Komunikaty PR

Kupuje.Live rusza po drugą rundę finansowania

2023-01-18  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Kupuje.Live z dynamicznym rozwojem w 2022 roku i pół miliona obsłużonych zamówień rusza po drugą rundę finansowania na rozwój technologii i zagraniczną ekspansję.

Kupuje.Live jako pierwsze w Polsce zaczęło dostarczać zaawansowane narzędzie umożliwiające automatyzację sprzedaży podczas popularnych transmisji sprzedażowych na Facebooku. Technologia ta, z której korzysta już ponad 100 sprzedawców, umożliwia im zbieranie w czasie rzeczywistym zamówień, zarządzanie komunikacją z klientami, logistyką oraz działaniami promocyjnymi zwiększającymi sprzedaż i zasięgi na transmisjach.

W roku 2021 spółka pozyskała finansowanie w wysokości 1 mln złotych z funduszu Czysta3.VC, które umożliwiło dynamiczny rozwój w mijających ostatnich 12 miesiącach – za pośrednictwem Kupuje.Live kupujący zrealizowali ponad pół miliona zamówień, a dzięki profesjonalizacji procesu sprzedaży wielu sprzedawców znacząco poprawiło swoje przychody. Rekordziści potrafili sprzedać nawet 500 produktów w ciągu… mniej niż 2 minut!

– Mijający rok był dla nas szczególnie udany – mówi Adam Semik, co-founder – potwierdził, że polski rynek live commerce potrzebował skoku technologicznego, a przyjęta przez nas strategia dostarczania komplementarnych usług, ukierunkowana na średnich i dużych sprzedawców, sprawdziła się i pozwoliła przekroczyć zakładane plany. Każdego miesiąca nasi klienci sprzedają produkty za kilkanaście milionów złotych.

– Rozwój segmentu live e-commerce w Polsce jest nieodwracalny. Technologia, naturalna prezentacja produktu i dwukierunkowa komunikacja z klientami staje się jednym z kluczowych składników działalności rynkowej, nowym modelem biznesu, który będzie wypierał tradycyjną sprzedaż. Dodatkowym boosterem jest trwający kryzys energetyczny i rosnące koszty funkcjonowania tradycyjnych sklepów, które coraz częściej szukają swojego miejsca w Internecie – podsumowuje Rafał Szefera, co-founder.

Kolejne kroki

W 2023 Kupuje.Live stawia na dalszy dynamiczny rozwój i dostarczanie nowych rozwiązań ułatwiających jeszcze efektywniejszą sprzedaż na stale zyskujących na popularności transmisjach. Umożliwić to ma kolejna runda finansowania, a osią tych działań będą:

– planowany na Q1 komercyjny start platformy live commerce marketplace grupującej najpopularniejszych i największych polskich sprzedawców wykorzystujących transmisje na żywo,

– rozszerzenie oferty na kolejne europejskie kraje, gdzie live commerce przeżywa podobny boom jak w Polsce,

– integrację z kolejnymi platformami społecznościowymi.

– Wielu naszych partnerów zgłaszało potrzebę istnienia miejsca, w którym kupujący będą mogli w ustandaryzowany i bezpieczny sposób znaleźć ulubionego lub nowego sprzedawcę poza Facebookiem. Wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom, umożliwiając też szczególnie mniejszym albo dopiero startującym live sellerom dotarcie do nowych klientów – komentuje Maciej Czerwiński, jeden z co-founderów.

Live commerce to utrzymujący popularność trend, co potwierdza raport przygotowany przez fundację Kobiety E-Biznesu w sierpniu 2022 roku. Zakupów w czasie transmisji live (na żywo) dokonał już co czwarty Polak, a co dziesiąty robi to często. Najlepiej ocenianym driverem do tego typu zakupów pozostają atrakcyjne ceny (52%), możliwość lepszego obejrzenia produktu (51% vs. 27% w 2021) oraz możliwość kupna unikalnych produktów (42%). Klienci doceniają tę formę sprzedaży przede wszystkim za możliwość bezpośredniej interakcji ze sprzedającym w czasie rzeczywistym, dokładną prezentację towaru, której często towarzyszą emocje i wciągający storytelling.

Kupuje.Live to pierwsza w Polsce w pełni zautomatyzowana platforma do sprzedaży na transmisjach sprzedażowych. Współwłaścicielami i twórcami marki są przedsiębiorcy związani z branżą społecznościową, Adam Semik, Rafał Szefera i Maciej Czerwiński, byli założycielami Gamellon, sieci partnerskiej Youtube, obsługującej największych polskich influencerów, która została kupiona w 2019 roku przez LTTM.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.