Kupuje.Live rusza po drugą rundę finansowania
Kupuje.Live z dynamicznym rozwojem w 2022 roku i pół miliona obsłużonych zamówień rusza po drugą rundę finansowania na rozwój technologii i zagraniczną ekspansję.
Kupuje.Live jako pierwsze w Polsce zaczęło dostarczać zaawansowane narzędzie umożliwiające automatyzację sprzedaży podczas popularnych transmisji sprzedażowych na Facebooku. Technologia ta, z której korzysta już ponad 100 sprzedawców, umożliwia im zbieranie w czasie rzeczywistym zamówień, zarządzanie komunikacją z klientami, logistyką oraz działaniami promocyjnymi zwiększającymi sprzedaż i zasięgi na transmisjach.
W roku 2021 spółka pozyskała finansowanie w wysokości 1 mln złotych z funduszu Czysta3.VC, które umożliwiło dynamiczny rozwój w mijających ostatnich 12 miesiącach – za pośrednictwem Kupuje.Live kupujący zrealizowali ponad pół miliona zamówień, a dzięki profesjonalizacji procesu sprzedaży wielu sprzedawców znacząco poprawiło swoje przychody. Rekordziści potrafili sprzedać nawet 500 produktów w ciągu… mniej niż 2 minut!
– Mijający rok był dla nas szczególnie udany – mówi Adam Semik, co-founder – potwierdził, że polski rynek live commerce potrzebował skoku technologicznego, a przyjęta przez nas strategia dostarczania komplementarnych usług, ukierunkowana na średnich i dużych sprzedawców, sprawdziła się i pozwoliła przekroczyć zakładane plany. Każdego miesiąca nasi klienci sprzedają produkty za kilkanaście milionów złotych.
– Rozwój segmentu live e-commerce w Polsce jest nieodwracalny. Technologia, naturalna prezentacja produktu i dwukierunkowa komunikacja z klientami staje się jednym z kluczowych składników działalności rynkowej, nowym modelem biznesu, który będzie wypierał tradycyjną sprzedaż. Dodatkowym boosterem jest trwający kryzys energetyczny i rosnące koszty funkcjonowania tradycyjnych sklepów, które coraz częściej szukają swojego miejsca w Internecie – podsumowuje Rafał Szefera, co-founder.
Kolejne kroki
W 2023 Kupuje.Live stawia na dalszy dynamiczny rozwój i dostarczanie nowych rozwiązań ułatwiających jeszcze efektywniejszą sprzedaż na stale zyskujących na popularności transmisjach. Umożliwić to ma kolejna runda finansowania, a osią tych działań będą:
– planowany na Q1 komercyjny start platformy live commerce marketplace grupującej najpopularniejszych i największych polskich sprzedawców wykorzystujących transmisje na żywo,
– rozszerzenie oferty na kolejne europejskie kraje, gdzie live commerce przeżywa podobny boom jak w Polsce,
– integrację z kolejnymi platformami społecznościowymi.
– Wielu naszych partnerów zgłaszało potrzebę istnienia miejsca, w którym kupujący będą mogli w ustandaryzowany i bezpieczny sposób znaleźć ulubionego lub nowego sprzedawcę poza Facebookiem. Wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom, umożliwiając też szczególnie mniejszym albo dopiero startującym live sellerom dotarcie do nowych klientów – komentuje Maciej Czerwiński, jeden z co-founderów.
Live commerce to utrzymujący popularność trend, co potwierdza raport przygotowany przez fundację Kobiety E-Biznesu w sierpniu 2022 roku. Zakupów w czasie transmisji live (na żywo) dokonał już co czwarty Polak, a co dziesiąty robi to często. Najlepiej ocenianym driverem do tego typu zakupów pozostają atrakcyjne ceny (52%), możliwość lepszego obejrzenia produktu (51% vs. 27% w 2021) oraz możliwość kupna unikalnych produktów (42%). Klienci doceniają tę formę sprzedaży przede wszystkim za możliwość bezpośredniej interakcji ze sprzedającym w czasie rzeczywistym, dokładną prezentację towaru, której często towarzyszą emocje i wciągający storytelling.
Kupuje.Live to pierwsza w Polsce w pełni zautomatyzowana platforma do sprzedaży na transmisjach sprzedażowych. Współwłaścicielami i twórcami marki są przedsiębiorcy związani z branżą społecznościową, Adam Semik, Rafał Szefera i Maciej Czerwiński, byli założycielami Gamellon, sieci partnerskiej Youtube, obsługującej największych polskich influencerów, która została kupiona w 2019 roku przez LTTM.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.