ventures. Grupa otrzymała wyróżnienie w kategorii „Organizacje i Innowacje”, a jurorzy docenili ją za strategię wsparcia rodzimych startupów poprzez programy akceleracji.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.