ID Logistics rozbudowuje centrum dystrybucji Carrefour w Bydgoszczy
ID Logistics, operator logistyczny specjalizujący się w logistyce kontraktowej, zakończył rozbudowę centrum dystrybucji sieci handlowej Carrefour w Bydgoszczy. Zwiększona o dodatkowe 4,8 tys. mkw. powierzchnia magazynu wynosi obecnie 41,7 tys. mkw. Rozbudowa wiąże się z rozszerzeniem strefy składowania artykułów wymagających przechowywania w niskich temperaturach.
ID Logistics obsługuje centrum dystrybucji sieci Carrefour w Bydgoszczy już od kilku lat, gdzie odpowiada za zarządzanie procesami magazynowania, składowania, przygotowania i dystrybucji towarów do sklepów w północnej i zachodniej części Polski. Magazyn dedykowany jest obsłudze różnego typu artykułów, w tym spożywczych – w temperaturze otoczenia i kontrolowanej, chemii gospodarczej oraz kosmetyków. Teraz obiekt zyskał nową powierzchnię - fresh, na której można składować towary wymagające niskich temperatur.
WIĘKSZY ASORTYMENT OBSŁUGIWANYCH TOWARÓW
W strefie fresh składowane są wrażliwe artykuły spożywcze, wymagające ściśle kontrolowanej temperatury. Jej rozbudowa była konieczna głównie ze względu na zwiększenie asortymentu i zakresu obsługi ryb, w tym świeżych.
- W ciągu roku produkcja ryb jest na podobnym poziomie co produkcja mięsa. Kiedy jednak w okresie świątecznym znacząco wzrasta ich spożycie, w magazynie obsługujemy ich nawet trzykrotnie więcej. Ryby są artykułem wyjątkowo wrażliwym i łatwopsującym się, wymagającym restrykcyjnych warunków przechowywania, w temperaturze 0-2°C. Zwiększenie ilości i asortymentu wymagało od nas nie tylko rozbudowy strefy, ale także wdrożenia dodatkowych rozwiązań, zapewniających bezpieczeństwo i wysoką jakość obsługi magazynowej – mówi Anita Szewczuk, dyrektor centrum dystrybucji w Bydgoszczy.
Dodatkowo z bydgoskiego centrum dystrybucji, ryby, w tym importowane, dostarczane są do magazynów sieci Carrefour w Rawie Mazowieckiej i Psarach. Ważnym zadaniem zespołu ID Logistics, było m.in. przygotowanie harmonogramu awizacji dostaw, z uwzględnieniem terminowości produkcji. W nowej hali zainstalowano specjalistyczne urządzenia do mycia i dezynfekcji. Wykorzystywane są też palomaty, czyli automatyczne magazynki palet, co nie tylko zoptymalizowało i uprościło pracę, ale także zwiększyło powierzchnię dostępnych miejsc. Aby zapewnić sprawną obsługę zwiększonego wolumenu, wzmocniony został zespół odpowiedzialny za obsługę magazynową ryb.
- Wspólnie z naszym klientem, przygotowujemy się teraz do wdrożenia specjalnych boksów transportowych, izoboxów. Są to rolki przystosowane do transportu wrażliwych towarów w niskich temperaturach. Dzięki temu ryby czy mięso są transportowane w idealnych warunkach dla tego asortymentu, bez obawy o utratę jakości - wyjaśnia Anita Szewczuk.
Przy rozbudowie bydgoskiego centrum dystrybucji, szczególną uwagę zwrócono także na odpowiednie przystosowanie wszystkich stref temperaturowych, w zależności od wymagań poszczególnych grup towarowych i zgodnie z restrykcyjnymi wymogami Carrefour. Dzięki temu towary wrażliwe na wpływ temperatury składowane są w najkorzystniejszych dla nich warunkach termicznych – warzywa i owoce (4-7°C), nabiał (0-4°C), mięso i ryby (0-2°C).
EFEKTYWNE I PROEKOLOGICZNE
W obiekcie zastosowano nowoczesne i proekologiczne rozwiązania, które zwiększają efektywność obsługi, a jednocześnie optymalizują i ułatwiają pracę. Przykładem może być system put-to-light, który poprawia wydajność i usprawnia monitoring podczas kompletacji towaru do sklepów. Kolejne korzyści wiążą się z wykorzystaniem wózków widłowych z bateriami litowo – jonowymi, wydajniejszymi, prostszymi w obsłudze i bardziej ekologicznymi niż te z akumulatorami kwasowymi. Ich zaletą jest także oszczędność czasu potrzebnego na ładowanie. Oszczędność energii zapewnia zainstalowanie na dachu budynku paneli fotowoltaicznych.
ID LOGISTICS DLA SIECI HANDLOWEJ CARREFOUR
W Polsce ID Logistics współpracuje z siecią handlową Carrefour od 2008 r. Obecnie zarządza 3 centrami dystrybucji: oprócz Bydgoszczy, w Podkonicach Dużych k/Rawy Mazowieckiej (61 tys. mkw., dostawy w części centralnej i północno-wschodniej) oraz Psarach (48 tys. mkw., dostawy do sklepów i stacji benzynowych w południowej części kraju).

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.