Już ponad 60% sklepów Lidl Polska posiada system elektronicznych cenówek ESL
Lidl Polska stawia na innowacje. W tym momencie już ponad 60% placówek zostało wyposażonych w tzw. „elektroniczne cenówki”, a w kolejnych obiektach trwa ich instalacja. Sieć nieustannie wdraża również inne zielone technologie. Tym samym zbliża się do jeszcze bardziej zrównoważonej działalności i odpowiada na potrzeby konsumentów.
W Lidl Polska klient jest zawsze w centrum uwagi, dlatego wprowadzane są liczne innowacje gwarantujące komfort konsumentom. System elektronicznych cenówek (ESL, ang. electronic shelf label) to wygoda oraz wsparcie przy codziennych zakupach. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient zawsze ma pewność, że wskazana cena jest prawidłowa. ESL jest bezpośrednio połączony z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym. Na wyświetlaczach znajdują się ponadto różne istotne informacje dla klienta, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny.
Elektroniczne cenówki przede wszystkim sprawiają, że zmniejsza się wysiłek związany z drukowaniem i zmianą cen, a co za tym idzie – procesy w firmie są jeszcze bardziej wydajne. Znaczna oszczędność papieru, tuszu, energii elektrycznej potrzebnej do działania drukarek oraz innych materiałów eksploatacyjnych, to mniejsze obciążenie dla środowiska. Dzięki zastosowaniu systemu elektronicznych oznaczeń cenowych można zaoszczędzić nawet 120 ton papieru rocznie. Co więcej, jest to spore ułatwienie dla pracowników, którzy nie muszą wymieniać cenówek, a dzięki temu mogą poświęcać więcej czasu na rozmowy z klientami oraz bezpośrednie wsparcie w sklepie.
Jak wyglądają elektroniczne oznaczenia cenowe? Bardzo podobnie do klasycznych ramek,
w których umieszczane są informacje o cenach – są to wyświetlacze umieszczone przy półkach
z towarami. Dzięki dużym cyfrom i literom informacje są dobrze widoczne, a ich odczytanie nie powinno przysporzyć trudności klientom. Do tej pory rozwiązanie zostało wdrożone
w 530 placówkach Lidl Polska, a instalacje trwają w kolejnych obiektach.
Lidl Polska a technologie
Lidl Polska inwestuje w automatyzację i cyfryzację procesów, które zwiększają komfort klientów. Sieć systematycznie rozbudowuje sieć kas samoobsługowych: tradycyjnych oraz w rozmiarze XXL, powstałych z myślą o osobach robiących większe zakupy. Kasy zostały zaprojektowane w oparciu o doświadczenia klienta (UX), aby korzystanie z nich było jak najbardziej intuicyjne. Oprócz udogodnień w sklepach tradycyjnych, sieć od 2019 roku oferuje klientom możliwość korzystania z platformy do robienia zakupów online, www.lidl.pl, oraz aplikacji Lidl Plus. Posiadaczom aplikacji umożliwia płatności poprzez Lidl Pay – bez konieczności wpisywania kodu PIN.
Jednocześnie firma stawia na zielone budownictwo, stawiając swoje sklepy i centra dystrybucji w oparciu o ekologiczne technologie. Przykładem jest Centrum Dystrybucyjne Lidl Polska w Mińsku Mazowieckim. Budynek – wyróżniony statuetką CJI Award w kategorii Leading Green Warehouse Development oraz certyfikatem LEED – wyposażono m.in.: w odzyskiwanie ciepła z instalacji chłodniczej czy energooszczędne oświetlenie LED. Efektywność energetyczną sklepów zwiększają gruntowe pompy ciepła, instalacje fotowoltaiczne, oświetlenie LED oraz system BMS służący do inteligentnego zarządzania budynkiem.
Tym, co wyróżnia Lidl Polska wśród sieci handlowych jest wyjątkowa troska o prowadzenie działalności w sposób odpowiedzialny. Sieć działa zgodnie ze strategią CSR na lata 2020-2025. Składa się ona z 6 filarów: ochrony klimatu, poszanowania bioróżnorodności, ochrony zasobów, uczciwego działania, promocji zdrowia oraz zaangażowania w dialog. Celem Lidl Polska jest zapewnienie klientom dostępu do produktów wytworzonych w sposób zrównoważony, oferowanych w atrakcyjnych cenach. Innowacje technologiczne przekładają się na długofalowe pozytywne efekty dla środowiska oraz transparentność prowadzonej działalności.
Więcej informacji o działaniach Lidl Polska znajduje się na stronie https://kimjestesmy.lidl.pl/.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.