Komunikaty PR

Jak zwiększyć sprzedaż o nawet 40%?

2023-04-25  |  11:03
Biuro prasowe

Współcześnie aranżacja przestrzeni sklepowej i wykorzystanie nowoczesnych technologii są kluczowymi czynnikami, które wpływają na atrakcyjność sklepów i zwiększają doświadczenia klientów. Tym samym, odpowiedni wystrój wnętrza przekłada się zwiększenie obrotów i przyciągnięcie nowych klientów. Potwierdzają to dane, z których wynika, że efektowny projekt sklepu może mieć daleko idący wpływ na wyniki firmy – potencjalny wzrost sprzedaży z tego powodu może wynieść nawet 40%[1]. Wielu sprzedawców detalicznych boryka się jednak z dylematem, w jaki sposób pogodzić atrakcyjną i wygodną dla konsumentów przestrzeń, z jednoczesnym skutecznym zabezpieczeniem się przed stratami.

Jednym ze sposobów znalezienia równowagi między estetyką, a zapobieganiem stratom, przy jednoczesnym spełnieniu oczekiwań kupujących, jest inwestowanie w technologie, które są kompatybilne z nowymi koncepcjami sklepów. W tym celu sklepy coraz częściej wykorzystują rozwiązania Digital Signage, aby łączyć elegancki wygląd, większą efektywność i jednocześnie podnieść poziom swoich zabezpieczeń. Pierwszy punkt kontaktu, czyli wejście do sklepu, musi być schludne, przyciągające i robić na klientach odpowiednie wrażenie, a nowoczesne technologie znacząco to ułatwiają.

Rozwiązania Digital Signage w postaci paneli aktywujących zabezpieczenia, umożliwiają identyfikację i zabezpieczenie towarów przed kradzieżą, dzięki czemu towary pozostają bezpieczne, a sieci detaliczne osiągają lepsze wyniki finansowe. Takie połączenie pozwala wykorzystać cyfrowe ekrany do informowania o promocjach czy najciekawszych ofertach, ale jest także świetnym narzędziem do generowania dodatkowych zysków.

- Ostatnio coraz popularniejsze staje się wykorzystanie przestrzeni bramek antykradzieżowych jako miejsca na interaktywną reklamę. Zamiast zasłaniać anteny kartonowymi nakładkami z nadrukowaną reklamą, montuje się estetyczne ekrany LCD, pozwalające wyświetlać różnorodne treści. Sieci detaliczne wykorzystują je, aby promować swoje produkty, ale także produkty lub usługi firm trzecich i zarabiać na współpracy z nimi. Mamy mnóstwo produktów, które można w ten sposób przekształcić i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: zabezpieczyć towary przed kradzieżą i wygenerować źródło dodatkowych zysków – komentuje Robert Głażewski, Business Unit Director w Checkpoint Systems Polska.

O tym, że jednym z odwiecznych wyzwań dla sieci detalicznych jest walka z kradzieżami i nie trzeba już chyba nikomu przypominać. Szacuje się, że w 2020 roku globalna wartość strat w handlu detalicznym z powodu kradzieży wyniosła około 70 miliardów dolarów[2]. W Polsce straty z tytułu kradzieży w sklepach również są bardzo wysokie - według raportu Polskiej Izby Handlu w 2019 roku wyniosły one około 3,5 miliarda złotych[3]. Ostatnie dostępne dane są jeszcze mniej optymistyczne. Tylko w okresie od stycznia do października 2022 stwierdzono o 29,5 proc. więcej przestępstw kradzieży w sklepach niż w analogicznym czasie 2021 r. (w porównaniu do roku 2020 ten wzrost wyniósł 58,8 proc.) Z kolei wykroczeń związanych z kradzieżą sklepową w 2022 roku było o 18 proc. więcej niż w 2021 roku[4].

To jednak nie tylko kwestia bezpieczeństwa. Wystrój przestrzeni sklepowej jest ważnym elementem, który wpływa na wizerunek marki i doświadczenia klienta. Wykorzystanie rozwiązań Digital Signage, takich jak interaktywne ekrany, daje klientom możliwość szybkiego i łatwego znalezienia potrzebnych produktów, a jednocześnie pozwala sklepom na precyzyjne targetowanie reklam i zwiększenie sprzedaży[5]. Atrakcyjna aranżacja przestrzeni i odpowiednie wykorzystanie cyfrowych nośników przyciąga uwagę klientów i zachęca ich do zakupów. Dodatkowo, dobrze zaprojektowane sklepy zwiększają szanse na to, że klienci zostaną dłużej i dokonają większych zakupów.

- Aby dotrzeć do klientów, wiele sklepów dąży do stworzenia otwartego otoczenia, w którym towary są wystawiane w sposób pozwalający na ich dotknięcie, poczucie, powąchanie i sprawdzenie. Jednak brak innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań antykradzieżowych może sprawić, że takie podejście zachęci także mniej uczciwych klientów do kradzieży. Systemy antykradzieżowe EAS stają się zatem niezbędne i użyteczne. Przykładowo antenę EVOLVE P30 można łatwo wyposażyć w moduł reklamowy, a SFERO może być niemal niewidoczna dla konsumentów – zamontowana na suficie albo na ścianach – dodaje Robert Głażewski.

W pełni automatyczne placówki, samoskanujące się towary z koszyka, nowe metody płatności spowodowały, że sklepy nieustająco muszą się dostosowywać do rosnących oczekiwań klientów, nawet jeśli oznacza to całkowite przeprojektowanie architektury punktu sprzedaży. Warto jednak robić to z głową, aby z jednej strony nie razić się na ewentualny wzrost poziomu strat, a z drugiej strony wykorzystać niezbędną infrastrukturę do generowania dodatkowych zysków i pozyskiwania klientów.

 


[1] https://www.retailgazette.co.uk/blog/2014/01/01232-the-importance-of-retail-design/

[2] https://www.checkpoint.com/wp-content/uploads/2020/09/Global-Retail-Theft-Barometer-2020-Report.pdf

[3] https://polskizwiazekpracodawcow.pl/aktualnosci/polska-izba-handlu-straty-w-handlu-wyniosly-w-2019-roku-ponad-35-mld-zl/

[4] https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/30-procentowy-wzrost-kradziezy-w-sklepach-kradna-wszystko-jak-leci/0ww6r2b

[5] Millington, Andrew, and Richard Ennis. "The effect of store environment on shopper experience: A systematic review of the literature and implications for future research." Journal of retailing and consumer services 52 (2020): 101921

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.