Kubota S.A. podsumowała I kwartał roku
Kultowa polska marka od momentu reaktywacji notuje kolejne wzrosty. Tym razem zakończyła I kwartał roku, notując przychody na poziomie 3,4 mln PLN netto. To prawie 15-procentowy wzrost względem okresu porównywalnego w roku poprzednim. Zysk netto Kubota S.A. w pierwszym kwartale 2023 roku wyniósł 161 tys. PLN, co stanowi wzrost o blisko 15,4% względem okresu porównywalnego w roku poprzednim.
Spółka istniejąca od 2019 roku w ostatnich latach odnotowała bardzo dużą dynamikę wzrostu przychodów – od 2 mln w 2019, do 23,5 mln w 2022 roku. Cele te zostały osiągnięte zgodnie z realizowaną strategią, której kolejnym krokiem jest budowanie biznesowej stabilizacji.
Silne fundamenty i przemyślany rozwój
Po bardzo intensywnym okresie wzrostu przyszedł czas na budowanie jeszcze silniejszych biznesowych podstaw i wielowymiarową optymalizację. Za nadrzędny cel na 2023 rok Zarząd Spółki przyjął zwiększenie efektywności biznesowej.
– Oznacza to, że przy mniejszej dynamice wzrostu przychodów niż w latach poprzednich, Spółka chce zmienić strukturę przychodów stawiając na prężny rozwój działów e-Commerce oraz sprzedaży produktów personalizowanych. Efektem będzie znaczny wzrost poziomu marżowości przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznego poziomu najważniejszych wskaźników bilansowych. Naszym kierunkiem na najbliższe miesiąc jest rozwój z głową – mówi Alina Sztoch, CEO Kubota S.A.
Rok 2023 będzie dla Kuboty czasem optymalizacji i przegrupowania zasobów, które pozwolą zbudować jeszcze mocniejsze fundamenty.
– Silne podstawy umożliwią dynamiczny wzrost przychodów w 2024 roku, do których będzie można przystawić zupełnie inne poziomy marży niż w latach wcześniejszych – podsumowuje Alina Sztoch, CEO Kubota S.A.
Podbój rynku z rekordową szybkością
Od momentu reaktywacji ikonicznej marki w 2019 roku, Kubota rośnie z ogromnym impetem, rozszerzając wszystkie kanały sprzedaży m.in. o popularne dyskonty. Kultowe klapki regularnie dostępne są w sklepach sieci Biedronka. Łączna wartość zamówień, otrzymanych od spółki Jeronimo Martins Polska w pierwszym kwartale 2023 r., a których realizacja planowana jest na III kwartał roku, osiągnęła poziom około 1,1 mln złotych.
Marka w ciągu ostatnich lat zrealizowała wiele projektów z liderami w swoich branżach, m.in. Reserved, Coca Colą, Sony, Netflixem czy Allegro, a także rozszerzyła ofertę o kategorię odzieży.
Jak zapowiada Zarząd Spółki, czas reorganizacji i optymalizacji biznesowej to moment przygotowania organizacji na kolejne sukcesy oraz nowe, wymagające wyzwania projektowe.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.