Komunikaty PR

Jak rozwijać biznes ogrodniczy? Ogrodniku, oferuj trendy w sieci

2023-04-04  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Aż 83% użytkowników robi zakupy w sieci, a prawie ⅓ deklaruje zakup produktów z kategorii dom i ogród w sieci – tak wynika z raportu „Omni commerce kupuję wygodnie” opracowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej w 2022 roku. Potwierdzają to dane OLX, największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce – w ostatnim sezonie (od marca do czerwca 2022) kategorię Ogród odwiedziło ponad 13 milionów użytkowników.

 

Prowadzenie biznesu to nieustanna praca nad tym, aby być wyróżniającą się firmą się na rynku. By przyciągnąć zainteresowanych do naszej oferty, możemy zoptymalizować działania, na przykład przedstawiając ją kompleksowo. Dzięki temu oszczędzimy czas kupujących i zainspirujemy ich do wybierania gotowych rozwiązań z oferty naszego sklepu. Istotne jest także regularne śledzenie trendów i pokazywanie sprawdzonych metod urządzania ogrodu czy planowania upraw. Znacznie szybciej osiągniemy sukces, rozwijając nasz biznes online, np. poprzez platformy sprzedażowe, takie jak OLX. Podstawowy krok do sukcesu to odpowiednie przygotowanie ogłoszenia i pomysł na sprzedaż.

Aspekty wizualne i obsługa klienta

Lektura ogłoszenia powinna przynieść odpowiedź na większość potencjalnych pytań, dlatego warto zadbać o jego kompozycję. Zacznijmy już od tytułu — zwięzłego, zawierającego kilka kluczowych słów na temat sprzedawanego produktu. W treści konieczne jest zawarcie podstawowych informacji na temat  czasu sadzenia lub siania rośliny, częstotliwości podlewania i nawożenia oraz intensywności nasłonecznienia. Ważnym aspektem jest też jakość fotografii produktowej. Warto pójść o krok dalej i załączyć link do krótkiego filmiku instruktażowego pokazującego jak korzystać z prezentowanych narzędzi ogrodowych lub jakie są techniki sadzenia danej rośliny, a ogłoszenie uzupełnić o proponowane wizualizacje, czy poglądowe zdjęcia sadzonek i nasion, ale również roślin w okresie kwitnienia.

 

Oprócz szczegółowych informacji na temat produktu warto pamiętać o obsłudze klienta. Jakość komunikacji, częstotliwość odpowiadania na wiadomości – aspekty te składają się na całość doświadczenia konsumenckiego. Dane pokazują, że największa grupa konsumentów oczekuje, że sklep odpowie im w ciągu 3-8 godzin (36%), a kolejne 30% chciałoby taką odpowiedź uzyskać w ciągu 1-3 godzin. Warto pamiętać o tym, że klienci preferują różne formy kontaktu: telefoniczny, mailowy czy poprzez czat. Dywersyfikacja kanałów może przyciągnąć większą liczbę klientów, niż w przypadku gdybyśmy postawili wyłącznie na komunikację np. telefoniczną. Nawet tak pozornie nieistotne kwestie, mogą zaowocować ponownym zakupem, pozytywną opinią zostawioną online lub przekazaną znajomym ogrodnikom. A menedżer kategorii Dom i Ogród w serwisie OLX, Przemysław Klemczak dodaje:

 

  • Warto pamiętać, że na OLX relacja z klientem nie ogranicza się wyłącznie do samej procedury sprzedaży. Przed dokonaniem zakupu, klient ma możliwość kontaktu ze sprzedającym na OLX bezpośrednio - telefonicznie lub poprzez czat. Obsługa przedsprzedażowa to jeden z elementów kształtujących doświadczenie klienta, który może uzyskać kluczowe informacje związane z kupowanym przedmiotem i chętniej skorzystać z oferty danej firmy ponownie.

Dlaczego warto sprzedawać trendy?

Warto też proponować rozwiązania optymalizujące sprzedaż. Dzięki nim będziemy w stanie przedstawić potencjalnym klientom naszą ofertę ubraną w ciekawe konteksty.

 

  • Na przykład, sprzedając meble ogrodowe, zaproponujmy wygospodarowanie w naszym ogrodzie przestrzeni do wypoczynku, medytacji czy spotkań z bliskimi, a w ogłoszeniu wyeksponujmy znajdujące się w ofercie naszego sklepu hamaki, stoliki, rośliny i dekoracje, które wprowadzą taki nastrój w ogrodzie – komentuje Przemysław Klemczak.

 

Innym pomysłem może być proponowanie oferty w formie pakietów. Jednym z trendów ogrodniczych na rok 2023 jest dzikość i nieskrępowanie w ogrodzie. Warto zaproponować stworzenie łąki kwietnej i zasugerować, które z nasion oferowanych przez nasz sklep sprawdzą się w tym przypadku najlepiej. Całość uzupełnijmy o metody uprawy takiej łąki i ekspozycję jej zalet. W poszczególnych ogłoszeniach możemy dodawać odnośniki do innych, tak by zachęcać do zakupów kompleksowych. Grunt to oddziaływanie na wyobraźnię naszego konsumenta tak, by urządzony przez nich ogród, przenosił ich w konkretne miejsca i przywoływał obrazy, na przykład wakacje na greckiej wyspie. Ekspert OLX, Przemysław Klemczak dodaje:

 

  • Jeśli sprzedajemy narzędzia przeznaczone do uprawy ogrodu, warto wyjaśniać, kiedy i jakie prace ogrodowe wykonamy przy ich pomocy. Warto też opracowane ogłoszenia kierować do konkretnej grupy odbiorców i personalizować komunikaty – inaczej będziemy pisać do właścicieli ogrodów, a inaczej do osób chcących urządzić miejską dżunglę na balkonie.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.