Komunikaty PR

Grupa Żabka wyłoniła zwycięzców programu akceleracyjnego Foodtech Lab

2023-02-15  |  10:35
Biuro prasowe

140 startupów z 20 krajów wzięło udział w programie akceleracyjnym Foodtech Lab, w ramach którego Grupa Żabka poszukuje rozwiązań, które w innowacyjny sposób podchodzą do kwestii odżywiania i wpływu, jakie ma ono na stan planety. W gronie laureatów 1. edycji programu znaleźli się: SERio Roślinny ser – wegańskie sery z łubinu, BIO COOLS – kriogeniczne, wegańskie lody, NewGranny – funkcjonalne napoje kawowe z wysoką zwartością białka, Small Giants – proteinowe, zdrowe przekąski z insektów oraz Fermentful – roślinny kefir dbający o odpowiednią florę jelitową.

W trakcie finału Foodtech Lab zaprezentowało się 11 startupów. Innowatorzy z całej Europy spotkali się w Poznaniu, by zaprezentować swoje produkty i rozwiązania. W skład komisji oceniającej projekty weszli członkowie zarządu Grupy Żabka – Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich, Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future i Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska oraz przedstawiciele działów firmy kluczowych dla obszaru Foodtech. Oprócz prezentacji i krótkiej sesji Q&A finał był też okazją do przetestowania ocenianych produktów.

Laureaci programu akceleracyjnego Foodtech Lab to twórcy innowacyjnych produktów spożywczych, które mogą ułatwić konsumentom dokonywanie świadomych wyborów w zakresie dobrego odżywiania i zrównoważonego stylu życia. Cieszymy się, że zwycięskie startupy mają szansę rozwijać swoje unikalne produkty w ramach ekosystemu convenience Grupy Żabka. Budowanie partnerstw na rzecz pozytywnej zmiany wpisuje się w naszą strategię zrównoważonego rozwoju. To m.in. dzięki nim możemy umożliwić klientom zmianę codziennych nawyków na lepsze zarówno dla nich samych, jak i dla środowiska naturalnego – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.

Dalszy rozwój zwycięskich projektów

W ramach Venture Studio współpracujemy ze startupami, które tworzą innowacyjne, nieszablonowe rozwiązania dla handlu detalicznego. Zwracamy uwagę na ich dopasowanie do naszej strategii oraz perspektywy rozwoju z punktu widzenia trendów rynkowych. Chętnie dzielimy się naszymi zasobami, doświadczeniem i relacjami, dzięki którym młode organizacje mogą osiągnąć świetne efekty w krótszym czasie, zmniejszyć ryzyko niepowodzenia oraz uzyskać wsparcie w zakresie mentoringu i szkoleń. Zapewniamy startupom pomoc ekspertów w weryfikacji pomysłów, rozwoju produktu i wprowadzeniu go na rynek – mówi Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.

Każdy startup ma inne potrzeby, dlatego Venture Studio działające w ramach Grupy Żabka, przygotuje dla laureatów programu Foodtech Lab szytą na miarę ścieżkę współpracy. W trakcie najbliższych miesięcy zwycięskie startupy czeka dalsza praca nad doskonaleniem zgłoszonych projektów. Grupa Żabka wesprze młode przedsiębiorstwa w rozwoju produktów, oferując m.in. współpracę ze swoimi dostawcami i ekspertami, realizując  testowe wdrożenie w wybranych obszarach. Jeśli testy oraz pilotaż zostaną zrealizowane z sukcesem, startupy mogą liczyć na długoterminową, komercyjną współpracę z Grupą Żabka, a nawet możliwość inwestycji przez Grupę, zaprzyjaźnionych odbiorców technologii lub z funduszy publicznych.

O programie

Do programu Foodtech Lab mogły zgłaszać się startupy z całej Europy, oferujące pomysły lub gotowe produkty w następujących kategoriach: Innowacyjne produkty spożywcze, Alternatywne źródła białka, Lab-grown meat, Żywność funkcjonalna, Opakowania, Zarządzenie marnotrawstwem żywności, Technologie przetwarzania żywności, Produkcja żywności oraz Aplikacje konsumenckie. Więcej informacji o programie znajduje się na: https://foodtechlabprogram.com/

Poszukiwania innowacyjnych rozwiązań dla handlu detalicznego

Grupa Żabka nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań, których wdrożenie ma na celu przyspieszenie rozwoju ekosystemu convenience. Robi to poprzez Venture Studio, którego zadaniem jest wyszukiwanie i przyciąganie do organizacji nowoczesnych rozwiązań dających nową perspektywę dla całej Grupy. Przedsięwzięcia są wybierane w zależności od bieżących potrzeb biznesowych, z uwzględnieniem najbardziej istotnych trendów, które stymulują rozwój branży retail nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Istotne wsparcie w tym procesie stanowią programy akceleracyjne prowadzone przez Grupę Żabka – Foodtech Lab, Startup Impact Program i Żabka Future Lab.

Za poszukiwanie innowacji i wkład w rozwój polskiego systemu startupów Grupa Żabka została nagrodzona w II edycji rankingu KREATORZY Polskiej Sceny Startupowej, stworzonego przez MamStartup we współpracy z PFR Ventures. Grupa otrzymała wyróżnienie w kategorii „Organizacje i Innowacje”, a jurorzy docenili ją za strategię wsparcia rodzimych startupów poprzez programy akceleracji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.