Lisner ma apetyt na nowe kategorie
Grow
ul. Senatorska 2
00-075 Warszawa
paulina.piotrowska|agencjagrow.pl| |paulina.piotrowska|agencjagrow.pl
+ 48 790 526 226
https://agencjagrow.pl/
Lisner, rozpoznawalna i ciesząca się uznaniem na rynku marka, znana głównie z produktów śledziowych, sałatek i past kanapkowych, ma apetyt na dalszy rozwój. Chcąc poszerzyć portfolio, Lisner podpisał umowę zmierzającą do zakupu części biznesu Grupy Graal związanej z kategoriami konserw rybnych, dań gotowych i marynat.
Lisner należy do UTM (Unternehmensgruppe Theo Müller), w skład której wchodzą liczne, dostępne na całym świecie, znaczące marki z branży mleczarskiej, rybnej i delikatesowej (w tym dressingów) oraz z sektora usług. W Polsce UTM reprezentują głównie brandy Müller i Lisner. Ambicją Grupy jest wychodzenie naprzeciw potrzebom konsumentów poprzez poszerzanie oferty produktowej w segmencie rybnym i delikatesowym. Planowana przez Lisnera akwizycja wspiera te aspiracje i ma potencjał wzbogacić portfolio o nowe, komplementarne produkty. Od wielu lat Lisner jest innowacyjnym producentem, który z sukcesem wprowadza nowości produktowe, wpływając tym samym na rozwój rynku spożywczego.
Lisner Holding Sp. z o.o. potwierdza, że w dniu 16 lutego została podpisana umowa pomiędzy stronami transakcji. Jej sfinalizowanie jest uwarunkowane uzyskaniem zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Grupa Graal jest producentem oferującym zróżnicowane portfolio w kategorii rybnej i mięsnej, którego flagowymi produktami są konserwy rybne. Obecnie Grupa należy do jej założyciela i funduszu private equity. Posiada kilka zakładów o różnych profilach produkcji zlokalizowanych w północnej części kraju oraz własne centrum dystrybucyjne.
Lisner jest pewien, że po sfinalizowaniu transakcji zarówno konsumenci, jak i partnerzy biznesowi skorzystają na poszerzeniu portfolio produktowego, kolejnych inwestycjach w nowe technologie oraz wprowadzanych rozwiązaniach przyjaznych środowisku.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.