Komunikaty PR

Kubota S.A. podsumowała I kwartał roku

2023-05-22  |  01:00
Biuro prasowe

Kultowa polska marka od momentu reaktywacji notuje kolejne wzrosty. Tym razem zakończyła I kwartał roku, notując przychody na poziomie 3,4 mln PLN netto. To prawie 15-procentowy wzrost względem okresu porównywalnego w roku poprzednim. Zysk netto Kubota S.A. w pierwszym kwartale 2023 roku wyniósł 161 tys. PLN, co stanowi wzrost o blisko 15,4% względem okresu porównywalnego w roku poprzednim.

Spółka istniejąca od 2019 roku w ostatnich latach odnotowała bardzo dużą dynamikę wzrostu przychodów – od 2 mln w 2019, do 23,5 mln w 2022 roku. Cele te zostały osiągnięte zgodnie z realizowaną strategią, której kolejnym krokiem jest budowanie biznesowej stabilizacji.

Silne fundamenty i przemyślany rozwój

Po bardzo intensywnym okresie wzrostu przyszedł czas na  budowanie jeszcze silniejszych biznesowych podstaw i wielowymiarową optymalizację. Za nadrzędny cel na 2023 rok Zarząd Spółki przyjął zwiększenie efektywności biznesowej.

Oznacza to, że przy mniejszej dynamice wzrostu przychodów niż w latach poprzednich, Spółka chce zmienić strukturę przychodów stawiając na prężny rozwój działów e-Commerce oraz sprzedaży produktów personalizowanych. Efektem będzie znaczny wzrost poziomu marżowości przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznego poziomu najważniejszych wskaźników bilansowych. Naszym kierunkiem na najbliższe miesiąc jest rozwój z głową – mówi Alina Sztoch, CEO Kubota S.A.

Rok 2023 będzie dla Kuboty czasem optymalizacji i przegrupowania zasobów, które pozwolą zbudować jeszcze mocniejsze fundamenty. 

–  Silne podstawy umożliwią dynamiczny wzrost przychodów w 2024 roku, do których będzie można przystawić zupełnie inne poziomy marży niż w latach wcześniejszych – podsumowuje Alina Sztoch, CEO Kubota S.A.

Podbój rynku z rekordową szybkością

Od momentu reaktywacji ikonicznej marki w 2019 roku, Kubota rośnie z ogromnym impetem, rozszerzając wszystkie kanały sprzedaży m.in. o popularne dyskonty. Kultowe klapki regularnie dostępne są w sklepach sieci Biedronka. Łączna wartość zamówień, otrzymanych od spółki Jeronimo Martins Polska w pierwszym kwartale 2023 r., a których realizacja planowana jest na III kwartał roku, osiągnęła poziom około 1,1 mln złotych.

Marka w ciągu ostatnich lat zrealizowała wiele projektów z liderami w swoich branżach, m.in. Reserved, Coca Colą, Sony, Netflixem czy Allegro, a także rozszerzyła ofertę o kategorię odzieży.  

Jak zapowiada Zarząd Spółki, czas reorganizacji i optymalizacji biznesowej to moment przygotowania organizacji na kolejne sukcesy oraz nowe, wymagające wyzwania projektowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.