Komunikaty PR

Jak zwiększyć sprzedaż o nawet 40%?

2023-04-25  |  11:03
Biuro prasowe

Współcześnie aranżacja przestrzeni sklepowej i wykorzystanie nowoczesnych technologii są kluczowymi czynnikami, które wpływają na atrakcyjność sklepów i zwiększają doświadczenia klientów. Tym samym, odpowiedni wystrój wnętrza przekłada się zwiększenie obrotów i przyciągnięcie nowych klientów. Potwierdzają to dane, z których wynika, że efektowny projekt sklepu może mieć daleko idący wpływ na wyniki firmy – potencjalny wzrost sprzedaży z tego powodu może wynieść nawet 40%[1]. Wielu sprzedawców detalicznych boryka się jednak z dylematem, w jaki sposób pogodzić atrakcyjną i wygodną dla konsumentów przestrzeń, z jednoczesnym skutecznym zabezpieczeniem się przed stratami.

Jednym ze sposobów znalezienia równowagi między estetyką, a zapobieganiem stratom, przy jednoczesnym spełnieniu oczekiwań kupujących, jest inwestowanie w technologie, które są kompatybilne z nowymi koncepcjami sklepów. W tym celu sklepy coraz częściej wykorzystują rozwiązania Digital Signage, aby łączyć elegancki wygląd, większą efektywność i jednocześnie podnieść poziom swoich zabezpieczeń. Pierwszy punkt kontaktu, czyli wejście do sklepu, musi być schludne, przyciągające i robić na klientach odpowiednie wrażenie, a nowoczesne technologie znacząco to ułatwiają.

Rozwiązania Digital Signage w postaci paneli aktywujących zabezpieczenia, umożliwiają identyfikację i zabezpieczenie towarów przed kradzieżą, dzięki czemu towary pozostają bezpieczne, a sieci detaliczne osiągają lepsze wyniki finansowe. Takie połączenie pozwala wykorzystać cyfrowe ekrany do informowania o promocjach czy najciekawszych ofertach, ale jest także świetnym narzędziem do generowania dodatkowych zysków.

- Ostatnio coraz popularniejsze staje się wykorzystanie przestrzeni bramek antykradzieżowych jako miejsca na interaktywną reklamę. Zamiast zasłaniać anteny kartonowymi nakładkami z nadrukowaną reklamą, montuje się estetyczne ekrany LCD, pozwalające wyświetlać różnorodne treści. Sieci detaliczne wykorzystują je, aby promować swoje produkty, ale także produkty lub usługi firm trzecich i zarabiać na współpracy z nimi. Mamy mnóstwo produktów, które można w ten sposób przekształcić i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: zabezpieczyć towary przed kradzieżą i wygenerować źródło dodatkowych zysków – komentuje Robert Głażewski, Business Unit Director w Checkpoint Systems Polska.

O tym, że jednym z odwiecznych wyzwań dla sieci detalicznych jest walka z kradzieżami i nie trzeba już chyba nikomu przypominać. Szacuje się, że w 2020 roku globalna wartość strat w handlu detalicznym z powodu kradzieży wyniosła około 70 miliardów dolarów[2]. W Polsce straty z tytułu kradzieży w sklepach również są bardzo wysokie - według raportu Polskiej Izby Handlu w 2019 roku wyniosły one około 3,5 miliarda złotych[3]. Ostatnie dostępne dane są jeszcze mniej optymistyczne. Tylko w okresie od stycznia do października 2022 stwierdzono o 29,5 proc. więcej przestępstw kradzieży w sklepach niż w analogicznym czasie 2021 r. (w porównaniu do roku 2020 ten wzrost wyniósł 58,8 proc.) Z kolei wykroczeń związanych z kradzieżą sklepową w 2022 roku było o 18 proc. więcej niż w 2021 roku[4].

To jednak nie tylko kwestia bezpieczeństwa. Wystrój przestrzeni sklepowej jest ważnym elementem, który wpływa na wizerunek marki i doświadczenia klienta. Wykorzystanie rozwiązań Digital Signage, takich jak interaktywne ekrany, daje klientom możliwość szybkiego i łatwego znalezienia potrzebnych produktów, a jednocześnie pozwala sklepom na precyzyjne targetowanie reklam i zwiększenie sprzedaży[5]. Atrakcyjna aranżacja przestrzeni i odpowiednie wykorzystanie cyfrowych nośników przyciąga uwagę klientów i zachęca ich do zakupów. Dodatkowo, dobrze zaprojektowane sklepy zwiększają szanse na to, że klienci zostaną dłużej i dokonają większych zakupów.

- Aby dotrzeć do klientów, wiele sklepów dąży do stworzenia otwartego otoczenia, w którym towary są wystawiane w sposób pozwalający na ich dotknięcie, poczucie, powąchanie i sprawdzenie. Jednak brak innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań antykradzieżowych może sprawić, że takie podejście zachęci także mniej uczciwych klientów do kradzieży. Systemy antykradzieżowe EAS stają się zatem niezbędne i użyteczne. Przykładowo antenę EVOLVE P30 można łatwo wyposażyć w moduł reklamowy, a SFERO może być niemal niewidoczna dla konsumentów – zamontowana na suficie albo na ścianach – dodaje Robert Głażewski.

W pełni automatyczne placówki, samoskanujące się towary z koszyka, nowe metody płatności spowodowały, że sklepy nieustająco muszą się dostosowywać do rosnących oczekiwań klientów, nawet jeśli oznacza to całkowite przeprojektowanie architektury punktu sprzedaży. Warto jednak robić to z głową, aby z jednej strony nie razić się na ewentualny wzrost poziomu strat, a z drugiej strony wykorzystać niezbędną infrastrukturę do generowania dodatkowych zysków i pozyskiwania klientów.

 


[1] https://www.retailgazette.co.uk/blog/2014/01/01232-the-importance-of-retail-design/

[2] https://www.checkpoint.com/wp-content/uploads/2020/09/Global-Retail-Theft-Barometer-2020-Report.pdf

[3] https://polskizwiazekpracodawcow.pl/aktualnosci/polska-izba-handlu-straty-w-handlu-wyniosly-w-2019-roku-ponad-35-mld-zl/

[4] https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/30-procentowy-wzrost-kradziezy-w-sklepach-kradna-wszystko-jak-leci/0ww6r2b

[5] Millington, Andrew, and Richard Ennis. "The effect of store environment on shopper experience: A systematic review of the literature and implications for future research." Journal of retailing and consumer services 52 (2020): 101921

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.