Komunikaty PR

Jak zwiększyć sprzedaż o nawet 40%?

2023-04-25  |  11:03
Biuro prasowe

Współcześnie aranżacja przestrzeni sklepowej i wykorzystanie nowoczesnych technologii są kluczowymi czynnikami, które wpływają na atrakcyjność sklepów i zwiększają doświadczenia klientów. Tym samym, odpowiedni wystrój wnętrza przekłada się zwiększenie obrotów i przyciągnięcie nowych klientów. Potwierdzają to dane, z których wynika, że efektowny projekt sklepu może mieć daleko idący wpływ na wyniki firmy – potencjalny wzrost sprzedaży z tego powodu może wynieść nawet 40%[1]. Wielu sprzedawców detalicznych boryka się jednak z dylematem, w jaki sposób pogodzić atrakcyjną i wygodną dla konsumentów przestrzeń, z jednoczesnym skutecznym zabezpieczeniem się przed stratami.

Jednym ze sposobów znalezienia równowagi między estetyką, a zapobieganiem stratom, przy jednoczesnym spełnieniu oczekiwań kupujących, jest inwestowanie w technologie, które są kompatybilne z nowymi koncepcjami sklepów. W tym celu sklepy coraz częściej wykorzystują rozwiązania Digital Signage, aby łączyć elegancki wygląd, większą efektywność i jednocześnie podnieść poziom swoich zabezpieczeń. Pierwszy punkt kontaktu, czyli wejście do sklepu, musi być schludne, przyciągające i robić na klientach odpowiednie wrażenie, a nowoczesne technologie znacząco to ułatwiają.

Rozwiązania Digital Signage w postaci paneli aktywujących zabezpieczenia, umożliwiają identyfikację i zabezpieczenie towarów przed kradzieżą, dzięki czemu towary pozostają bezpieczne, a sieci detaliczne osiągają lepsze wyniki finansowe. Takie połączenie pozwala wykorzystać cyfrowe ekrany do informowania o promocjach czy najciekawszych ofertach, ale jest także świetnym narzędziem do generowania dodatkowych zysków.

- Ostatnio coraz popularniejsze staje się wykorzystanie przestrzeni bramek antykradzieżowych jako miejsca na interaktywną reklamę. Zamiast zasłaniać anteny kartonowymi nakładkami z nadrukowaną reklamą, montuje się estetyczne ekrany LCD, pozwalające wyświetlać różnorodne treści. Sieci detaliczne wykorzystują je, aby promować swoje produkty, ale także produkty lub usługi firm trzecich i zarabiać na współpracy z nimi. Mamy mnóstwo produktów, które można w ten sposób przekształcić i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: zabezpieczyć towary przed kradzieżą i wygenerować źródło dodatkowych zysków – komentuje Robert Głażewski, Business Unit Director w Checkpoint Systems Polska.

O tym, że jednym z odwiecznych wyzwań dla sieci detalicznych jest walka z kradzieżami i nie trzeba już chyba nikomu przypominać. Szacuje się, że w 2020 roku globalna wartość strat w handlu detalicznym z powodu kradzieży wyniosła około 70 miliardów dolarów[2]. W Polsce straty z tytułu kradzieży w sklepach również są bardzo wysokie - według raportu Polskiej Izby Handlu w 2019 roku wyniosły one około 3,5 miliarda złotych[3]. Ostatnie dostępne dane są jeszcze mniej optymistyczne. Tylko w okresie od stycznia do października 2022 stwierdzono o 29,5 proc. więcej przestępstw kradzieży w sklepach niż w analogicznym czasie 2021 r. (w porównaniu do roku 2020 ten wzrost wyniósł 58,8 proc.) Z kolei wykroczeń związanych z kradzieżą sklepową w 2022 roku było o 18 proc. więcej niż w 2021 roku[4].

To jednak nie tylko kwestia bezpieczeństwa. Wystrój przestrzeni sklepowej jest ważnym elementem, który wpływa na wizerunek marki i doświadczenia klienta. Wykorzystanie rozwiązań Digital Signage, takich jak interaktywne ekrany, daje klientom możliwość szybkiego i łatwego znalezienia potrzebnych produktów, a jednocześnie pozwala sklepom na precyzyjne targetowanie reklam i zwiększenie sprzedaży[5]. Atrakcyjna aranżacja przestrzeni i odpowiednie wykorzystanie cyfrowych nośników przyciąga uwagę klientów i zachęca ich do zakupów. Dodatkowo, dobrze zaprojektowane sklepy zwiększają szanse na to, że klienci zostaną dłużej i dokonają większych zakupów.

- Aby dotrzeć do klientów, wiele sklepów dąży do stworzenia otwartego otoczenia, w którym towary są wystawiane w sposób pozwalający na ich dotknięcie, poczucie, powąchanie i sprawdzenie. Jednak brak innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań antykradzieżowych może sprawić, że takie podejście zachęci także mniej uczciwych klientów do kradzieży. Systemy antykradzieżowe EAS stają się zatem niezbędne i użyteczne. Przykładowo antenę EVOLVE P30 można łatwo wyposażyć w moduł reklamowy, a SFERO może być niemal niewidoczna dla konsumentów – zamontowana na suficie albo na ścianach – dodaje Robert Głażewski.

W pełni automatyczne placówki, samoskanujące się towary z koszyka, nowe metody płatności spowodowały, że sklepy nieustająco muszą się dostosowywać do rosnących oczekiwań klientów, nawet jeśli oznacza to całkowite przeprojektowanie architektury punktu sprzedaży. Warto jednak robić to z głową, aby z jednej strony nie razić się na ewentualny wzrost poziomu strat, a z drugiej strony wykorzystać niezbędną infrastrukturę do generowania dodatkowych zysków i pozyskiwania klientów.

 


[1] https://www.retailgazette.co.uk/blog/2014/01/01232-the-importance-of-retail-design/

[2] https://www.checkpoint.com/wp-content/uploads/2020/09/Global-Retail-Theft-Barometer-2020-Report.pdf

[3] https://polskizwiazekpracodawcow.pl/aktualnosci/polska-izba-handlu-straty-w-handlu-wyniosly-w-2019-roku-ponad-35-mld-zl/

[4] https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/30-procentowy-wzrost-kradziezy-w-sklepach-kradna-wszystko-jak-leci/0ww6r2b

[5] Millington, Andrew, and Richard Ennis. "The effect of store environment on shopper experience: A systematic review of the literature and implications for future research." Journal of retailing and consumer services 52 (2020): 101921

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.