Już ponad 60% sklepów Lidl Polska posiada system elektronicznych cenówek ESL
Lidl Polska stawia na innowacje. W tym momencie już ponad 60% placówek zostało wyposażonych w tzw. „elektroniczne cenówki”, a w kolejnych obiektach trwa ich instalacja. Sieć nieustannie wdraża również inne zielone technologie. Tym samym zbliża się do jeszcze bardziej zrównoważonej działalności i odpowiada na potrzeby konsumentów.
W Lidl Polska klient jest zawsze w centrum uwagi, dlatego wprowadzane są liczne innowacje gwarantujące komfort konsumentom. System elektronicznych cenówek (ESL, ang. electronic shelf label) to wygoda oraz wsparcie przy codziennych zakupach. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient zawsze ma pewność, że wskazana cena jest prawidłowa. ESL jest bezpośrednio połączony z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym. Na wyświetlaczach znajdują się ponadto różne istotne informacje dla klienta, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny.
Elektroniczne cenówki przede wszystkim sprawiają, że zmniejsza się wysiłek związany z drukowaniem i zmianą cen, a co za tym idzie – procesy w firmie są jeszcze bardziej wydajne. Znaczna oszczędność papieru, tuszu, energii elektrycznej potrzebnej do działania drukarek oraz innych materiałów eksploatacyjnych, to mniejsze obciążenie dla środowiska. Dzięki zastosowaniu systemu elektronicznych oznaczeń cenowych można zaoszczędzić nawet 120 ton papieru rocznie. Co więcej, jest to spore ułatwienie dla pracowników, którzy nie muszą wymieniać cenówek, a dzięki temu mogą poświęcać więcej czasu na rozmowy z klientami oraz bezpośrednie wsparcie w sklepie.
Jak wyglądają elektroniczne oznaczenia cenowe? Bardzo podobnie do klasycznych ramek,
w których umieszczane są informacje o cenach – są to wyświetlacze umieszczone przy półkach
z towarami. Dzięki dużym cyfrom i literom informacje są dobrze widoczne, a ich odczytanie nie powinno przysporzyć trudności klientom. Do tej pory rozwiązanie zostało wdrożone
w 530 placówkach Lidl Polska, a instalacje trwają w kolejnych obiektach.
Lidl Polska a technologie
Lidl Polska inwestuje w automatyzację i cyfryzację procesów, które zwiększają komfort klientów. Sieć systematycznie rozbudowuje sieć kas samoobsługowych: tradycyjnych oraz w rozmiarze XXL, powstałych z myślą o osobach robiących większe zakupy. Kasy zostały zaprojektowane w oparciu o doświadczenia klienta (UX), aby korzystanie z nich było jak najbardziej intuicyjne. Oprócz udogodnień w sklepach tradycyjnych, sieć od 2019 roku oferuje klientom możliwość korzystania z platformy do robienia zakupów online, www.lidl.pl, oraz aplikacji Lidl Plus. Posiadaczom aplikacji umożliwia płatności poprzez Lidl Pay – bez konieczności wpisywania kodu PIN.
Jednocześnie firma stawia na zielone budownictwo, stawiając swoje sklepy i centra dystrybucji w oparciu o ekologiczne technologie. Przykładem jest Centrum Dystrybucyjne Lidl Polska w Mińsku Mazowieckim. Budynek – wyróżniony statuetką CJI Award w kategorii Leading Green Warehouse Development oraz certyfikatem LEED – wyposażono m.in.: w odzyskiwanie ciepła z instalacji chłodniczej czy energooszczędne oświetlenie LED. Efektywność energetyczną sklepów zwiększają gruntowe pompy ciepła, instalacje fotowoltaiczne, oświetlenie LED oraz system BMS służący do inteligentnego zarządzania budynkiem.
Tym, co wyróżnia Lidl Polska wśród sieci handlowych jest wyjątkowa troska o prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny. Sieć działa zgodnie ze strategią CSR na lata 2020-2025. Składa się ona z 6 filarów: ochrony klimatu, poszanowania bioróżnorodności, ochrony zasobów, uczciwego działania, promocji zdrowia oraz zaangażowania w dialog. Celem Lidl Polska jest zapewnienie klientom dostępu do produktów wytworzonych w sposób zrównoważony, oferowanych w atrakcyjnych cenach. Innowacje technologiczne przekładają się na długofalowe pozytywne efekty dla środowiska oraz transparentność prowadzonej działalności.
Więcej informacji o działaniach Lidl Polska znajduje się na stronie https://kimjestesmy.lidl.pl/.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.