Komunikaty PR

Grupa Żabka z nagrodą za najlepsze wykorzystanie technologii Esri

2023-07-13  |  10:55
Biuro prasowe

Grupa Żabka znalazła się w gronie laureatów Special Achievement in GIS Awards 2023 (SAG). Tytuł został przyznany za zwiększenie dynamiki otwarć sklepów i utrzymywanie jej na poziomie 1 tys. placówek rocznie dzięki oprogramowaniu GIS. Konkurs jest elementem konferencji Użytkowników Oprogramowania Esri, która rokrocznie gromadzi tysiące uczestników z całego świata.

Technologia GIS (Systemów Informacji Geograficznej), służąca do gromadzenia, analizy i wizualizacji danych, to dziś niezwykle istotne narzędzie w handlu, szczególnie jeśli chodzi o wsparcie ekspansji przy wyborze fizycznych placówek sieci. Pozwala na połączenie danych o projekcie z pozostałymi informacjami dotyczącymi jego lokalizacji, np. z danymi demograficznymi opisującymi społeczność na wybranym terenie, najbliższą konkurencję, analizami dotyczącymi ruchu ulicznego itp. Dzięki ich wizualizacji firmy mogą rozpoznawać obszary o wysokim potencjale sprzedaży i wiedzieć, jak dotrzeć do swojej grupy docelowej. Tym samym GIS umożliwia przedsiębiorstwom zrozumienie zależności przestrzennych, a w efekcie podejmowanie lepszych decyzji biznesowych.

Doskonale zdają sobie z tego sprawę zarządzający ogólnopolską siecią sklepów Żabka, którzy chcąc zapewnić sobie odpowiedni poziom ekspansji, postawili właśnie na rozwiązania bazujące na GIS. W tym celu w 2018 roku Grupa rozpoczęła współpracę z dostarczającą niezbędne narzędzia firmą Esri Polska. Efektem współdziałania było wdrożenie systemu ArcGIS, który stał się bazą do działania wielu aplikacji w firmie. Korzystają z niego m.in. menadżerowie, analitycy i pracownicy terenowi.

GIS dla optymalizacji i ekspansji

Wybór lokalizacji danej placówki handlowej wymaga szeregu analiz geograficznych. Liczy się w nich wiele różnych czynników – od liczby przechodniów na danej ulicy, aż po zamożność i wiek populacji, która zamieszkuje okolicę.

„Technologia GIS pozwala branży handlowej na szybkie i sprawne analizowanie szerokich zbiorów danych, by poznać specyfikę wybranej lokalizacji” – zauważa Agnieszka Nosal, Dyrektor Zarządzająca Esri Polska. „Wizualizacje prezentowane na czytelnych, interaktywnych mapach, przynoszą odpowiedzi na kluczowe pytania. W przeciwieństwie do innych zestawień i analiz – jest je w stanie zrozumieć każdy, bez specjalnego przygotowania. To znacznie ułatwia pracę zespołów i ogranicza ryzyko błędów w procesie podejmowania decyzji”.

Usprawnienie procesu analiz ułatwiło Żabce określenie potencjału poszczególnych lokalizacji – co w znaczący sposób odpowiada na potrzeby sieci i jednocześnie ma wpływ na zwiększenie jej konkurencyjności. Dane w systemie ArcGIS przedstawiane są w czytelny sposób i prezentują zestawienia z kilku perspektyw, dzięki czemu proces decyzyjny jest szybszy i bardziej kompleksowy.

Ekspansja to niezwykle ważna część działań Żabki, firmy chcącej nieustannie się rozwijać” – mówi Waldemar Lisiewicz, Dyrektor Ekspansji Żabka Polska. „Wyzwania, z którymi się mierzymy, to między innymi analiza i ocena potencjału nowych lokalizacji. Dlatego niezwykle pomocne jest wsparcie, które oferuje GIS. Daje nam pewne i wiarygodne narzędzie do wielopłaszczyznowego analizowania różnych lokalizacji i tym samym umożliwia podejmowanie trafnych decyzji, zarówno na poziomie menadżerskim, jak i operacyjnym. Wizualizacja na mapach, analiza przestrzenna oraz przetwarzanie i gromadzenie dużej ilości danych to czynniki, które nie tylko pozwalają nam na komfortową pracę i szybki dostęp do informacji, ale również na planowanie dalszego rozwoju”.

Efekty godne docenienia

W rezultacie wdrożenia Żabka może dziś lepiej zarządzać swoim zasięgiem i lokalizacjami sklepów, co przyczynia się do zwiększenia efektywności biznesowej i rozwoju firmy. Wymiernym efektem współpracy z Esri Polska jest zwiększenie dynamiki otwarć nowych sklepów przez firmę. Po decyzji o cyfryzacji procesu ekspansji i wdrożeniu rozwiązań bazujących na GIS osiągnęła ona poziom ponad 1 tys. otwarć nowych sklepów w roku i wynik ten utrzymywany jest już od 4 lat.

Tak dynamiczny rozwój, osiągnięty dzięki implementacji rozwiązań bazujących na GIS, nie mógł ujść uwadze jury tegorocznego konkursu SAG. Nagrodę wręczoną podczas największej konferencji gromadzącej wszystkich użytkowników rozwiązań bazujących na GIS, która tradycyjnie już odbyła się w San Diego w Kalifornii, odebrał Waldemar Lisiewicz, Dyrektor Ekspansji Żabka Polska. Tym samym Grupa Żabka dołączyła do grona polskich laureatów tego wyróżnienia, wśród których znajdują się m.in.: RCB, GUS, Politechnika Warszawska, Frontex, Państwowy Instytut Geologiczny, Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej, Policja, Służba Celna, Główny Urząd Geodezji i Kartografii czy GOPR.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.