Komunikaty PR

home&you wdrożyło rozwiązania Marketing Cloud. Wyniki? W górę!

2023-04-26  |  11:14
Biuro prasowe

Salesforce, wiodący dostawca rozwiązań CRM poinformował, że BBK S.A, właściciel marki home&you,  największej polskiej sieci sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz, napędza cyfrową transformację, sprzedaż online oraz wychodzi naprzeciw oczekiwaniom ery omnichannel dzięki narzędziom Salesforce Marketing Cloud i Service Cloud.

Efekty wdrożenia Salesforce widać już dzisiaj – szybsza obsługa zgłoszeń klientów i stale rosnący udział spersonalizowanych rekomendacji zamieniają się w wyniki sprzedażowe. Odsetek porzuconych przez klientów koszyków zakupowych spadł z 75 do 26%.

 

Koszyki dojeżdżają do e-kas

home&you, jako lider rynku artykułów wyposażenia wnętrz zarządza dzisiaj aż 150 salonami sprzedaży, z czego 140 w Polsce. W dobie rosnącej popularności zakupów online i systematycznego doganiania przez e-commerce zakupów w formie tradycyjnej marka postanowiła niedawno odświeżyć swój e-sklep, wyposażając go w automatyzację marketingu oraz procesów sprzedażowych dzięki Salesforce Marketing Cloud.

Potrzebowaliśmy narzędzia, które będzie w stanie pomóc nam wnieść naszą e-sprzedaż na nowy poziom, odpowiadający erze sprzedaży omnichannel. Zależało nam na napędzeniu funkcjonowania e-sklepu przy efektywnym wykorzystaniu ogromu danych z wielu źródeł interakcji z klientami, w trybie realtime. Chcieliśmy też dowiedzieć się jak wygląda „ruch” w naszym e-sklepie, jak przedstawiają się preferencje odwiedzających, dlaczego często „nie dojeżdżają koszykami” do wirtualnych kas i wreszcie – możliwie najbliżej poznać każdego z naszych klientów by zaserwować mu spersonalizowaną podróż zakupową. Efekty osiągnięte już po względnie krótkim czasie -pół roku od wdrożenia rozwiązania – udowadniają, że był to ruch warty podjęcia – tłumaczy Klaudia Sierant, Digital Marketing Team Leader w BBK S.A.

Jeszcze w okresie od stycznia do czerwca 2022 roku odsetek porzucanych przez klientów koszyków wynosił aż 75%. Analiza przeprowadzona na koniec minionego roku pokazała, że wartość ta po uruchomieniu Salesforce Marketing Cloud Engagement & Personalization spadła do 26%.

 

Inteligentne sugestie

Moduł personalizacji – Salesforce Marketing Cloud, działający w oparciu o360 stopniowy widok na dane o klientach tworzy „jedno źródło prawdy”, a więc zagregowane dane o klientach, zaczął analizować ich preferencje i w oparciu o historię zakupów i odwiedzin sklepu online przedstawiać im unikalne rekomendacje wspierane przez sztuczną inteligencję.

Jeszcze we wrześniu spersonalizowane sugestie odpowiadały za 1% ogółu sprzedaży. W grudniu odsetek ten wzrósł do niemal 13% i wiele wskazuje na to, że jeszcze znacznie wzrośnie. Rekomendacje w sklepie internetowym oparte o Salesforce Personalization już w przeciągu 6 miesięcy, pozwoliły osiągnąć 10-procentowy wzrost ilości i wartości produktów w koszyku klienta. Wszystko to za sprawą inteligentnej analizy interakcji, którzy nasi klienci z nami wykonują zarówno drogą mailową, w mediach społecznościowych czy na samej platformie e-sprzedaży. Cele i apetyt mamy większe, liczymy na stały wzrost tych wskaźników – dodaje Tomasz Żelazny, dyrektor E-Commerce w BBK S.A.

 

Czas ma znaczenie

W Biurze Obsługi Klienta dostęp do czytelnych analiz nt. profili klientów – w tym ich historii zakupów - w jednym miejscu przełożył się także na znaczne skrócenie czasu odpowiadania na ich zgłoszenia i zapytania. Także tutaj efekty wdrożenia Salesforce (modułu Service Cloud) są wyrażalne w konkretnych wartościach – czas od otrzymania sprawy klienta do odpowiedzi skrócił się o połowę. W czasach spadającej lojalności klientów i ich oczekiwań odnośnie szybkości reakcji na zapytania, czas rozwiązywania ich spraw ma kluczowe znaczenie. Według najnowszej analizy Salesforce Connected Customer Trends 2023, aż 60% konsumentów z całego świata oczekuje od firm natychmiastowej reakcji na zapytania oraz zgłaszane prośby i problemy.

- Odkąd home&you wdrożyło nasze rozwiązania może zauważyć znaczący wzrost wolumenu sprzedaży i satysfakcji klientów. Firma jest dobrze przygotowana do opartego na danych biznesu omnichannel nowej ery, gdzie spersonalizowana komunikacja i szybkość obsługi klienta są kluczowe – dodaje Piotr Lempkowski, Retail & Consumer Goods Lead z Salesforce. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.