Komunikaty PR

Kolejny efekt inflacji? Sklepy biorą się za walkę z kradzieżami

2023-02-16  |  09:21
Biuro prasowe

Loss Prevention Strategy, czyli strategia przeciwdziałania stratom to obszar, w który branża handlowa inwestować będzie nie mniej chętnie niż w rozwiązania z zakresu e-commerce i sprzedaży online. Jak wynika z najnowszej analizy Pulse of Retail, przygotowanej przez firmę Mercaux, 83% przedstawicieli branży handlowej z całego świata zwiększy swoje nakłady na narzędzia wspierające sprzedaż w kanałach cyfrowych. Niewiele mniej – bo aż 72% spośród nich ma identyczny plan względem rozwiązań technologicznych wdrażanych w fizycznych sklepach[1]

W obliczu tych statystyk trudno więc mówić o odchodzeniu od inwestycji w tradycyjnych obiektach na rzecz e-commerce.  Sprzedaż w fizycznych placówkach handlowych to nadal główna arena działań sieci handlowych, gdzie nie brakuje wyzwań i trudności, za które w głównej mierze odpowiada inflacja. Mowa tutaj zwłaszcza o stratach powodowanych przez brak odpowiedniej kontroli łańcuchów dostaw oraz nieuczciwych konsumentów i dynamicznie rosnącą liczbę kradzieży.

 

Strategia szyta na miarę

Zgodnie z danymi Komendy Głównej Policji, w ubiegłym roku odnotowano 124 tys. przypadków kradzieży, to o ponad 12 tys. więcej (nie licząc wykroczeń) w porównaniu do 2021 roku[2]. W tym wyliczeniu uwzględniono jednak wyłącznie przypadki przestępstw, a więc kradzieży o wartości wyższej niż 500zł. Po uzupełnieniu tej statystyki także o wykroczenia, czy też zdarzenia, które nie zostały w ogóle zgłoszone policji, łączna liczba stwierdzonych przypadków kradzieży znacząco by wzrosła.

Tylko w okresie od stycznia do października 2022 stwierdzono o 29,5 proc. więcej przestępstw kradzieży w sklepach niż w analogicznym czasie 2021 r. (w porównaniu do roku 2020 ten wzrost wyniósł 58,8 proc.) Z kolei wykroczeń związanych z kradzieżą sklepową w 2022 roku było o 18 proc. więcej niż w 2021 roku[3]. Nic też nie wskazuje na to, by proceder miał w najbliższym czasie zahamować.

Niewątpliwie, ogromny wpływ na taki stan rzeczy ma inflacja powodująca zubożenie społeczeństwa. Nadal, niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się dobra luksusowe, w tym m.in. alkohole, odzież czy perfumy i kosmetyki, jednak warto zaznaczyć, że łupem nieuczciwych konsumentów nie padają wyłącznie drogie towary. Sprzedawcy stają więc dziś w obliczu trudnego zadania opracowania kompleksowej strategii przeciwdziałania stratom, która okaże się skuteczna przeciwko „grupom” konsumentów chcących przywłaszczyć sobie oferowane przez nich produkty.

- W obliczu tak dynamicznego przyrostu liczby kradzieży, które przyjmują różne formy, zarówno mniejsi handlowcy jak i sieci handlowe zaczynają uświadamiać sobie, że wdrożenie odpowiedniej polityki bezpieczeństwa w sklepach to nie tylko zakup sprzętu, czy zwiększenie personelu. Nieocenioną wartość ma tutaj także know&how, audyt oraz doradztwo. W ramach programu Check & Secure w rozmowach z daną siecią handlową rozpoznajemy jej specyfikę, przeprowadzamy audyt bezpieczeństwa, dobieramy spersonalizowane rozwiązania, czy szkolimy pracowników. Zaimplementowane rozwiązania zabezpieczające sklep przed kradzieżą są elementem całościowej strategii przeciwdziałania stratom, która będzie w stanie skutecznie przeciwdziałać wszystkim znanym formom kradzieży (Loss Prevention) – tłumaczy Robert Głażewski, Business Unit Director w Checkpoint Systems.

 

Klient w centrum zmian

Bez wątpienia akcent na bezpieczeństwo i minimalizację strat ma w obliczu obecnej rzeczywistości ogromne znaczenie.  Inwestycje w rozwiązania technologiczne w fizycznych sklepach mają jednak jeszcze jeden, bardzo istotny cel: zapewnienie swoim klientom najlepszych doświadczeń zakupowych. Dowodzą tego również wnioski z analizy Pulse of Retail.

Dla przykładu - aż ośmiu na dziewięciu specjalistów branży handlowej uważa, że kluczowe jest przejście na nowe systemy POS, a 75% chce zmniejszyć kolejki rezygnując z tradycyjnych kas na rzecz zautomatyzowanych rozwiązań[4].

Pracując wspólnie ze sprzedawcami nad opracowaniem nowej strategii Loss Prevention, nie pomijamy jej wpływu na doświadczenia klienta i jego komfort dokonywania zakupów. Stąd, skupiamy się nie tylko na wyborze i lokalizacji urządzeń przeciwkradzieżowych, opartych już również o technologię RFID, ale także na tym, czy współgrają one z designem i stylem sklepu i czy nie tylko nie utrudniają, ale jak są w stanie przyspieszyć i usprawnić proces zakupu przez klienta – dodaje Robert Głażewski z Checkpoint Systems.

 

Rozwiązania przeciwkradzieżowe A.D.2023  

Potencjał systemów przeciwkradzieżowych, wyposażanych coraz częściej w rozwiązania AI czy Blockchain, zintegrowane ze znacznikami RFID, już dziś wydaje się imponujący. Sektor handlowy z pewnością z dużym zainteresowaniem obserwował będzie rozwój projektów takich jak Project Unlock wdrażany w sieci handlowej Lowe’s Companies[5]. To system, który ma spowodować, że kradzież elektronarzędzi, a w przyszłości być może wszystkich urządzeń elektrycznych przestanie mieć jakikolwiek sens. Otóż, osadzony w urządzeniu chip RFID z unikatowym kodem produktu aktywuje urządzenie, umożliwiając jego pracę, dopiero po chwili, gdy zostanie zeskanowany oraz opłacony w kasie sklepu, co spowoduje odesłanie do urządzenia sygnału oznaczającego jego „rozbrojenie”. W praktyce oznacza to, że narzędzia elektryczne, które opuszczą sklep „inną drogą” zwyczajnie nie zadziałają, co uczyni je bezwartościowymi dla złodziei.

 


[1] https://chainstoreage.com/retailers-are-investing-these-technologies

[2] https://www.money.pl/gospodarka/nasila-sie-plaga-kradziezy-czesc-winnych-tlumaczy-sie-bieda-policja-komentuje-6857231574288960a.html

[3] https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/30-procentowy-wzrost-kradziezy-w-sklepach-kradna-wszystko-jak-leci/0ww6r2b

[4] https://chainstoreage.com/retailers-are-investing-these-technologies

[5] https://www.digitalcommerce360.com/2023/01/19/lowes-pilots-new-way-to-prevent-theft-at-stores/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw Biuro prasowe
2024-07-01 | 12:15

Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw

Lite e-Commerce, start-up będący właścicielem Żabki Jush, sięga po kolejne rozwiązania mające na celu przyspieszenie obsługi i zwiększenie satysfakcji klientów. Kierowca rajdowy w
Handel Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
2024-07-01 | 11:50

Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę

Mobilna Żabka to jeden z innowacyjnych konceptów sieci Żabka, który od kilku lat jest obecny na wydarzeniach w całym kraju. W 2023 roku były to aż 44 dni wyjazdowe, podczas
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.