ID Logistics rozbudowuje centrum dystrybucji Carrefour w Bydgoszczy
ID Logistics, operator logistyczny specjalizujący się w logistyce kontraktowej, zakończył rozbudowę centrum dystrybucji sieci handlowej Carrefour w Bydgoszczy. Zwiększona o dodatkowe 4,8 tys. mkw. powierzchnia magazynu wynosi obecnie 41,7 tys. mkw. Rozbudowa wiąże się z rozszerzeniem strefy składowania artykułów wymagających przechowywania w niskich temperaturach.
ID Logistics obsługuje centrum dystrybucji sieci Carrefour w Bydgoszczy już od kilku lat, gdzie odpowiada za zarządzanie procesami magazynowania, składowania, przygotowania i dystrybucji towarów do sklepów w północnej i zachodniej części Polski. Magazyn dedykowany jest obsłudze różnego typu artykułów, w tym spożywczych – w temperaturze otoczenia i kontrolowanej, chemii gospodarczej oraz kosmetyków. Teraz obiekt zyskał nową powierzchnię - fresh, na której można składować towary wymagające niskich temperatur.
WIĘKSZY ASORTYMENT OBSŁUGIWANYCH TOWARÓW
W strefie fresh składowane są wrażliwe artykuły spożywcze, wymagające ściśle kontrolowanej temperatury. Jej rozbudowa była konieczna głównie ze względu na zwiększenie asortymentu i zakresu obsługi ryb, w tym świeżych.
- W ciągu roku produkcja ryb jest na podobnym poziomie co produkcja mięsa. Kiedy jednak w okresie świątecznym znacząco wzrasta ich spożycie, w magazynie obsługujemy ich nawet trzykrotnie więcej. Ryby są artykułem wyjątkowo wrażliwym i łatwopsującym się, wymagającym restrykcyjnych warunków przechowywania, w temperaturze 0-2°C. Zwiększenie ilości i asortymentu wymagało od nas nie tylko rozbudowy strefy, ale także wdrożenia dodatkowych rozwiązań, zapewniających bezpieczeństwo i wysoką jakość obsługi magazynowej – mówi Anita Szewczuk, dyrektor centrum dystrybucji w Bydgoszczy.
Dodatkowo z bydgoskiego centrum dystrybucji, ryby, w tym importowane, dostarczane są do magazynów sieci Carrefour w Rawie Mazowieckiej i Psarach. Ważnym zadaniem zespołu ID Logistics, było m.in. przygotowanie harmonogramu awizacji dostaw, z uwzględnieniem terminowości produkcji. W nowej hali zainstalowano specjalistyczne urządzenia do mycia i dezynfekcji. Wykorzystywane są też palomaty, czyli automatyczne magazynki palet, co nie tylko zoptymalizowało i uprościło pracę, ale także zwiększyło powierzchnię dostępnych miejsc. Aby zapewnić sprawną obsługę zwiększonego wolumenu, wzmocniony został zespół odpowiedzialny za obsługę magazynową ryb.
- Wspólnie z naszym klientem, przygotowujemy się teraz do wdrożenia specjalnych boksów transportowych, izoboxów. Są to rolki przystosowane do transportu wrażliwych towarów w niskich temperaturach. Dzięki temu ryby czy mięso są transportowane w idealnych warunkach dla tego asortymentu, bez obawy o utratę jakości - wyjaśnia Anita Szewczuk.
Przy rozbudowie bydgoskiego centrum dystrybucji, szczególną uwagę zwrócono także na odpowiednie przystosowanie wszystkich stref temperaturowych, w zależności od wymagań poszczególnych grup towarowych i zgodnie z restrykcyjnymi wymogami Carrefour. Dzięki temu towary wrażliwe na wpływ temperatury składowane są w najkorzystniejszych dla nich warunkach termicznych – warzywa i owoce (4-7°C), nabiał (0-4°C), mięso i ryby (0-2°C).
EFEKTYWNE I PROEKOLOGICZNE
W obiekcie zastosowano nowoczesne i proekologiczne rozwiązania, które zwiększają efektywność obsługi, a jednocześnie optymalizują i ułatwiają pracę. Przykładem może być system put-to-light, który poprawia wydajność i usprawnia monitoring podczas kompletacji towaru do sklepów. Kolejne korzyści wiążą się z wykorzystaniem wózków widłowych z bateriami litowo – jonowymi, wydajniejszymi, prostszymi w obsłudze i bardziej ekologicznymi niż te z akumulatorami kwasowymi. Ich zaletą jest także oszczędność czasu potrzebnego na ładowanie. Oszczędność energii zapewnia zainstalowanie na dachu budynku paneli fotowoltaicznych.
ID LOGISTICS DLA SIECI HANDLOWEJ CARREFOUR
W Polsce ID Logistics współpracuje z siecią handlową Carrefour od 2008 r. Obecnie zarządza 3 centrami dystrybucji: oprócz Bydgoszczy, w Podkonicach Dużych k/Rawy Mazowieckiej (61 tys. mkw., dostawy w części centralnej i północno-wschodniej) oraz Psarach (48 tys. mkw., dostawy do sklepów i stacji benzynowych w południowej części kraju).

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.