Jak rozwijać biznes ogrodniczy? Ogrodniku, oferuj trendy w sieci
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Aż 83% użytkowników robi zakupy w sieci, a prawie ⅓ deklaruje zakup produktów z kategorii dom i ogród w sieci – tak wynika z raportu „Omni commerce kupuję wygodnie” opracowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej w 2022 roku. Potwierdzają to dane OLX, największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce – w ostatnim sezonie (od marca do czerwca 2022) kategorię Ogród odwiedziło ponad 13 milionów użytkowników.
Prowadzenie biznesu to nieustanna praca nad tym, aby być wyróżniającą się firmą się na rynku. By przyciągnąć zainteresowanych do naszej oferty, możemy zoptymalizować działania, na przykład przedstawiając ją kompleksowo. Dzięki temu oszczędzimy czas kupujących i zainspirujemy ich do wybierania gotowych rozwiązań z oferty naszego sklepu. Istotne jest także regularne śledzenie trendów i pokazywanie sprawdzonych metod urządzania ogrodu czy planowania upraw. Znacznie szybciej osiągniemy sukces, rozwijając nasz biznes online, np. poprzez platformy sprzedażowe, takie jak OLX. Podstawowy krok do sukcesu to odpowiednie przygotowanie ogłoszenia i pomysł na sprzedaż.
Aspekty wizualne i obsługa klienta
Lektura ogłoszenia powinna przynieść odpowiedź na większość potencjalnych pytań, dlatego warto zadbać o jego kompozycję. Zacznijmy już od tytułu — zwięzłego, zawierającego kilka kluczowych słów na temat sprzedawanego produktu. W treści konieczne jest zawarcie podstawowych informacji na temat czasu sadzenia lub siania rośliny, częstotliwości podlewania i nawożenia oraz intensywności nasłonecznienia. Ważnym aspektem jest też jakość fotografii produktowej. Warto pójść o krok dalej i załączyć link do krótkiego filmiku instruktażowego pokazującego jak korzystać z prezentowanych narzędzi ogrodowych lub jakie są techniki sadzenia danej rośliny, a ogłoszenie uzupełnić o proponowane wizualizacje, czy poglądowe zdjęcia sadzonek i nasion, ale również roślin w okresie kwitnienia.
Oprócz szczegółowych informacji na temat produktu warto pamiętać o obsłudze klienta. Jakość komunikacji, częstotliwość odpowiadania na wiadomości – aspekty te składają się na całość doświadczenia konsumenckiego. Dane pokazują, że największa grupa konsumentów oczekuje, że sklep odpowie im w ciągu 3-8 godzin (36%), a kolejne 30% chciałoby taką odpowiedź uzyskać w ciągu 1-3 godzin. Warto pamiętać o tym, że klienci preferują różne formy kontaktu: telefoniczny, mailowy czy poprzez czat. Dywersyfikacja kanałów może przyciągnąć większą liczbę klientów, niż w przypadku gdybyśmy postawili wyłącznie na komunikację np. telefoniczną. Nawet tak pozornie nieistotne kwestie, mogą zaowocować ponownym zakupem, pozytywną opinią zostawioną online lub przekazaną znajomym ogrodnikom. A menedżer kategorii Dom i Ogród w serwisie OLX, Przemysław Klemczak dodaje:
- Warto pamiętać, że na OLX relacja z klientem nie ogranicza się wyłącznie do samej procedury sprzedaży. Przed dokonaniem zakupu, klient ma możliwość kontaktu ze sprzedającym na OLX bezpośrednio - telefonicznie lub poprzez czat. Obsługa przedsprzedażowa to jeden z elementów kształtujących doświadczenie klienta, który może uzyskać kluczowe informacje związane z kupowanym przedmiotem i chętniej skorzystać z oferty danej firmy ponownie.
Dlaczego warto sprzedawać trendy?
Warto też proponować rozwiązania optymalizujące sprzedaż. Dzięki nim będziemy w stanie przedstawić potencjalnym klientom naszą ofertę ubraną w ciekawe konteksty.
- Na przykład, sprzedając meble ogrodowe, zaproponujmy wygospodarowanie w naszym ogrodzie przestrzeni do wypoczynku, medytacji czy spotkań z bliskimi, a w ogłoszeniu wyeksponujmy znajdujące się w ofercie naszego sklepu hamaki, stoliki, rośliny i dekoracje, które wprowadzą taki nastrój w ogrodzie – komentuje Przemysław Klemczak.
Innym pomysłem może być proponowanie oferty w formie pakietów. Jednym z trendów ogrodniczych na rok 2023 jest dzikość i nieskrępowanie w ogrodzie. Warto zaproponować stworzenie łąki kwietnej i zasugerować, które z nasion oferowanych przez nasz sklep sprawdzą się w tym przypadku najlepiej. Całość uzupełnijmy o metody uprawy takiej łąki i ekspozycję jej zalet. W poszczególnych ogłoszeniach możemy dodawać odnośniki do innych, tak by zachęcać do zakupów kompleksowych. Grunt to oddziaływanie na wyobraźnię naszego konsumenta tak, by urządzony przez nich ogród, przenosił ich w konkretne miejsca i przywoływał obrazy, na przykład wakacje na greckiej wyspie. Ekspert OLX, Przemysław Klemczak dodaje:
- Jeśli sprzedajemy narzędzia przeznaczone do uprawy ogrodu, warto wyjaśniać, kiedy i jakie prace ogrodowe wykonamy przy ich pomocy. Warto też opracowane ogłoszenia kierować do konkretnej grupy odbiorców i personalizować komunikaty – inaczej będziemy pisać do właścicieli ogrodów, a inaczej do osób chcących urządzić miejską dżunglę na balkonie.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.