Kubota S.A. podsumowała I kwartał roku
Kultowa polska marka od momentu reaktywacji notuje kolejne wzrosty. Tym razem zakończyła I kwartał roku, notując przychody na poziomie 3,4 mln PLN netto. To prawie 15-procentowy wzrost względem okresu porównywalnego w roku poprzednim. Zysk netto Kubota S.A. w pierwszym kwartale 2023 roku wyniósł 161 tys. PLN, co stanowi wzrost o blisko 15,4% względem okresu porównywalnego w roku poprzednim.
Spółka istniejąca od 2019 roku w ostatnich latach odnotowała bardzo dużą dynamikę wzrostu przychodów – od 2 mln w 2019, do 23,5 mln w 2022 roku. Cele te zostały osiągnięte zgodnie z realizowaną strategią, której kolejnym krokiem jest budowanie biznesowej stabilizacji.
Silne fundamenty i przemyślany rozwój
Po bardzo intensywnym okresie wzrostu przyszedł czas na budowanie jeszcze silniejszych biznesowych podstaw i wielowymiarową optymalizację. Za nadrzędny cel na 2023 rok Zarząd Spółki przyjął zwiększenie efektywności biznesowej.
– Oznacza to, że przy mniejszej dynamice wzrostu przychodów niż w latach poprzednich, Spółka chce zmienić strukturę przychodów stawiając na prężny rozwój działów e-Commerce oraz sprzedaży produktów personalizowanych. Efektem będzie znaczny wzrost poziomu marżowości przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznego poziomu najważniejszych wskaźników bilansowych. Naszym kierunkiem na najbliższe miesiąc jest rozwój z głową – mówi Alina Sztoch, CEO Kubota S.A.
Rok 2023 będzie dla Kuboty czasem optymalizacji i przegrupowania zasobów, które pozwolą zbudować jeszcze mocniejsze fundamenty.
– Silne podstawy umożliwią dynamiczny wzrost przychodów w 2024 roku, do których będzie można przystawić zupełnie inne poziomy marży niż w latach wcześniejszych – podsumowuje Alina Sztoch, CEO Kubota S.A.
Podbój rynku z rekordową szybkością
Od momentu reaktywacji ikonicznej marki w 2019 roku, Kubota rośnie z ogromnym impetem, rozszerzając wszystkie kanały sprzedaży m.in. o popularne dyskonty. Kultowe klapki regularnie dostępne są w sklepach sieci Biedronka. Łączna wartość zamówień, otrzymanych od spółki Jeronimo Martins Polska w pierwszym kwartale 2023 r., a których realizacja planowana jest na III kwartał roku, osiągnęła poziom około 1,1 mln złotych.
Marka w ciągu ostatnich lat zrealizowała wiele projektów z liderami w swoich branżach, m.in. Reserved, Coca Colą, Sony, Netflixem czy Allegro, a także rozszerzyła ofertę o kategorię odzieży.
Jak zapowiada Zarząd Spółki, czas reorganizacji i optymalizacji biznesowej to moment przygotowania organizacji na kolejne sukcesy oraz nowe, wymagające wyzwania projektowe.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.