Komunikaty PR

Innovation Day, czyli jak powstają innowacje w Żabce

2023-04-28  |  10:45
Biuro prasowe

Grupa Żabka nieustannie poszukuje innowacji, wdraża i testuje nowe produkty oraz usługi, rozwija technologie, by poszerzać swój ekosystem convenience. Zależy jej także na promocji innowacji wewnątrz organizacji – w połowie kwietnia w Centrali firmy w Poznaniu odbył się Innovation Day. Wydarzenie dla pracowników i współpracowników było okazją do rozmów o pracy z innowacjami i wdrażaniu ich w organizacji. Dla startupów, z którymi współpracuje  Grupa, spotkanie było także okazją do zaprezentowania swoich produktów i usług. Event cieszył się dużym zainteresowaniem, wzięło w nim udział osobiście blisko 300 osób i 150 online.

W Grupie Żabka tworzymy i wspieramy inicjatywy, które koncentrują się na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań dla handlu detalicznego, jak i podnoszących jakość naszego codziennego życia. Celem zorganizowanego w naszej siedzibie Innovation Day była promocja innowacji w naszej organizacji oraz poszukiwanie synergii między różnymi obszarami w ramach naszych struktur. Chcemy zachęcić naszych pracowników i współpracowników do aktywnego poszukiwania innowacji w obszarach, w których pracują na co dzień – zaznacza Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.

Wydarzenie zostało zorganizowane przez Venture Studio, czyli działającą w strukturach Grupy Żabka jednostkę odpowiedzialną za wspieranie innowatorów oraz poszukiwanie nowych pomysłów biznesowych mogących zwiększać jej wartość.

Innowacje na wyciągnięcie ręki

Podczas Innovation Day pracownicy Grupy Żabka, z zespołów zajmujących się najbardziej innowacyjnymi inicjatywami, opowiedzieli swoim kolegom i współpracownikom, jak na co dzień pracują z innowacjami i jak je wdrażają. Swoje prelekcje wygłosili m.in. przedstawiciele zespołów zajmujących się projektami rozwijanymi w kanale e-commerce jak Żabka Jush i Delio czy w kanale food-service jak Dietly, zespołu pracującego nad rozwojem konceptu sklepu autonomicznego Żabka Nano oraz zespołu Żabka Property Fund. Odbył się także warsztat design thinking „Projektowanie przyszłości - wyzwania i trendy Żabka 2030”, w trakcie którego uczestnicy pracowali w obszarze nadchodzących trendów i wyzwań rynkowych oraz projektowali innowacyjne rozwiązania, które w przyszłości będą mogły zostać wykorzystane w Żabce. Uczestnicy wydarzenia mieli też okazję wysłuchać, jak przewidywania trendów Natalii Hatalskiej przekuwane są przez Grupę Żabka w działania mające na celu realizację strategii ESG.

W specjalnie przygotowanych strefach swoje projekty zaprezentowało blisko 20 startupów, które współpracują z Venture Studio. Można było zapoznać się z wieloma nowinkami technologicznymi, które zaprezentowały np. Virbe czy Omniaz. Pyszne przekąski dla uczestników spotkania serwowały startupy z kategorii food, m.in. Apollo Roślinny Qurczak, który oferuje roślinne alternatywy „żabkowych” hitów oraz SERio, czyli producent wegańskiego sera z łubinu.

Żabka Generations Challenge – nowy program impactowy Grupy Żabka

W trakcie Innovation Day pracownicy firmy mieli możliwość udziału w finale najnowszego programu prowadzonego przez Venture Studio, czyli Żabka Generations Challenge. To projekt realizowany z myślą o inicjatywach, które oferują rozwiązania wychodzące naprzeciw wyzwaniom pokoleniowym. Młode przedsiębiorstwa, startupy, fundacje i inicjatywy społeczne biorące w nim udział przedstawiły swoje projekty przed ekspertami z Grupy Żabka, którzy zdecydują o możliwości nawiązania dalszej współpracy.

 – Poszukujemy startupów i inicjatyw pozytywnego wpływu, bo chcemy zmieniać otoczenie wokół nas na lepsze. Zależy nam na tym, by wypełniać nasze zobowiązania wynikające ze Strategii Odpowiedzialności i Strategii Zaangażowania Społecznego. W ramach programu Żabka Generations Challenge poszukujemy rozwiązań wpływających na dobrostan – zdrowie psychiczne lub fizyczne  dzieci, młodzieży oraz seniorów. Poszukujemy projektów, które łączą pokolenia i w ramach których wykorzystamy wpływ sklepów Żabka i zaangażowanie franczyzobiorców na lokalne społeczności – podkreśla Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. Relacji Zewnętrznych i CSR w Żabka Polska.

O wynikach Żabka Generations Challenge, Żabka poinformuje w swoich mediach społecznościowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.